Alla inlägg under augusti 2013

Av Maria - 30 augusti 2013 08:53

Igår passade jag och Mister på att bada lilleman hans tredje bad i livet och han verkligen älskar att bada.

Han njuter och efter en stund blir det ett mycket glatt plaskande!

Efter badet var det dags för matning av våran lilla kerub!

Han skall till BVC idag för att mätas och vägas, tror våran lilla kille gått upp rejält i vikt och ökat på längden.

Han somnar vid 23-01 på kvällarna verkar det som, sedan sover han i 2-3 timmar innan blöja och mat.

Blöja och nattmatning tog inatt 45 minuter per gång vilket känns helt ok.

Idag sov vi till 7.30

Igår passade vi på att sova 1,5 timma på soffan mellan frukost och lunch men tanken var att bara vila.

Av Maria - 28 augusti 2013 08:29

Max somnade kl 21.40 igår och vaknade kl 7 eller nu i skrivande stund sover han ännu kl 8.25

Mellan kl 21.40 och 07 vaknade han 2 ggr och ville ha torrt och mat, vaken tiden för mig och max inatt blev 1,5 timma och med tanke på att jag somnade vid 22 så kände jag mig färdigsoven då Max vaknade prick kl 7!

Igår kl 21.40

Mister hade precis hoppat ner i sängen så jag sa att han fick ta Max om han ville (OM han ville) så dom myste i 10-15 min efter blöjbytet innan Max påtalade att han ville ha frukost, så frukost fick han och Mister får sova vidare.

Idag skall jag ta en promenad ner till centrum med Max, handla lite till maten och handla ett par byxor till Max att ha på helgens kalas.

Och slutligen!

Hipp, hipp HURRA Max 3 veckor idag!

Av Maria - 27 augusti 2013 09:00

Igår var det dags för Mister att jobba igen, så kl 19 blev jag och Max själva! Handen på hjärtat var jag lite nervös inför den första natten utan stöd.
Max gjorde som vanligt och nattsuddade...

Värsta snälla goa och mysiga killen som bara är med och vaken.

Lägger man honom vaken i sängen kommer det ljud sv missnöje och det dröjer länge innan gråt men tog upp honom innan gråt då han inte ville somna.

Kl 1 tyckte bebis att det var dags att somna och då hade han precis ätit och somnade då på bröstet och jag flyttade honom till sängen.

Sedan sov både han och jag mycket gott fram till 5.30 då jag vaknade och protestljud (inte gråt eller skrik) tar upp honom och blöjan var full så den blev bytt och sedan fick han mat och han ammade, och ammade och ammade och ammade.

Vid 6.30-6.40 somnade han med bröstet i munnen och jag la honom i sängen!
Kl 8 vaknade jag av att Mister snarkade brevid mig så jag gick då upp med Max som fick sova klart i vagnisatten.

Gick, eller snarare går himla bra att fixa bebisen själv, Mister kliver upp kl 14.30 och då blir det lite avlastning igen!

Av Maria - 26 augusti 2013 11:58

Max blir 3 veckor på onsdag och jag har fortfarande iallafall till och från rikligt avslag som är rött fortfarande och även klumpar till och från.
Någon läsare som har stenkoll på detta med avslag och när det är läge att kolla upp det?

Idag medans Max har sovit har jag rensat ut allt i strl 50, eller snarare allt som var rent i den storleken, har ff lite i tvättkorgen!

Snart är det väl även dags att rensa ur strl 56 känns lite vemodigt att dom växer så snabbt men endå känns han som en pytteliten bebis.

Bilden är från igår morse då han ätit frukost, han ser alltid så nöjd ut efter varje måltid.

Idag, eller snarare ikväll är det sista dagen som Mister är hemma, så nu har hans 10 pappadagar gått.
Känns konstigt att göra allt själv med Max då Mister varit väldigt involverad i bebisakötsel!
Han är grym på att byta blöja, och då jag helammar så vill Mister byta blöja för att ha deras lilla mysstuns, dag dom natt.

Som tur är blir det en mjukstart med 4 nätter bara innan han blir hemma 5 dagar igen!

Av Maria - 24 augusti 2013 09:13

Vad snabbt de små växer och det känns både tragiskt och kul att lägga undan strl 50 och använda strl 56 istället!
Så 2,5 vecka passade den strl på våran lilla gosse!

Igår på dagen var han inte så hungrig utan nöjd och tittig, men igårkväll desperat hungrig så jag la mig på sida och marathon ammade tills han somna på bröstet, då fick han ligga kvar ett tag till innan vi flyttade över honom till sängen!

Ligger och slummrar!

Nackdelen som blev med den amningen igår verkar vara att jag sedan sista natt amningen producerat gigantiskt med mjölk!
Det droppa, stänkte och sprutade medans jag la honom till bröstet, sedan kom det då mycket mjölk på en gång att han satte i halsen!

Av Maria - 23 augusti 2013 09:27

Max somnade inte förre kl 00 inatt, vanligtvis somnar han tidigare och med tanke på hur liten han är så är det inget vi kan göra åt det annat än att hålla fast vid våran rutin.

Mys och kel efter amning, och då det tog så pass lång tid han han bli hungrig igen!

Så han fick äta och tvätsomna på bröstet efter 15 minuter men fickligga kvar sådär i ca 10 minuter till för att vara säker på att han somnat ordentligt!

En väldigt mörk bild på lilleman då han hamnat i sängen, han älskar sitt babynest som jag stopat i ett örngott för att det skall hållas fint.
Vi har det så pass varmt hemma fortfarande så han får sova i body och en filt bara, då är temperaturen precis utanför Nestet 23 grader.

Önskar läsare en trevlig helg!

Av Maria - 22 augusti 2013 08:29

Max somnade som en stock kl 22.30 och vaknade sedan för ny blöja och mat kl 00.45
Eller kanske inte, efter blöja och mat blev det en jättego pigg och mysig bebis som endera tränade nacken om han låg på bröstkorgen, och låg han på rygg sparkade och flaxade han med armarna.
Hela tiden med pigga och vakna ögon, och somna om gjorde han först vid 4 tiden, för att vakna och äta kl 6 och somna för att starta dagen igen kl 7.30

Lekte lite med systemkameran igår, passade såklart även på att ta denna mobilbilden också.

Av Maria - 21 augusti 2013 08:17

Vad tiden går fort, idag är Max hela 2 veckor gammal!
Eller han blev det inatt om vi skallvara korrekta och det firades med en liten sovmorgon till 7.15

Mister myste med Max igårkväll och jag tvärsomnade kl 22!
2 timmar senare vaknar jag av att Mister bökar runt ordentligt, Max har kissat igenom blöjan då de kelat!

Och från jag somnat fram till kl 00 så har Max varit vaken och en pigg samt snäll bebis :-)

Så ammade honom igen och då tvärsomnade lilleman och sov till 4 och åt och fick ny blöja innan han somna om och sov till 7.15

 

Presentation

En blogg om våran utredning för ofrivillig barnlöshet, dessutom om våra kommande IVF försök.

Juvelen

Våran resa mot ett barn!

2007-2011: Vi försöker på egen hand!

September 2011:
Remiss för utredning skickas till Sophiahemmet i Stockholm för utredning!

11 januari:
träffar läkaren på sophiahemmet och lägger upp en utredningsplan.
Mister lämnar blodprover!

30 januari - 9 feb: Jag utreds med prover & undersökningar! samt ÅB till läkaren och remiss för IVF!

30 maj:
Inledande besök för IVF!


28 Augusti: IVF 1 (embryo)
Får mens på RD 11   

31 Okt: FET 1 (blastocyst)
Får mens RD 11   

13 Nov: IVF 2
+++GRAVID+++

121212:
Testdag - possetivt!
130102: Inskrivning MVC
130111: VUL på kliniken
130115: Läkarbesök MVC
130204: Nupp
130214: MVC
130215: Blodprov S-Ferritin & Tyeroidea
130227: Läkarbesök på MVC
130228: MVC

130319: RUL
130326: MVC

Bloggar jag följer!

Kategorier

Arkiv

RSS

Tidigare år

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards