Direktlänk till inlägg 23 september 2012

Imorgon skall jag ringa kliniken!

Av Maria - 23 september 2012 06:58

Och medela att allt sket sig, då mensen är kraftig som vanligt! Vill planera för att göra ett FET i en ostimulerad cykel med blastocysten som vi har har i frysen.
Vore himmla trevligt om den klarar upptining och att den kanske bestämmer sig för att stanna hos oss och gro fram ett fint plus   
Igår hade vi vänner över på Tacomiddag, de medelade att dom var i vecka 10 igår, blev riktigt glad för ders skull, handen på hjärtat blev jag himmla glad, dom kommer bli så fina föräldrar!
Dom vet dessutom om att vi kör IVF just nu så jag valde att inte medela att detta första försöket inte gick vägen, ville inte ta ifrån dom glädjen av att vänta smått.
Visst blev både jag och Mister avundsjuka, men vi blev inte det minsta missundsamma till deras graviditet.

Iallfall hade vi en trevlig kväll med tacos och sedan blev det lite sällskapsspel och framåt 22 tiden begav dom sig hemåt och vi rastade hunden och sedan kröp vi ner i sängen och kollade lite på TV innan lampan släcktes.

Idag skall vi ut en heldag iskogen med andra vänner, vi tänkte lite svamp och bär jakt, frisk luft och vacker natur och god fika är packad och även lite pastasallad är fixad inför dagen.

 
 
Ingen bild

drommenomenliten.blogg.se

23 september 2012 11:47

Åh, vilken härlig dag ni kommer få idag. Skönt med annat som skingrar tankarna. Skönt också att du kunde känna glädje för dina vänner. Jag börjar lipa så fort jag hör att någon annan blivit gravid eller fått barn. Är väl en sådan perid just nu. Kanske blir det bättre när vi väl fått kallelsen till ivf:en och allt inte känns så hopplöst.
Hoppas ni hittar mycket svamp!

 
Ingen bild

carly

23 september 2012 21:03

Hej Maria, jag har följt din blogg under hösten och tänkt skriva tidigare men har aldrig någonsin kommenterat på någon blogg.. I vilket fall som helst känner jag mig till viss del förenad i din histora eftersom vi båda började vår utredning i januari på Sophiahemmet och nu hade exakt samma dagar för ÄP och insättning. Jag gjorde dock min IVF på Huddinge och gjorde ett privat försök på Sophia-hemmet i maj (trodde att kötiden till huddinge skulle vara mycket längre än vad den var). Jag har känt igen mig i precis allting du skrivit, någon som förstår precis hur detta känna. Jag blev så ledsen för din skull när jag läste om mensen. Men det är bara att rikta blickarna framåt och det är skönt att ni har ett embryo i frysen. Jag läste en artikel i somras I DN att just frysning kan vara positivt. I båda mina försök har inte något lyckats frysas. Så lyckas inte detta försök för mig nu, är det bara att sätta igång ett tredje omgång detta år. Min testdag är imorgon (av någon anledning lite tidigare än din), men känner redan nu en molande värk i magen..ett tydligt tecken på hur detta försök slutar. Jag tror också att ett andra försök är lite lättare eftersom man då är lite tryggare i vad som ska hända och kroppen inte stressar upp sig lika mycket. Önskar er all lycka till och hoppas att ett plus väntar för dig inom kort!

Maria

24 september 2012 05:44

Håller alla tummar jag har för dig att du får ett plus på stickan idag för hade vi samma dagar för ÄP så var det beräknad ickemens i fredags så du har iså fall dragit över lite på tiden vilket är ett gott tecken i detta sammanhanget :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 26 januari 2015 21:45


oj så konstigt det kändes att kliva upp och ha en tid att passa! Klev upp 05.45 och drack kaffe och åt frukost, jag har en fruktansvärt lång startsträcka på morgonen då jag har svårt att somna. Det blev ju inte galet många timmar sömn inatt, tog up...

Av Maria - 23 januari 2015 10:44

i lördags morse begav vi oss iväg på långresa för makens farmor gått bort och det var dags för begravning. Förr om åren tog resan 3,5 timmar, nu när vi åker tar det betydligt mycket längre tid då Max blir rastlös av att sitta för länge, vi planerar ...

Av Maria - 14 januari 2015 10:09

Efter babysimmet igår var vi bara hemma och vände i princip innan vi åkte ner till öppna förskolan och var där till 15.30 för att sedan bege oss hemmåt så Max fick röja med sin far innan jobbet. Mister är flyttad till annat ställe de 2 första nätter...

Av Maria - 13 januari 2015 12:09

När egon drog in fick vi mera snö, underbart! Mister såg sin chans att förena nytta med nöje för sin tjänstehund! Så fram med dragselen och så begav vi oss ut på en dragtur, Max tyckte det var superkul att åka pulka bakom Vidar. Turen gick till en...

Av Maria - 11 januari 2015 11:32

Det vräkte ner snö igår, på bara 2 timmar kom det runt 1 dm. Tyvärr är det töväder idag, men det hindrar inte oss att gå ut och roa oss i snön. Max hade väldigt bråttom till backen idag så jag fick springa ikapp honom. Han ville inte åka pulka upp...

 

Presentation

En blogg om våran utredning för ofrivillig barnlöshet, dessutom om våra kommande IVF försök.

Juvelen

Våran resa mot ett barn!

2007-2011: Vi försöker på egen hand!

September 2011:
Remiss för utredning skickas till Sophiahemmet i Stockholm för utredning!

11 januari:
träffar läkaren på sophiahemmet och lägger upp en utredningsplan.
Mister lämnar blodprover!

30 januari - 9 feb: Jag utreds med prover & undersökningar! samt ÅB till läkaren och remiss för IVF!

30 maj:
Inledande besök för IVF!


28 Augusti: IVF 1 (embryo)
Får mens på RD 11   

31 Okt: FET 1 (blastocyst)
Får mens RD 11   

13 Nov: IVF 2
+++GRAVID+++

121212:
Testdag - possetivt!
130102: Inskrivning MVC
130111: VUL på kliniken
130115: Läkarbesök MVC
130204: Nupp
130214: MVC
130215: Blodprov S-Ferritin & Tyeroidea
130227: Läkarbesök på MVC
130228: MVC

130319: RUL
130326: MVC

Bloggar jag följer!

Kategorier

Arkiv

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards