Alla inlägg under juli 2013

Av Maria - 30 juli 2013 10:07

Känns helt otroligt att vi nästa vecka kommer ha våran bebis hos oss, verkligen helt magiskt!

Mister jobbar ju nu så han missar sista besöket hos BM, men han är ledig till inskrivningen på sjukhuset.

Är inte alls lång tid kvar mao, och har lite småpyssel som jag vill få klart innan ankomsten.

Och handen på hjärtat så vore det även fruktansvärt skönt att åka till campingen igen till helgen, enbart för att kunna bada när man vill och sitta i sjöbris, men det går bort... Det går verkligen bort hinns inte med helt enkelt!

Av Maria - 27 juli 2013 09:56

Misstänker att det varit en tropisk natt här på campingen inatt.
Då vi la oss kl 1 (första gången i våran 4:a åriga campingkarriär som det var rejält superi och otrevligheter i närheten).
Iallafall kl 1 då vi kröp ner i sängen var det 22 grader ute och jag lyckades efter mycket om och men somna med hjälp av öronproppar.

Idag kl 8 var det redan 25 grader i skuggan och det blir garanterat ännu en dag liggande i det ngt svalkande vattnet.

Av Maria - 25 juli 2013 10:06

Igår var det dags att träffa min underbara BM för näst sista gången för en koll och nästa träff är på torsdag och det är den sista!

Vikt: +24 kg
HB: 116
BT: 120/75
Glukos: 5.0
Hjärtljud: 144
SF: 36

Allt ser jättebra ut och ingen protein i urinen heller.
Sammlat på mig lite vätska, kan inte tyvärr längre bära vigselringen.

Idag är det 13 dagar kvar som mest tills vi får träffa den livliga inneboendet och det firar vi med en långweekend på en camping (väldigt nära sjukan, närmare än hemmet faktiskt)

Önskar en trevlig och sommrig helg!

Av Maria - 24 juli 2013 10:02

Nu räknas bebisen som färdigbakad vilket känns som en enorm seger och häftigt med tanke på vilan sedan 1 maj!
Dock får bebisen stanna inne 2 veckor till för då har vi snittet :-)

Magen växer så det knakar, idag är min ordinarie BM tillbaka så jag hoppas SF måttet går ner till den vanliga kurvan igen, annars vill jag ha en tid för ett ett akut TUL på DS!

Vidare så säger jag bara KRAMPER!!!
Alltså i sådanna muskler man aldrig haft kramp i innan.
Utöver vaden och hamstring så får jag numera kramp i:
* Skinkan
* lilltån
* mellan stortån och hälen
* biseps
* bröstmuskeln
* lillfingret
* Nacken

Tar magnesium, dricker grappo och tar en banan på kvällen.

Utöver kramperna så är magen ff risig och kommer nog så vara fram till bebis kikar ut.


Av Maria - 23 juli 2013 09:20

Idag 15 dagar kvar till snitt, 1 vecka innan BF alltså!
Jag har sen helgen blivit väldigt "risig" ikistan och går på toa 2 ggr per dag, kan det vara kroppen och hormoner som vill rensa systemet inför kommande förlossning?
Jag har även fått ökade flytningar, så pass att jag använder trosskydd för att skydda underkläderna.
Råmjölk är det tyvärr sämmre med, men det kanske kommer,iallafall hoppas jag det för det vore trevligt att kunna amma, det passar våran livstil bäst dessutom ;-)

Skall försöka få till en magbild tills i morgon.
Och min laptop har halvkrassat, och i vissa bloggar kan jag tyvärr inte komentera från mobilen, så vissa kommer få långt inlägg då jag sätter mig vid Misters dator ikväll för att skriva klart och ut förlossninsbrevet :-)

Av Maria - 21 juli 2013 09:28

Det var visst ett par dagar sedan senaste inlägget, ber om ursäkt! Vill dessutom försöka blogga ofta på inrådan av nära vän som ångrade det under sin graviditer att inte kunna gå tillbaka och kolla.

Iallafall är allt bra med magen, med mig och med Mister.
Vi har varit ute lite mera än en vecka med husvagnen (i sthlm områder) och haft det himmla trevligt och bra och en fördel med att campa "hemmavid" är att familj och vänner kommer och hälsar på :-)

Vidare har jag tänkt mycket, detta är min andra graviditet... Likt den första verkar allt vara som det skall (gjort extra undersökningar denna gången) för den förra förlissningen slutade i ett urakut snitt (de sprang med sängen, dr vid fotändan och barnmorskor vid huvudändan. Läkaren förklara att jag skulle sövas och allt skulle gå fort då vi kom in i op rummet)

Iallafall beviljat snitt utan konstigheter (17 dagar kvar btw) så tänker jag mycker, detta är min andra fullgågna graviditet, längtat och drömt... Tankar kommer nu om barnet kommer jag denna gången få en bebis på bröstet? Ett levande barn? Våran högt efterlängtade grabb?

Av Maria - 14 juli 2013 17:02

Brukar oftast vakna runt 4-5 tiden av att bebisen bökar.
Vaknar jag inte av det så vaknar jag av att jag är kissnödig och då vaknar bebisen.

Imorse kl 5 var jag på toa och då jag la mig igen var magen stilla, så jag buffade lite utan gensvar så upp och drack vatten och buffade igen, då fick jag ett gensvar och jag somnade (vanligtvis brukar jag känna rörelser tills jag somnar om)

Vaknade sedan så pass sent som 9 och magen var stilla, kallt vatten och en puff gav ett litet gensvar igen efter en stund.

Mister gick ut med hundarna en sväng och jag drack en halvliter kall festis och la mig på sida fick efter 6 minuter en lättare puff.

Tuggade i mig ett grönt äpple lätt framåtlutad, inget!

Ringer sjukhuset och förklarar läget att fosterrörelserna är jätteglesa och jag känner inte alls igen mönstret!

Kom in säger dom så ringer Mister som kortar av turen och kommer hem.

Kl 12.20 är vi på sjukan och förklarar att jag vanligtvis har en väldigt rörlig bebis i magen och förklarar hur rörelserna nu har varit.

Ctg kopplas och efter 5 minuter vaknar bebis och smårör sig efter ytterligare en stund rör bebis sig som vanligt.

Får sedan träffa läkare som berömde oss att vi kontaktat dom och kommit in och att det är att ringa dag som natt oavsett vad det gäller.

Det blev även ett Ultraljud som visade att bebisen mådde mkt bra och rörde sig väldigt mycket med armarna, MEN bebisen låg med ryggen till vänster nu och armar osv rakt in i moderkakan dom låg åt höger.

Fick även en massa annan information också, dessutom avslutade läkaren med att säga "upplever du samma sak igen, kontakta oss så vi kan kolla att allt är ok! Man skall vara observant"

Jag skulle även vara observant på mina sammandragningar som under ctg kom med 7 min mellanrum!

Blev det kraftigare eller tätare skulle vi höra av oss så de kan se att inget startat.

Av Maria - 13 juli 2013 09:19

Ätit hästkur av järn och fått upp järnvärdet till 113.
Magen har varit hård och konstig och dessutom bebisens huvud som trycker på nedåt vilket resulterat i (tror jag iallafall med största däkkerhet) hemorrojder och dessa gör ONT!!!

Det spänner och värker då man tar i för ngt, om man sitter i TV soffan osv.

Skall ringa min BM på måndag och se vad man kan köpa för problemet.... Och just det, inte en enda järntablett nu!

 

Presentation

En blogg om våran utredning för ofrivillig barnlöshet, dessutom om våra kommande IVF försök.

Juvelen

Våran resa mot ett barn!

2007-2011: Vi försöker på egen hand!

September 2011:
Remiss för utredning skickas till Sophiahemmet i Stockholm för utredning!

11 januari:
träffar läkaren på sophiahemmet och lägger upp en utredningsplan.
Mister lämnar blodprover!

30 januari - 9 feb: Jag utreds med prover & undersökningar! samt ÅB till läkaren och remiss för IVF!

30 maj:
Inledande besök för IVF!


28 Augusti: IVF 1 (embryo)
Får mens på RD 11   

31 Okt: FET 1 (blastocyst)
Får mens RD 11   

13 Nov: IVF 2
+++GRAVID+++

121212:
Testdag - possetivt!
130102: Inskrivning MVC
130111: VUL på kliniken
130115: Läkarbesök MVC
130204: Nupp
130214: MVC
130215: Blodprov S-Ferritin & Tyeroidea
130227: Läkarbesök på MVC
130228: MVC

130319: RUL
130326: MVC

Bloggar jag följer!

Kategorier

Arkiv

RSS

Tidigare år

Sök i bloggen


Skapa flashcards