Direktlänk till inlägg 10 november 2012

RD 10 - Är en fegis!

Av Maria - 10 november 2012 08:59

Igårkväll då jag la mig snurrade det mängder av tankar i huvudet, det tog en hel evighet innan jag kunde somna särskillt med tanke på att jag sprang upp och förberedde en grej.
Imorse då jag vaknade och såg vad jag förberett så NEJ jag törs inte vill inte...
 
Så jag skippade och la sedan tillbaka graviditetstestet i medecinskåpet, jag kände att jag ville njuta av att vara "nästan gravid" fram till testdag eller till blodet kommer.
Att få ett minus nu idag så skulle hoppet vara ute, och vi skulle få sikta in oss på IVF 2 då vi inte har ngt kvar i frysen.

 
Detta gör mig glad och lite hoppfull faktiskt, men vi är väl egentligen bara 1 dag över tiden med tanke på då det var FET... 5 dagar efter äl 31 okt och ÄL = 14 dagar innan mens!


När jag tog Crinonen i morse så fingranskade jag toppen och hela plasthylsan som vanligt, inget blod eller blodblandat på den ännu!
Igår var jag toanojjig, jag ville springa på toa hela tiden för att se om blodet kommit, men en annan del av mig ville inte alls springa på toa för att se om blodet dykt upp!

På symptomfronten är det väl fortfarande ett blankt papper inget, verkligen inget.

Vicky:
När jag tar Crinonen upplever jag som dig att det liksom är "trängre" lite bökigare att föra in den, kan det verkligen vara ett symptom på grav för jag har i min värld trott att det kanske varit som torrare slemhinnor kanske?

 
 
Ingen bild

C

10 november 2012 09:33

Jag är lika feg, funderar på att ta ett imorgon men vill inte att denna tid med hopp ska försvinna riktigt än ;) börjar däremot kännas alldeles för likt hur min kropp är innan mens... fortsätter att hålla tummarna för dig!

 
Maria

Maria

10 november 2012 09:48

Jag kommer lägga fram för ett test i morgon också, så får vi se hur det känns i morgon om jag vågar ta det eller inte!
Blir också till att diskutera med Mister och se vad han tycker... Man vill ju så gärna leva på hoppet...

http://kampfisken.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Vicky

10 november 2012 11:34

Jag förstår precis din känsla av att vilja vänta med testet =) detta är vårt 4:e ivf försök (Ivf 1: -, ivf 2: +, såg hjärtat i v 7+6, v 11+4 inskr hos BM, där upptäcks att liten dog v 10+4, Ivf 3:inget embryo överlevde att få tillbaka, Ivf 4: +, rd 13)

Som jag har förstått det så sväller slemhinnorna pga ökad blodtillförsel vid en graviditet, därför blir känslan av att det är trängre - och täppt näsa/förlylningskänsla är oxå tydligen ett tecken. Så detta samt inge blod alls på hylsan ser jag verkligen som ett mkt gott tecken för er =)

 
Maria

Maria

10 november 2012 12:50

Min täppta näsa är nog bara ett tecken på min förkylning tyvärr, hostar snorar och har feber sedan i onsdags =(
Men vi får se vad som händer och sker =)

http://kampfisken.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Vicky

10 november 2012 14:30

Ja, spännande är det onekligen =) Jag var så säker på att mensen skulle komma att den morgon då jag plussade upptäckte jag att jag bara hade 1 crinone kvar hemma.. fick åka 4 mil enkelväg för att hämta ut nya. Trodde verkligen inte jag skulle behöva det, så även fast det inte känns som att något hänt -så kan det tydligen bli plus =)

 
Maria

Maria

10 november 2012 15:05

Känns som det var värt varje km då du åkte och fyllde på lagret av Crinonen skulle jag tro :-D
Jag tror som sagt jag håller mig till den 16 november med att testa... Känns så himmla nervöst, vill veta redan nu men vill endå inte sluta hoppas så det är väl ett riktigt i-lands rpoblem i moment 22.

http://kampfisken.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Vicky

10 november 2012 17:42

Ja, det var helt klart en angenäm orsak =) Du är jättestark som håller dig och jag hoppas med dig!!

 
J

J

10 november 2012 20:54

Va spännande men på samma gång läskigt!
Jag håller tummarna för att det verkligen blir ett plus och att det stannar där.
Själv har jag nu fått tillbaka min mens efter missfallet så återigen är det bara tt börja om på nytt.

http://nalgot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 26 januari 2015 21:45


oj så konstigt det kändes att kliva upp och ha en tid att passa! Klev upp 05.45 och drack kaffe och åt frukost, jag har en fruktansvärt lång startsträcka på morgonen då jag har svårt att somna. Det blev ju inte galet många timmar sömn inatt, tog up...

Av Maria - 23 januari 2015 10:44

i lördags morse begav vi oss iväg på långresa för makens farmor gått bort och det var dags för begravning. Förr om åren tog resan 3,5 timmar, nu när vi åker tar det betydligt mycket längre tid då Max blir rastlös av att sitta för länge, vi planerar ...

Av Maria - 14 januari 2015 10:09

Efter babysimmet igår var vi bara hemma och vände i princip innan vi åkte ner till öppna förskolan och var där till 15.30 för att sedan bege oss hemmåt så Max fick röja med sin far innan jobbet. Mister är flyttad till annat ställe de 2 första nätter...

Av Maria - 13 januari 2015 12:09

När egon drog in fick vi mera snö, underbart! Mister såg sin chans att förena nytta med nöje för sin tjänstehund! Så fram med dragselen och så begav vi oss ut på en dragtur, Max tyckte det var superkul att åka pulka bakom Vidar. Turen gick till en...

Av Maria - 11 januari 2015 11:32

Det vräkte ner snö igår, på bara 2 timmar kom det runt 1 dm. Tyvärr är det töväder idag, men det hindrar inte oss att gå ut och roa oss i snön. Max hade väldigt bråttom till backen idag så jag fick springa ikapp honom. Han ville inte åka pulka upp...

 

Presentation

En blogg om våran utredning för ofrivillig barnlöshet, dessutom om våra kommande IVF försök.

Juvelen

Våran resa mot ett barn!

2007-2011: Vi försöker på egen hand!

September 2011:
Remiss för utredning skickas till Sophiahemmet i Stockholm för utredning!

11 januari:
träffar läkaren på sophiahemmet och lägger upp en utredningsplan.
Mister lämnar blodprover!

30 januari - 9 feb: Jag utreds med prover & undersökningar! samt ÅB till läkaren och remiss för IVF!

30 maj:
Inledande besök för IVF!


28 Augusti: IVF 1 (embryo)
Får mens på RD 11   

31 Okt: FET 1 (blastocyst)
Får mens RD 11   

13 Nov: IVF 2
+++GRAVID+++

121212:
Testdag - possetivt!
130102: Inskrivning MVC
130111: VUL på kliniken
130115: Läkarbesök MVC
130204: Nupp
130214: MVC
130215: Blodprov S-Ferritin & Tyeroidea
130227: Läkarbesök på MVC
130228: MVC

130319: RUL
130326: MVC

Bloggar jag följer!

Kategorier

Arkiv

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards