Alla inlägg under augusti 2012

Av Maria - 21 augusti 2012 08:13

2 månader sedan senaste inlägget, vi eller snarare jag bestämde att låta bloggen vila då vårat första IVF skulle starta i slutet av augusti början av september.


Vi ville släppa alla tankar på IVF och barnlösheten under sommaren och särskillt under semestern då den ständigt cirkulerar i tankarna på oss mera eller mindre.


Enligt  "period tracker" är det 6 dagar kvar till min första menstrationsdag brukar stämma riktigt bra den appen då jag använt den i ett par år nu +/- 1-2 dagar på sin höjd.
Så det är ca 6 dagar kvar till vårat första IVF och skall strax ringa till kliniken, jag har fått ett par sista minuten frågor jag skulle vilja ställa.
Jag skall ju börja med Gonal-f och skall bla fråga följande:
* När jag upptäcker blodet, hur snabbt skall jag ta sprutan?
* hur exakt på klockslaget skall jag sedan ta denna sprutan dagligen?
* Kan jag ha sprutan i rumstemperatur då väl allt drar igång?


Från och med nu kommer bloggen bli levande igen, hoppas ni läsare haft överseende med att bloggen legat i sommarvila.

 

Presentation

En blogg om våran utredning för ofrivillig barnlöshet, dessutom om våra kommande IVF försök.

Juvelen

Våran resa mot ett barn!

2007-2011: Vi försöker på egen hand!

September 2011:
Remiss för utredning skickas till Sophiahemmet i Stockholm för utredning!

11 januari:
träffar läkaren på sophiahemmet och lägger upp en utredningsplan.
Mister lämnar blodprover!

30 januari - 9 feb: Jag utreds med prover & undersökningar! samt ÅB till läkaren och remiss för IVF!

30 maj:
Inledande besök för IVF!


28 Augusti: IVF 1 (embryo)
Får mens på RD 11   

31 Okt: FET 1 (blastocyst)
Får mens RD 11   

13 Nov: IVF 2
+++GRAVID+++

121212:
Testdag - possetivt!
130102: Inskrivning MVC
130111: VUL på kliniken
130115: Läkarbesök MVC
130204: Nupp
130214: MVC
130215: Blodprov S-Ferritin & Tyeroidea
130227: Läkarbesök på MVC
130228: MVC

130319: RUL
130326: MVC

Bloggar jag följer!

Kategorier

Arkiv

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards