Alla inlägg under oktober 2012

Av Maria - 31 oktober 2012 15:23

Så jag är en ruvare, testdagen är satt till den 16 november.


Enligt periodtracker har jag BIM om 8 dagar, så nu håller vi tummarna att detta fina långtidsodlade ägget tar sig. Vi frågade faktiskt om oddsen denna gången, senaste ville jag inte fråga men idag frågade jag och läkaren svarade 35% att det kommer att ta sig!


Så fortsätt håll tummarna för oss

Av Maria - 31 oktober 2012 08:47

Svårt att somna igår, var lite som en orolig ande som inte kunde komma till ro och när jag väl somnade så vaknade jag till hela tiden.

Men känner mig iallfall relativt pigg idag, men det blir nog en tidig sänggång ikväll.

Våran blastocyst tinas snart upp...

 
Och hoppas verkligen den klarar sig så det blir ett återförande vid 14-15 tiden.

Skulle det inte gå vägen skall vi blicka framåt och inte gräva ner oss, detta är ett bonusförsök, ett frö som blev till vid vårat första IVF, vi har 2 försök till att sikta på.

Av Maria - 30 oktober 2012 05:54

Att tänka på imorgon, att hålla mig syselsatt så tankarna inte skall fastna och gå in i en negativ tankespiral utan försöker ta en dag i taget och glädjas åt vardagen.
Imorgon är det dags för FET om våran lilla blastocyst överlever upptiningen, informationsbladet från kliniken stod det något om att i 8% av fallen klarar inte äggen upptining.
Så det borde betyda att det är 92% chans att ägget klarar upptiningen, men så tänker jag på formuleringen äggen, vi har ett ägg... är dessa 8% räknat på 2-5 ägg?
Jag vill inte veta, ringde aldrig kliniken om den frågan, inte ta ut någon oro i förskott.

Idag skall jag jobba förmiddag, och sedan tänkte jag kika lite i affärer och se om jag kan unna mig något fint och nytt bara för att!

Av Maria - 28 oktober 2012 07:55

Inatt ställdes klockan om till vintertid så det var skönt att sova en timma längre och det är mysigt att det blir lite mörkare på kvällarna.
Samtidigt känns det lite tungt att den mörka årstiden är här på riktigt nu, hoppas på en snörik vinter i år så att det blir ett varmt och mysigt ljus när det är mörkt.

  
Mister överraskade med att ge mig en vacker stor höstbukett och det värmde gott att få den, små gester som betyder så mycket.
Idag blev jag dessutom ledig, så jag funderar på att åka till IKEA men får se hur det blir med det, lönehelg nu!

Av Maria - 27 oktober 2012 08:07

Småsnöade igår, ungefär som en rejälare snöskur kom det vid 11 tiden igår.


Idag är det klart väder och det är iskallt börjar bli dags att byta till vinterdäcken och att se över sin vintergarderob, jag har 1 vinterjacka som behöver ett besök hos skräddaren för att byta dragkedja och den andra behöver nog besöka en kemtvätt!

Min näsa rinner idag, lite som en vattenkran, och det småsticker i halsen, hoppas jag inte håller på sjuk utan att det bara är "Något skit i kroppen" som går över på ett par dagar utan att bli värre, har iallfall ingen feber och jag mår bra.
Så det blir lite oroskänslor i skallen om att jag kanske blir dunder förkyld och det inte blir något FET.
Så jag skall verkligen ta hand om mig i helgen, försöka pyssla om mig själv och Mister lite extra.

Idag är det dag 2 med Crinonen och jag känner vare sig av biverkningar av den eller av ÄL-sprutan, så det är väl bra eg men det är endå skönt att känna att det händer något i kroppen.
Idag är det bara 4 dagar kvar till FET   

Av Maria - 26 oktober 2012 07:40

Laddade upp med att köpa på mig trosskydd igår då jag idag började med Crinone gelen, blir lite småkladdigt men inte alls så farligt mycket om man jämnför med vagiatorierna.
Nu har jag iof inte erfarenhet av dom men har en bekant som kört på både och som tyckte Crinone var mindre kladdigt.


En fördel med Crinone är att det bara skall tas en gång om dagen och då på morgonen, och efter man tagit den behöver man inte inta rygglägge utan man tar den bara och sedan är man fri att gå runt direkt.


Biverkningarna av gelen kan jag faktiskt också med, blev trött och lite trög men helt ok, vet ju vilket fint resultat det kan ge så varje steg i behandlingen känns så värt det när man tänker på slutmålet.


Tog ju Ovitrellsprutan i onsdags, och jag känner inte ännu av några biverkningar av den, hade det varit ett fullt IVF hade jag haft äggplock idag, och sedan äggåterförandet 2-3 dagar senare, symptomen fick man ju i samma veva med ET om inte jag kommer ihåg fel, tror jag mera reagerade på Crinone än på äl sprutan?


Någon som läser min blogg som gjort FET med ÄL spruta och kan reda ut vilket av det som ger en gravsymtomen i början?

Av Maria - 25 oktober 2012 05:40

Igår kl 21 var det dags för ägglossningsprutan, var lite nervös att jag inte skulle komma ihåg hur man tog den så jag lusläste bruksanvisningen redan kl 20 för att vara säker.
Idag känner jag inget av sprutan, kommer inte riktigt ihåg hur snabbt biverkningarna kom efter den sprutan.
men egentligen spelar det ingen roll det lär ju visa sig   


Imorgon börjar jag med vaginagelen och det är 6 dagar kvar till ET hoppas verkligen den lilla blastosysten klarar upptiningen.

Av Maria - 24 oktober 2012 05:40

Igår var jag själv vid fertilitetscentrum, Mister jobbade och kändes inte som en viktig grej att han var med på så det var bara att röra sig dit själv.


Fick träffa en ny läkare igår, en mycket trevlig kvinna men det är iof inte förvånande alla i personalen är verkligen jättetrevliga på kliniken.


Upp i gynstolen och VUL visade på en fin äggblåsa på höger äggstock, sedan sa läkaren:


- "Men detta är väl ett återförande i naturlig cykel, du tar väl inga hormoner?"
- Nix, en inga hormoner alls!


Jag hade nämligen en fin äggblåsa på vänstra äggstocken också, så hade inte vi haft våra svårigheter hade vi haft chansen att få tvillingar denna månaden.
Jag blev iallfall lite fnissig och glad av de 2 äggblåsorna och när jg ringde mister efter besöket började jag samtalet med det, han tyckte det var lite häftigt!


Iallfall, idag skulle jag som vanligt starta morgonen med en ÄL-sticka för att se om jag fick omslag och det fick jag inte, så ikväll kl 21 skall jag ta en Ägglossningspruta.
På fredag skall börja med crinonen

och slutligen onsdagen den 31 oktober är det dags för FET!

 

Presentation

En blogg om våran utredning för ofrivillig barnlöshet, dessutom om våra kommande IVF försök.

Juvelen

Våran resa mot ett barn!

2007-2011: Vi försöker på egen hand!

September 2011:
Remiss för utredning skickas till Sophiahemmet i Stockholm för utredning!

11 januari:
träffar läkaren på sophiahemmet och lägger upp en utredningsplan.
Mister lämnar blodprover!

30 januari - 9 feb: Jag utreds med prover & undersökningar! samt ÅB till läkaren och remiss för IVF!

30 maj:
Inledande besök för IVF!


28 Augusti: IVF 1 (embryo)
Får mens på RD 11   

31 Okt: FET 1 (blastocyst)
Får mens RD 11   

13 Nov: IVF 2
+++GRAVID+++

121212:
Testdag - possetivt!
130102: Inskrivning MVC
130111: VUL på kliniken
130115: Läkarbesök MVC
130204: Nupp
130214: MVC
130215: Blodprov S-Ferritin & Tyeroidea
130227: Läkarbesök på MVC
130228: MVC

130319: RUL
130326: MVC

Bloggar jag följer!

Kategorier

Arkiv

RSS

Tidigare år

Sök i bloggen


Skapa flashcards