Alla inlägg under april 2013

Av Maria - 30 april 2013 08:10

Somnar som så fort huvudet landar på kudden, men vaknar konstant inatt var jag uppe och kissade 4 ggr och det är inte att jag småskvätter då jag går upp utan blåsan är helt sprängdfylld.

Bebisen verkar dessutom vakna då då jag går på toan på natten för det bli alltid lite bökande i magen då jag lägger mig igen vilket är himmla mysigt.
Märkt av något skumt, vet inte riktigt hur jag skall beskriva det, jag har fått som en pirrande bubblande eller krypande känsla i benen till och från om jag blir stilla förlänge det gör inte på någt sätt ont utan det är mest bara obehagligt eller mera skum känsla och jag vet inte heller om det hänger ihopp med graviditen eller inte.

Dessutom är det idag sista dagen på April månad riktigt läskigt hur fort dagarna passerar förbi, tycker tex det inte var länge sedan jag var så himmla magsjuk men imorgon är det en månad sedan. (Himmla tur att Mister inte tog mitt panikslagna samtal som ett aprilskämt).

Önskar er alla en trevlig och fin valborg.

Av Maria - 28 april 2013 08:51

Det är redan 9 grader varmt i skuggan idag och solen skiner från en klarblå himmel och denna lediga dag har jag smygstartat med att vakna utav mig själv redan kl 7 men har bara tagit det lugnt nu sitter jag och äter lite frukost innan jag tänkte gå och och dokumentera våren och även promenera förbi min mor och far.
Mister jobbar och det hade varit himmla trevligt och bjudigt honom på grillat idag då han kliver upp och innan han åker till jobbet, så vi får se om jag orkar förbi en affär och köpa grillkol och även någon köttbit har tagit fram karré men den kommer ju inte hinna tina skulle jag tro!

Ser i det IVF bloggar jag följer att det händer mycket där nu det börjar närma sig tjuvtest för en och flera andra är precis i uppstarten med sina IVF, ni skall veta att jag håller tummarna för eroch att jag hänger i era bloggar och hoppas innerligt att ni skall få erat pluss så ni får en liten till 2014!

Av Maria - 26 april 2013 07:23

Den lediga dagen igår var fullpackad, den startade med tandläkaren innan jag därifrån promenerade till centrum och kollade lite på HM innan Mister plockade upp mig och vi åkte hemåt för att ta lite lunch för att sedan gå en härlig långpromenad med hundarna.

Promenaden tog närmre 2 timmar och när vi kom hem blev det ett litet mellanmål innan vi åkte ner till 25 veckorskollen på MVC!

Bebisens Hjärtljud låg på 144
SF måttet - 24 cm
Blodsocker - 4.4
HB - 109
Blodtryck - 110/65

Så det mesta såg riktigt, riktigt bra ut! Sköldkörteln sköter sig enligt planen och håller sig lugn, fick en ny remiss för att lämna ett nytt blodprov i mitten av maj.
Fick även en "Goddiebag"/Gravid påse av barnmorskan igår.
 
Packeterad i en fin tyg påse och då vi kom hem kollade vi igenom innehållet på påsen!


 

Ja, där ser ni innehållet, dessutom fick vi med pressentkort på 2 st gratis boddies en från Lindex och en från barnens hus!
Fick dessutom lite andra pressentkort med rabatter och en fotomugg för bara frakten.


Hemma kastade vi åt våran 4 benta vänner mat och la in lite saker i kylen som handlades på centrum, in i bilen mot Barkaby för att lämna tillbaka den trasiga hemmabion som maken köpte på fyndhörnan, tur i oturen fanns ett annat system på fyndhörnan som togs istället.
Väl ute från El-giganten var klockan 17.45 och jag kände att jag var hungrig och inte alls hade lust att veckohandla vrålhungrig så det blev att äta skräpmat till middag, dvs hamburgare.
Hemma igen var vi klockan 19.30

Idag och imorgon är det jobb som gäller innan jag får inkassera 3 st lediga dagar innan en tuff start på maj månad drar igång.

Av Maria - 25 april 2013 09:10

Men först skall denna lediga dag "förgyllas" av ett tandläkarbesök    Ingen idol av att gå till tandläkaren tycker det är riktigt läskigt om jag skall vara ärlig.
I em är det dags för besök hos mvc  igen för att lyssna på hjärtljud, mäta magen, kolla blodvärden och vikten samt få svar på mitt sköldkörtelvärde som kollas var 6 vecka nu under graviditeten.


Imorgon är det dags att bege sig mot "gruvan" igen och förtjäna sitt levebröd!

Av Maria - 24 april 2013 07:43

Igår skämde min  mor bort oss med middag, men då hunden skulle på återbesök hos veterinären för att ta stygnen under narkos (Stygnen satt på känsligt ställe) så jag gick upp till mamma direkt efter jobbet och stannade där tills Mister kom från veterinären.

Idag är det strålande sol och denna tiden är det faktiskt redan 8,5 i skuggan så det blir nog till att damma av grillen idag och inviga den för säsongen.


Idag gick jag in i ny vecka, dagar och veckor rullar faktiskt på riktigt snabbt vilket är rätt skönt.

 

Plockade fram min favoritvårjacka, då jag är rätt mycket frilufftsmänniska så är det en skaljacka som är vind och vattentät från Lundhags.

Den har suttit luftigt och rymmligt och kunde ha varma tröja under och i värstafall även en fleecejacka.


Känns inte riktigt lockande att behöva köpa en ny vår/sommar/höst jacka så jag rotade runt i garderober och hittade makens ena "träningsjacka" som han har vid hundträning, den passade bra, och den kommer nog passa hela vägen i mål så att säga så den åkte i tvätten och jag erbjöd mister min lundhagsjacka istället.

Skall försöka få fram en magbild och visa er, och imorgon är det BM besök!

Av Maria - 23 april 2013 06:31

Min trötthet är fortfarnde kvar, känner mig konstnt trött men endå så glad och nöjd med tillvaron och att vara gravid oavsett vid vilket tillfälle jag känner rörelser av Juvelen stannr jag upp njuter och verkligen lever i nuet.
Han verkar vara en rätt aktiv kille och känner av honom ett par ggr om dagen och börjar ana ett mönster om hans rutiner.


Utöver den vanliga tröttheten som är sömnen sedan en tid tillbaka en ren katastrof, somnar så fort jag lägger huvudet på kudden, men sedan... vaknar jag varannan eller i värstafall en gång i timmen och måste upp och kissa.
Jag vaknar dessutom till av vadkrampen from hell.
Dessutom brukar juvelen vakna till vid 3 tiden av mitt rännande och då tar det 5-10 min att somna om för det är så svårt att försöka bortse från buffar och stöket.


 
Kollar denna appen troget varje morgon, såg att idag har jag gått prick 60% så dagarna och tiden går undan.

Av Maria - 20 april 2013 08:00

Jobbar i helgen vilket är helt ok då även Mister gör det.
Mina 5 dagar började igår fredag då är jag ledig onsdag och torsdag och därefter jobba fredag och lördag för att vara ledig 3 dagar.
Det är skönt att jobba helg omman bortser från helgtrafiken på bussarna från mitt område.
Så jag kommer vara på jobbet 50 min innan jag börjar pga en timmes trafiken, men det gör inget idag då jag skall fixa lite inför mötet med löneavdelningen och scema inför föräldraledigheten.

Just nu sitter jag faktiskt på tåget att bloggar med handen på magen och känner hur juvelen rör sig där inne, jag blir varm i hela kroppen av dessa rörelser även om jag inatt tex vaknat 3 ggr av att han rör på sig.
Jag önskar att alla som kämpar för det efterlängtade plusset kommer få det snart så dom också får känna detta magiska.
Jag följer faktiskt flitigt flera ivf bloggar jag hoppas med dom och blir ledsen och allt vad det innebär, så jag håller tummar för er.
Hoppas ni alla läsare får en fin helg, vädret verkar lovande!

Av Maria - 18 april 2013 09:09

Sedan min senaste magsjuka/maginfluensa ville inte min magsäck återhämta sig ordentligt utan ett konstant illamående har legat och jag har kräkts ett par ggr om dagen.
Iskallt vatten i flaska har hjälp hyggligt att gå runt och småsmutta på den för att hålla nere illamåendet, men dricka vatten lite och ofta och dessutom iskallt gör att toafrekvensen ökas på.
Jag hörde av mig till MVC och de tyckte jag borde träffa en läkare, men dom hade ingen tid till någon av sina 2 läkare med kort varsel så de satte upp mig på första bästa lediga tiden och bad mig kontakta husläkaren.
Fick en tid snabbare till husläkaren och var där i tisdags.


Förklarade problemet och svarade på alla frågor, han klämde och kände på magen och gav förklaringen att magsäcken blivit retad av de 2 st täta och även långvariga magsjukorna samt att jag antagligen har en ökad benägenhet att må illa pga graviditeten.

Kollade även blodtryck och proteiner i urinen och allt var toppenbra, blodtrycket låg på 110/65!

Läkaren skrev ut Lergigan Comp
 
Hämtade ut medecinen efter jobbet igår, för jag orkade inte i tisdags för jag mådde så pass illa efter läkarbesöket (kräktes även där) och orkade inte åka runt på byn till närmsta apotek.
Idag, vakna jag mådde hyggligt tog lite vatten och magen slog frivolt och började må illa på riktigt
Tog en tablett och la mig i sängen och klappde på hunden i 40 minuter.
Nästan allt är borta av illamåendet, känner bara en lättare dov känsla av obehagi magen vilket inte alls är ngt problem.
Snacka om mirakelmedecin på burk.

 

Presentation

En blogg om våran utredning för ofrivillig barnlöshet, dessutom om våra kommande IVF försök.

Juvelen

Våran resa mot ett barn!

2007-2011: Vi försöker på egen hand!

September 2011:
Remiss för utredning skickas till Sophiahemmet i Stockholm för utredning!

11 januari:
träffar läkaren på sophiahemmet och lägger upp en utredningsplan.
Mister lämnar blodprover!

30 januari - 9 feb: Jag utreds med prover & undersökningar! samt ÅB till läkaren och remiss för IVF!

30 maj:
Inledande besök för IVF!


28 Augusti: IVF 1 (embryo)
Får mens på RD 11   

31 Okt: FET 1 (blastocyst)
Får mens RD 11   

13 Nov: IVF 2
+++GRAVID+++

121212:
Testdag - possetivt!
130102: Inskrivning MVC
130111: VUL på kliniken
130115: Läkarbesök MVC
130204: Nupp
130214: MVC
130215: Blodprov S-Ferritin & Tyeroidea
130227: Läkarbesök på MVC
130228: MVC

130319: RUL
130326: MVC

Bloggar jag följer!

Kategorier

Arkiv

RSS

Tidigare år

Sök i bloggen


Skapa flashcards