Alla inlägg under januari 2013

Av Maria - 30 januari 2013 08:40

när man har gått in i vecka 13, dvs 12 fulla veckor så minskar risken för missfall med 65% detta är lite av ett magiskt datum som varit ngt av en milstolpe!

 

Idag är det dags att återgå till verkligheten igen efter 2 lediga dagar vilket varit himmla skönt och välbehövligt. Jobbar kväll nu 3 dagar innan jag är ledig i helgen, och i helgen hade jag tänkt att sattsa på mig själv med att klippa och färga håret, noppa ögonbrynen och vaxa benen.

Känns himmla skönt att ha detta att sikta på då tankarna är lite små oroliga inför nupp/kub, bävar och längtar känner mig väldigt splittrad men tänker och hoppas att det kommer att gå bra!
DET SKALL GÅ BRA!

Av Maria - 29 januari 2013 09:49

Ser allt bra ut på måndag kommer jag bänka mig på tradera och buda hem ett par mammabyxor!
Ett par jeans kan jag nu använda, annars är det leggins och jag trivs mera i jeans men just nu är leggins skönare.

Gick in på statestik på gravidappen idag är 30% avklarade.

Av Maria - 28 januari 2013 10:54

Om en vecka skall vi på NUPP/KUB och jag är med handen på hjärtat livrädd!

Först och främst, tänk om Juvelen inte lever längre... Dessutom är jag livrädd inför själva ultraljudet och resultatet!

Tänk om det blir ett dåligt resultat, att alla tårar, sprutor, jobbiga ÄP samt tunga ruvdagar varit förgäves? Tänk om det visar på att Juvelen har en kromosomförändring, att jag åter igen skall drabbas av detta tunga, förvisso blir det då redan i vecka 13 och inte efter en fullgången graviditet att vakna upp efter ett katastrofsnitt och höra hur det var ställt med mitt älskade och efterlängtade barn.

Det snurrar just nu otroligt många tankar, både possetiva och negativa! Kommer bli en stud av glädje då ultraljudet startar om man ser en levande bebis sedan blir det en stund av tung nervositet medans mätningarna är...
Jag längtar och bävar, vill bara ha det gjort och se bebisen, få ett besked att det är låg risk så jag kan släppa denna enorma rädsla och ångest.

Hoppas ni läsare får en fin vecka, själv är jag ledig idag och imorgon och jobbar sedan 3 dagar innan jag är ledig i helgen.
Skönt med lite ledighet efter 2 st 6 dagars veckor.

Av Maria - 27 januari 2013 07:39

Inför mens som en del av PMS så brukade jag få småfinnar eller snarare kvisslor/plitor i pannan och en rejälare finne har jag inte haft sedan gymnasiet och det är ju herrans massa år sedan.

Men igår såg jag den, eller började ana den på kindbenet och för varje toabesök blev den större rödare och mera svullen.

klämde den igårkväll, tvättade sedan ansiktet med ansiktstvätt och ansiktsvatten som vanlig och trodde den skulle vara mindre idag, men nä likt ett utbuktande stopljus sitter den där på kinden.
 

På bilden ser den i "så" farlig ut, men tyvärr är den jättestor och ilsket röd, och vis av erfarenhet sedan man var ung tänker jag inte heller sminka över den utan får skamset gå och lysa.

Av Maria - 26 januari 2013 06:34

När klockan satte igång kl 5.45 imorse förstod jag öht inte alls varför den lät men innan jag stängde av den gick det tack och lov upp ett liljeholmen, jag jobbar i helgen...
Så jag var ledig igår och så blir jag ledig måndag och tisdag vilket känns rätt skönt då jag av någon anledning är så sjukt trött igår och idag.

Av Maria - 25 januari 2013 09:07

Igår påvägen till jobbet fick jag huvudvärk, drack min medhavda vattenflaska och lite mera vatten väl framme på jobbet men huvudvärken hängde i.

vid 11 tiden gav jag upp och tog 1 alvedon och efter en stund försvann huvudvärken, men jag kände endå av huvudvärken i bakgrunden resten av dagen, efter mötet på jobbet så blev jag jättetrött och bara ville klockan skulle gå så pass att jag kunde åka hem.
På hemresan var huvudvärken tillbaka till 100% och ny alvedon intogs och lagom tills jag kom hem var huvudvärken borta. blev en promenad och sedan vila och då det närmade sig sovdags var huvudvärken tillbaka helt igen.
men tänkte jag skippar tablett nu och jag sommnade såfort jag la huvudet på kudden, var uppe och kissade 2 ggr (tror jag det var iallfall)

Huvudvärken ligger idag i bakgrunden har inte behövt ta någon tablett idag och jag hoppas det fortsätter så och att huvudvärken ger med sig.
Jag brukar inte ha vanlig huvudvärk utan jag brukar få migrän 1-3 ggr per år men jag kan lova att detta småmolande inte heller är så värst kul.

Man är gravid 280 dagar, idag är jag på dag 200 alltså har jag gått 80 dagar! Imorgon slår räknaren om till 199 en delmål på dagräknaren, nästa mål dröjer det till dvs att det skall slå om till 2 siffrig.

vid morgonens kaffedrickande går jag igenom "mina" bloggar och ser att många är på G att försöka på nytt, det är sprutor som tas, vul som bokas, börjat äta inför sätta igång försök, och nedräkningar till mensstart och ÄL och jag håller så mycket tummarna för er alla, och ni som inte ännu startat på nytt då ni drar igång hejar jag på er med.

Trevlig helg!

Av Maria - 24 januari 2013 07:03

Senaste tiden har vissa symptom kommit och gått, tex illamåendet trodde det försvunnit men det kommer och går med viss regelbundenhet, skönt då det är borta men endå blir jag glad då det svänger förbi igen.
Brösten spänner och gör ont till och från, men därimellan är de bara ömma tex igårkväll var de ömma, men imorse då jag vakna och hunden försiktigt la huvudet på mig, såklart rakt över mitt vänstra bröst gjorde det jätteont.

Jag bävar lite för spökperioden som infaller efter ca vecka 11-13 då de flesta gravsymptomen släpper och man mår som innan graviditeten, och bebisen inte känns i magen.
Jag har tätare koller hos BM för att kolla att allt är ok, och mer än gärna får vi ringa för att komma ner och lyssna på hjärtljuden, det känns tryggt att veta.
Tänkte först köpa en egen maskin för att lyssna på hjärtljuden men är lite rädd att jag skulle missbruka den, så det känns som en bättre lösning för mig/oss att kunna kontakta MVC för att få en "akuttid" om det skulle behövas!

Fö väntar det idag en mycket spännande dag på jobbet idag, mera om det kommer senare!

Av Maria - 23 januari 2013 06:08

Jobbar helgen som kommer nu, och så är jag ledig lite vardagar istället! Nästa helg är jag ledig och tänkte faktiskt gå iväg och klippa mig då håret känns så himmla tråkigt.
Tänkte faktiskt även passa på att färga håret då, jag talade med BM om hårfärgning och graviditet, det påverkar inte juvelen men resultatet på håret kanske dock inte blir lika bra som vanligt!


Någon som var skönt idag, var att jag tog på mig ett par leggins istället för ett par jeans och djäklar vad skönt det var över magen, så i helgen tänkte jag kolla efter ett par nya jeans som sitter lite bättre i midjan men endå bra i benen, tänkte kika på billigare strechjenas faktiskt som jag kan använda fram tills det é dags med mamma byxor.


 

 

Presentation

En blogg om våran utredning för ofrivillig barnlöshet, dessutom om våra kommande IVF försök.

Juvelen

Våran resa mot ett barn!

2007-2011: Vi försöker på egen hand!

September 2011:
Remiss för utredning skickas till Sophiahemmet i Stockholm för utredning!

11 januari:
träffar läkaren på sophiahemmet och lägger upp en utredningsplan.
Mister lämnar blodprover!

30 januari - 9 feb: Jag utreds med prover & undersökningar! samt ÅB till läkaren och remiss för IVF!

30 maj:
Inledande besök för IVF!


28 Augusti: IVF 1 (embryo)
Får mens på RD 11   

31 Okt: FET 1 (blastocyst)
Får mens RD 11   

13 Nov: IVF 2
+++GRAVID+++

121212:
Testdag - possetivt!
130102: Inskrivning MVC
130111: VUL på kliniken
130115: Läkarbesök MVC
130204: Nupp
130214: MVC
130215: Blodprov S-Ferritin & Tyeroidea
130227: Läkarbesök på MVC
130228: MVC

130319: RUL
130326: MVC

Bloggar jag följer!

Kategorier

Arkiv

RSS

Tidigare år

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards