Alla inlägg under juni 2014

Av Maria - 25 juni 2014 21:09

Det har tänts en ny stjärna på himmlen idag, en trogen vänn och maken kollega fick somna in på tok för tidigt!

RIP ? Leffe, nu jagar du busar på evigt gröna ängar ?

Mitt hjärta blöder...

Av Maria - 21 juni 2014 11:09

Lilleman har knäckt koden med att stapla burkar på varandra!
Men han har inte en ängels tålamod utan han blir redigt förbannad då det inte går hans väg och då kastar han burkarna genom rummet!

Igår var det midsommae och vi var uppe och kollade på midsommarfirande och stångresningen Max tyckte det var väldigt spännande med dansen kring stången.

[Bild]

Nu till ngt tråkigare!

Maken har sedan -99 jobbat VARJE midsommar, inte extra utan blivit scemalagd till det.
Så vi har firar midsommar fram till kl 18-19 tiden alltså tills han skall till jobbet, men iår var han hemma för VAB.

Varför? Jo jag skulle resa mig upp från golvet med hjälp från soffan och hade armarna ut 90 grader från kroppen, tryckte ifrån och vred väl på något sätt men ont som fan gjorde det och jag kunde inte röra armen i vissa lägen :-/
Maken fick VABBA 30 min innan han börja jobba, och så åkte vi till närakuten och jag fick träffa världens mest nonchalanta läkare som knappt undersökt mig!
Dock sjukskrev han mig 7 dagar med orden:
- du kommer vara bättre i morgon och markant mycket bättre om inte helt bra på ett par dagar!
Sjukskrev mig med diagnosen Mylo (muskelsmärta) och att jag inte kan lyfta armen bakåt :-(
MEN jag kunde lyfta armen både rakt framåt och rakt bakåt, däremot inte utåt/uppåt eller uppåt framåtroterat.

Onsdagen kom och inte bättre, knaprat Alvedon och sedan Naproxen till natten sedsn jag gjorde illa mig!
Så på makens inrådan ringde jag till husläkaren och fick tid redan samma dag.
Undersöktes noga där rörelser kollades NOGA och hon spg problem och dissa tidigare läkares diagnos!
Hon trodde smällen/knäpper jag kände var ledkulan som höll på att luxera men endå gick ner i sitt läger.
Misstänkte att det blivit en spricka så remmis till akutröntgen samt medeciner!
- Alvedon
- 2*500 mg pronaxen
- Lanzo
Satte även upp en telefontid tills dagen efter!

Upp till sjukan och röntga axeln och sedan hem, och fixa med nya bilen :-)
DÅ ringer läkaren och medelar att svaret på röntgen kommit.
Blev lite chokad och ställd då hon ringde så jag la inte mkt på minnet tyvärr.

Men röntgen visade lös ben eller broskbit uppe i leden, så jag skall fortsätta ta det lugnt och käka antiinflamatoriskt och så skulle vi höras på måndagen :-(

Kul sommar med kaput arm och värk :,(

Av Maria - 14 juni 2014 08:50

I onsdags var det dags för 10 månadeskollen!
Vi började hos sköterska med vägning och mätning, han käkar och växer :-)
Längd: 78 cm
Vikt: 10580 g
Max pappa var i samma ålder 1,5 cm längre så Max kommer nog landa på 190 cm likt sin far!

Efter sköterskan var det dags för läkaren och där kollades det om Max:
- Har pincetgrepp
- Kan leka tittut
- klappa händerna
- slå ihopp 2 klossar
Sedan frågades det om han kryper och reser sig samt säger enstaka ord!
Sedan var det dags för kroppsbesiktning vilket var ua!

Max älskar att leka på baksidan med de andra barnen, att gunga har ersatts med att leka i sandlådan och bli riktigt sandig <3

Vi har även bytt bil sedan senast, eller vi har bokat och den hämtad på onsdag!
Det blev en röd v70 2,4D med 176 hk den kommer bli fin att dra husvagn med i sommar och soppaförbrukningen kommer minska rejält, gammla bilen drog ju 1,5l/mil med tattarholken på släp.

Jag ringde även och boka en dubbelbur till hundarna då våran inte går in i nya bilen.
Trots vi fick 10% i tjänstehundrabat går buren på 5300kr :-(
Nu hoppas jag de måttanpassade nylondynorna passar också så de slipper köpas nya!

Kvinnan som tog emit beställningen skriver säkerhetsbur på kvittot så maken kan dra av buren på nästa dekleration, hunden är trots allt hans atbetsredskap och hans jobb kräver hund!

Dessutom lever spisen sitt egna liv, endera steker den som fan på 6:an så det blir bränt, annars steker den inte alls.
Spisen är bara 6,5 år gammal så ny spis måste införskaffas.

Av Maria - 7 juni 2014 20:36

10 månadersdagen spenderades med att provköra en bil som var en besvikelse, handla och fika med kompis.

Hemma så packade vi upp och maken gick med hundarna, jag kollade till Max som lekte i bolltältet i sitt rum!
Jag packade upp kylvarorna och skulle sedan leka med Max och han var inte i sitt rum, inte i hallen eller i köket!
DÅ såg jag trappgrinden var öppen och vi har världens läskigaste trapp!

Panik mot trappen -> TOM så jag springer upp och ser glad bebis leka i vattenskålen!

På ca 1 min har han:
Klättrat ur bolltältet
Korsat hallen
Klättrat upp för trappen
Krupit genom hallen och ut i vardagsrummet

Jag kan inte låta bli att tänka tanken OM han rasat och hur illa det kunnat gått.
Fick sådan panik att jag började gråta.

Det var nog sista gången vi missade grinden!

Av Maria - 6 juni 2014 10:51

Men livet har hunnit imellan och allt går så snabbt, imorgon blir Max 10 månader och på tisdag är det 10 månaderskollen!
Han utvecklas i en rasande fart igår satthan och klappa händer och vinkade för glatta livet.
Han förstår mera ord och tittar efter tex lampan, muggen, grinden osv!
Han förstår NEJ och han blir rasande om jag använder det ordet!

Vi har varit nerei Hjo och där premiärbadades det utomhus i pool!

Vi åkte även till Tibro och besökte minizoo där, himmla fint minizoo faktiskt slår alla 4H gårdar med hästlängder!

Vi var även till Mullsjö och hälsa på hans kusiner och firade ett 3 årskalas i efterskott!

Vi var även nere på "Hemmet" och hälsade på gammelfarmor som verkligen älskar Max!

Vi hämtade ut husvagnen och åkte till karlstad och tränade hund och umgicks i allmänhet så somminigolf, grilla och snacka dynga och kolla in en 4Hgård och hoppträning!

Det var finabadklippor där, dock upptäckte vi att det var nudistbad :-/

På söndagen skulle vi åka hem.... Trodde vi iallafall!

300 meter från campingen tyckte bilen annat!
Så bilen till verkstad och husvagnen till campingen!

Så på måndagen badade vi!

Och eftertvättades!
Bilen var klar att hämtas på tisdagen så hemna var vi kl 20 på kvällen igen!

Idag är nationaldag och vi skall på svägerskans 40 års kalas!

 

Presentation

En blogg om våran utredning för ofrivillig barnlöshet, dessutom om våra kommande IVF försök.

Juvelen

Våran resa mot ett barn!

2007-2011: Vi försöker på egen hand!

September 2011:
Remiss för utredning skickas till Sophiahemmet i Stockholm för utredning!

11 januari:
träffar läkaren på sophiahemmet och lägger upp en utredningsplan.
Mister lämnar blodprover!

30 januari - 9 feb: Jag utreds med prover & undersökningar! samt ÅB till läkaren och remiss för IVF!

30 maj:
Inledande besök för IVF!


28 Augusti: IVF 1 (embryo)
Får mens på RD 11   

31 Okt: FET 1 (blastocyst)
Får mens RD 11   

13 Nov: IVF 2
+++GRAVID+++

121212:
Testdag - possetivt!
130102: Inskrivning MVC
130111: VUL på kliniken
130115: Läkarbesök MVC
130204: Nupp
130214: MVC
130215: Blodprov S-Ferritin & Tyeroidea
130227: Läkarbesök på MVC
130228: MVC

130319: RUL
130326: MVC

Bloggar jag följer!

Kategorier

Arkiv

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards