Alla inlägg under september 2013

Av Maria - 30 september 2013 14:12

Igår skulle en kompis komma förbi med sin dotter och pojkvänn, det skiljer inte mycket mellan dottern och Max i ålder bara 3 månader!

Iallafall blev besöket inställt igen, 5 minuter innan dom skulle vara här.

Maten var endå redan förberedd så jag och Mister mumsade tacos för fullt och hade det mysigt på egen hand!

Hade gjort en choklad och kolatårta till efterätt som lät sig väl smakas till kändishoppet med en god mugg kaffe (koffeinfritt)!

Ikväll skall vi över till ett annat par vänner på en vanlig fika, dom har en grabb som är bara 3 mån äldre än max.

Igårkväll var Max himmla mysig, ville inte sova utan var vaken och sprattlig, tillslut la jag nestet i sängen...

Och han låg och skrattade tills han kiknade.
Han sög på händerna, lät och skrattade fram till 1 sedan somnade jag ifrån honom efter en sista amning, men han låg ju tryggt och gott i sitt nest!

Idag är tanken att min mor skall komma förbi, vi talade on det igår men mamma har inte hört av sig ännu så vet inte ut eller in om hon tänker komma förbi eller ej?
Har inte lust att ringa och tjata över henne på ett besök.
Hon vet vart vi bor och att hon är välkommen, vet ju att hon älskar Max men det vore kul om de fick ses oftare.

Riktigt stark i ryggen och nacken nu, då han får ligga på mage och balansera sig.
Men då man bär eller lyfter honom så måste man vara rädd om nacken han är ju trots allt en liten bebis.

Av Maria - 28 september 2013 09:16

2 kvällar på raken så har Max stämplat ut kl 23.30 och sedan sovit till kl 4.30-4.45
Sedan ny blöja och ammas, men konstigt nog sover han bara till 6.45-7 sedan.
Så det har blivit amning då och sedan lagt nestet i sängen och slummrat vidare.
Så mycket vill ha mer, det hade varit underbart att bara vakna en gång per natt och sedan andra uppvaknandet kl 8 :-)

Var på eget besök på BVC igår, jag mår bra och är inte deprimerad.

Ihår la vi även inbjudan till dopet i brevlådan så de bjudna hinner planera in det om dom vill närvara!

Vi har även hunnit med veterinären, tonsillit har smugit sig in hos oss.
Veterinären gullade lite med Max och mera med hunden.
Han gillade att Max var så pass välnärd :-)

För tillfället sitter kläderna bättre på bredden än på längden, söta lilla unge.

Vi var och handlade igår, Max fick inviga bärselen ute!
Han älskade det, hela turen inne på Maxi, Bigbaby och elgiganten var ögonen som tefat!
Sedan tvärskocknade lilleman!

Trots minen älskar han att bada, hsn skrattar och plaskar och njuter för fullt!

Önskar mina läsare en fin helg!

Av Maria - 26 september 2013 10:08

När jag tog in posten igår låg det ett litet kuvert adresserat till både mig och Mister.
Nyfiken öppnade jag brevet och möttes av en vacker höstig framsida på ett kort!

När jag öppnade kortet möttes jag sv denna texten:

Max blev 7 veckor igår och tiden verkligen springer iväg, man börjar ana en personlighet i Max nu.
En glad kille som är social och enkel att ha och göra med.
Dock blir han riktigt arg mellan varven som tex när han råkar slita nappen ur munnen och inte når att boxa på någon grej.

Börjar bli less på bindor nu, att sova med trosor och binda och inte få lufta sig ordentligt.
Utöver sårvätskeavslag kommer det 3-4 ggr per dygn blodigt avslag och det relativt mycket, blodet är rött så det är ju färskt?
Iallafall så har jag ÅB till BM på MVC i början av oktober då får jag passa på att ta upp det!

Imorgon skall jag på eget besök till BVC!
Mister kommer ha Max ensam då, han hade tänkt att luncha lite då och jag tänkte efter besöker kolla lite i affärer i lugn och ro!
Innan vi rör oss till centrum tänkte jag pumpa lite så Mister har mat med sig ifall han blir hungrig.

Av Maria - 25 september 2013 09:21

I onsdags morse påbörjades Misters 2 veckors långa ledighet.
Han har fripass och arbetstidsförkortning vilket gör att de 4 nätter han skulle jobbat mellan 2 st 5 dagarsledigheter blev betalt ledigt och så blir det för honom 1 gång i kvartalet!

Så efter dygnsvändning och lite annat pyssel och bökande så hängde vi på husvagnen på bilen för att köra den till inomhusförvaring över vintern samt städa ur den grundligt.

Vi förenade nytta med nöje, Misters föräldrar bor 1 mil från förvaringsplatsen och ställer även in sin vagn där.

Så det blev en lång bilresa som dessutom gick långsamt med tanke på husvagnen.
Första stoppet för amning och blöjbyte blev arboga vid dollar store, dock fanns det inget skötbord och jag hade iof glömt väskan ibilen så jag behövde inte gnälla utan jag bytte blöja i framsätet istället.

Nästa stop blev i askersund med blöja och matning på ett skötbord och då blev vi gladare.
Men seddn var han less på bilåkandet.

Men tillslut var vi framme och fick busa i babysitter, gym och slutligen sova!

På fredagen dök Misters bror med sambo upp, och på lördagen syster med sambo samt 2 barn.

Så Max fick träffa sina kusiner för första gången.
De var så försiktiga och duktiga.

Det blev även en promenad ner till Misters farmor så Max fick träffa sin gammelfarmor som han charmade totalt.

Iövrigt häckade han en hel del i famnen på sin Farfar och Farmor.

Dagarna startades mjukt i vardagsrummet med tid i babygymmet och även lite ligga på mage.

Sedan blev det även riktigt långa promenader samt lite shoping!

Hygienen upprätthölls av sköna bad inför publik!

På hemresan lyssnade vi på barnmusik, Max trampar takten och tjattrar till Sjörövarfabbe, Rövarvisan och Gurksången mfl.

De manliga syskonen kämpar för att få lillen att hålla på rätt lag enligt dom, lönlöst tycker jag, han skall bli en liten Gnagare.

Vi stannade även och shopade massor av kläder till Max i enköping, där säljs Bäbis och Åberg till bra pris och han växer så det knakar våran lilla kille, och spränger viktkurvan och växer även på längden.

Kan varmt tippsa om Appen 1177 BVC där lägger man in länd och vikt och får fint diagram och så mycket info också!
Bakom appen finns Landstinget Västra Götaland!

Av Maria - 17 september 2013 09:35

Lunchade med en vän på centrum, vis av erfarenhet var jag ute i god tid så jag kunde anlända med nyammad och nybytt bebis.
Dock har inte vårat centrum värdens bästa amningsrum, men efter lite rutin och skin på näsan är det nu riktigt bra!

Max var vaken hela lunchen så kompisen och jag åt i skift.
Sedan vaknade hennes gosse som är 3-4 månader äldre.

Därefter begav vi oss till min sjukgymnast då jag har en kass rygg som nu bråkar!
Lite knäckande, strechande, bändandes och knådande då bör det iallafall inte bli sämmre till nästa besök.
Kompisen passad Max under besöket.

Pumpat ut mjölk så även Mister får vara med att mata ibland.
Synd att han kollar ut i hallen just då bilden tas.

Udag blir det en lugn dag iallafall

Av Maria - 16 september 2013 07:55

Max var pigg och vaken istort hela dagen igår, även kvällen var han vaken och med vilket är kul och mysigt.

Satte på honom pyjamas och la honom sedan på golvet medans jag borsta tänder och han låg och tittade och fäktade med armar och ben.

Kl 22.50 gick vi upp till sovrummet, för att inleda nattningen.

Då vi bor på 2 plan har vi även ett skötbord i sovrummet, vilket är riktigt skönt på natten!
Även om man är uppe och kollar på TV eller så är skötbordet nära och vi slipper gå runt i trappen.

Iallafall var han en lyx bajsare igår, så då vi kom upp fick han ny blöja :-)

Sedan protestera och knipa ihopp munnen tills miniformen skulle in, men endå så slickar han ren skeden.

Därefter myste vi i sängen en stund så miniformen fick landa i magen.

Sedan fick hsn amma och han åt länge och väl och tillslut var han nöjd och mätt och somnat!

Så hängde upp sovande bebis på axeln och inväntade en rap, och efter ett tag kom en halvdan rap så jag tassade bort till spjälsängen med honom och bäddade ner honom i nestet kl 23.30

Kl 2.45 vaknade jag av att det protesterades i spjälsängen, så förbereda för amning i sängen, i med miniform i pipig bebis samt byta blöja på glad fäktande bebis som smackar efter miniformen!

Kl 3.15 var han färdigäten och mycket nöjd med tillvaron så jag bädda ner honom och tvärslocknade själv!

Kl 6.37
Vaknade lillen med ett tjut, miniform, blöja och mata!
Lagom tills han ätit klart kom Mister och la sig och mös med oss.

Max somnade faktiskt om igen... Och nu ligger han nere på divanen i sitt nest!

Så han blir nog en liten piggelin sedan idag om han inte väljer att ha en sådan dag då han enbart är vsken för mat och blöjbyte!

Av Maria - 15 september 2013 11:51

Kl 23.15 såg bebisen ut som på bilden ovan, helt utslagen och mycket gott sovande.
Så jag bäddade ner honom i babynestet i spjälsängen och krassade sedan själv, tror jag somnade innsn jag ens nådde kudden och det sista jag tänkte var " nu väntar det 4 timmar sömn".

Strax innan kl 01 vaknade han med ett rejält skrik, vet inte om han drömde mardröm eller om han råkade lugga sig.

När han ammat klart fick han ligga och sova lite på mig innan jag bytte blöja vilket han oftast inte vaknar av då han sover.

Bäddade ner honom och kröp själv ner och släckte lampan kl 01.35

Vaknade av ivrigt smackande ljud kl 4.45 går och tittar ner i spjälsängen och där ligger klarvaken bebis och smuttar på händerna.

Tar upp byter blöja och lägger mig i sängen och ammar.

Vanligtvis då han äter på nätterna så ligger han och blundar och äter.
Då han ätit klart la han av en sådan rejäl rap att vilken raggare som helst hade blivit grön av avund.

Där efter var det kört att sova, han låg på rygg och fäkta med både armar och ben.
Vid 06.30 orkade jag inte hålla mig vaken längre så jag tog nestet till sängen och la mkt glad bebis i det.

Vaknade strax efter att någon var i sovrummet!
Mister hade kommit hem så han tog Max bytte blöja och gav lite ersättning så jag fick sova till kl 8.30

I morse spände höger bröst rätt mycket trots max åt på det rätt länge och mjölk ran ut både mungipa och kom upp i näsan och ran den vägen.

Så jag tappade ur bröstet en hel del som synes!
Det får Mister mata honom med senare idag.

Av Maria - 14 september 2013 08:41

Max har jättemycket gaser i magen, som en trumma låter den samt att den varit lite svullen!
Tack och lov inte ont, men endå lite besvärad då han krystar och fiser, krystar och fiser.

Så jag köpte hem miniform och nu i skrivande stund har han tagit det i 1,5 dygn och full effekt brukar visa sig efter 2-3 dagar men redan nu är jag nöjd, ingen svullen mage och idag vaknade inte jag av krystande och fisande bebis.

Mr har jobbat inatt och sover nu, och lilleman ville inte alls ligga i babygymmet och slappa medans jag var på toa i morse, då är verkligen babysitter oslagbart.

Han älskar verkligen att ligga i ditt gym, han "pratar" med leksakerna och boxar på dom!

 

Presentation

En blogg om våran utredning för ofrivillig barnlöshet, dessutom om våra kommande IVF försök.

Juvelen

Våran resa mot ett barn!

2007-2011: Vi försöker på egen hand!

September 2011:
Remiss för utredning skickas till Sophiahemmet i Stockholm för utredning!

11 januari:
träffar läkaren på sophiahemmet och lägger upp en utredningsplan.
Mister lämnar blodprover!

30 januari - 9 feb: Jag utreds med prover & undersökningar! samt ÅB till läkaren och remiss för IVF!

30 maj:
Inledande besök för IVF!


28 Augusti: IVF 1 (embryo)
Får mens på RD 11   

31 Okt: FET 1 (blastocyst)
Får mens RD 11   

13 Nov: IVF 2
+++GRAVID+++

121212:
Testdag - possetivt!
130102: Inskrivning MVC
130111: VUL på kliniken
130115: Läkarbesök MVC
130204: Nupp
130214: MVC
130215: Blodprov S-Ferritin & Tyeroidea
130227: Läkarbesök på MVC
130228: MVC

130319: RUL
130326: MVC

Bloggar jag följer!

Kategorier

Arkiv

RSS

Tidigare år

Sök i bloggen


Skapa flashcards