Direktlänk till inlägg 28 augusti 2012

Cellprov!

Av Maria - 28 augusti 2012 10:10

Var och handlade då min mobil ringde, en kompis var helt i upplösningstillstånd för hon fick igår kallelse till cellprovtagning och gruvade sig så för att klättra upp och lägga sig i gynstolen och vänta på den obehagliga undersökningen.
Alltså, denna kompisen vet inte att vi skall gå igenom en IVF!Så det blev massa tal om hur jobbigt och besvärligt det är att gå på dessa kontroller och låta någon okänd kolla ens underliv var 3 år.

Visste inte riktigt vad jag skulle säga, för när man precis avslutat en utredning och påbörjat en IVF så är man ju världsmästare i gynekologstol klättrande och har svart bälte i att hänga av sig värdigheten då man går in på ett sjukhus för så är det, skall man förhoppningsvis få det efterlängtade barnet är det en del av det.

Skulle jag hamna på en fackmässa på sjukvårdsgerjor och se en gynstol undrar då om det inte bara skulle gå av bara farten och rutinen att ta av sig på underkroppen och klättra upp i stolen?

Hur som helst iår har jag varit uppe i gynstol utan överdrift 15 gånger då det varit utredning med kontrast genom livmodern, koksaltlösning genom livmodern, mängder av ultraljud av livmoder och äggstockar.
Varje människa man träffar under utredningen vill ha sin beskärda del av att kika på min livmoder och äggstockar.

Och på måndag är det dags igen... Tro det eller ej, men jag längtar då är det VUL och antagligen blir det ett VUL till innan äggplock som också innebär gynstol och slutligen ett äggåterförande så på 2 veckor klättra gynstol runt 4 gånger!
Har ni också fått ett avslappnat förhållningsätt till gynstolar efter utredningarna?

 
 
Linda

Linda

28 augusti 2012 12:27

Känner så väl igen det där. Jag tycker det är lika ovärdigt fortfarande, men vanan har man väl fått in.
Lycka till på ditt VUL :-)

http://meumvita.blogspot.se

 
Ingen bild

Carro

28 augusti 2012 19:56

Kan inte låta bli att fnissa lite åt din beskrivning av gynstolar. Känner så väl igen mig. Ens värdighet sjunker lika långt ner som byxorna varje gång man snällt skuttar upp i stolen. Förhoppningsvis för det något gott med sig! Kram Hortensia på FL

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 26 januari 2015 21:45


oj så konstigt det kändes att kliva upp och ha en tid att passa! Klev upp 05.45 och drack kaffe och åt frukost, jag har en fruktansvärt lång startsträcka på morgonen då jag har svårt att somna. Det blev ju inte galet många timmar sömn inatt, tog up...

Av Maria - 23 januari 2015 10:44

i lördags morse begav vi oss iväg på långresa för makens farmor gått bort och det var dags för begravning. Förr om åren tog resan 3,5 timmar, nu när vi åker tar det betydligt mycket längre tid då Max blir rastlös av att sitta för länge, vi planerar ...

Av Maria - 14 januari 2015 10:09

Efter babysimmet igår var vi bara hemma och vände i princip innan vi åkte ner till öppna förskolan och var där till 15.30 för att sedan bege oss hemmåt så Max fick röja med sin far innan jobbet. Mister är flyttad till annat ställe de 2 första nätter...

Av Maria - 13 januari 2015 12:09

När egon drog in fick vi mera snö, underbart! Mister såg sin chans att förena nytta med nöje för sin tjänstehund! Så fram med dragselen och så begav vi oss ut på en dragtur, Max tyckte det var superkul att åka pulka bakom Vidar. Turen gick till en...

Av Maria - 11 januari 2015 11:32

Det vräkte ner snö igår, på bara 2 timmar kom det runt 1 dm. Tyvärr är det töväder idag, men det hindrar inte oss att gå ut och roa oss i snön. Max hade väldigt bråttom till backen idag så jag fick springa ikapp honom. Han ville inte åka pulka upp...

 

Presentation

En blogg om våran utredning för ofrivillig barnlöshet, dessutom om våra kommande IVF försök.

Juvelen

Våran resa mot ett barn!

2007-2011: Vi försöker på egen hand!

September 2011:
Remiss för utredning skickas till Sophiahemmet i Stockholm för utredning!

11 januari:
träffar läkaren på sophiahemmet och lägger upp en utredningsplan.
Mister lämnar blodprover!

30 januari - 9 feb: Jag utreds med prover & undersökningar! samt ÅB till läkaren och remiss för IVF!

30 maj:
Inledande besök för IVF!


28 Augusti: IVF 1 (embryo)
Får mens på RD 11   

31 Okt: FET 1 (blastocyst)
Får mens RD 11   

13 Nov: IVF 2
+++GRAVID+++

121212:
Testdag - possetivt!
130102: Inskrivning MVC
130111: VUL på kliniken
130115: Läkarbesök MVC
130204: Nupp
130214: MVC
130215: Blodprov S-Ferritin & Tyeroidea
130227: Läkarbesök på MVC
130228: MVC

130319: RUL
130326: MVC

Bloggar jag följer!

Kategorier

Arkiv

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards