Direktlänk till inlägg 15 november 2012

Sprutddag 2!

Av Maria - 15 november 2012 09:11

igår när jag tog sprutan gjorde det faktiskt ont, aldrig känt av gonal f sprutan innan, då jag tog ut nålen kom det en bloddroppe och senare på kvällen så var det ett stort blåmärke på min mage som dessutom är rätt svullen.
Hade liten biverkning första IVF:en med svullen och gasig mage, men det kom lite senare, nu bubblar deti magen och svullen redan!
Skall bli spännande att åka på VUL på måndag och se hur många äggblåsor jag håller på att "värpa" fram.

Snart helg, skall bli skönt med en helg att tillbringa med bästa Mister, vi skall på födelsedags fika/middag hos nära och kära och så är det även planerat en heldags aktiviteter med vänner (iallfall en förmiddag) så helgen känns riktigt lockande just nu.
Skönt att släppa tankar på misslyckanden och IVF och bara ha det djäkligt kul och röja loss.

Dagens meny ser ut enligt följande:
Frukost - Fil med hemmagjord Musslie och 2 knäckemackor!
Lunch - samma som middagen igår!
Mellanmål - 1 ägg och keso!
Middag - fisksoppa på torsk och kokosmjölk och lite härliga grönsaker!

Kvällsfika: fralla och kvällsro te!

Skall dessutom ta en liten längre promenad idag då förkylningen lättat så pass att jag vågar anstränga mig lite lättare!

 
 
Ingen bild

onskanomattbligravid.blogg.se

15 november 2012 09:43

Ja det är jag säker på hon sa att hon va KBT iaf ;) och i remissen dit stog det KBT, men jag kan ha fel så virrig som jag är ;) men har ju fått lära mig lite om hur jag ska tänka och så men inte kring stress vilket jag nog ha borde gjort men inte vart stressad på länge men nu är det illa igen, suuuck! Men när jag ska till karlstad på vul ska jag prata med dom om det finns någon man kan få prata med via dom så för läst att man kan bli erbjuden hjälp vid IVF!

Ja jag borde kanske inte ens gått ner dom där kilona för jag är inte överviktigt på ngt sätt men jag fick inte på mig mina jeans efter första ivf så då kände jag att något måste ja göra och jag kände mig så jävla fet så då gick jag ner men jag har ett helvete vissa dagar speciellt när man sprutar! NEJ ingen mens!!! :( Blir idiot.. Ujj! men ska ringa i morgon och höra vad ja ska göra!

 
Ingen bild

s

15 november 2012 11:35

gick bra hos läkaren får börja med gonal f sprutan i kväll så då ligger vi nästan lika :) kul.

Maria

15 november 2012 12:22

Vad spännande och kul! Jag skall ju ta 3e sprutan ikväll kl 19!

Vilken tid tänkte du köra på?

 
Ingen bild

onskanomattbligravid.blogg.se

15 november 2012 11:36

ja jag får göra det. Jag vill inte ha det så här vid IVF! Och va skönt för er och få börja så fort jag trodde inte det gick? =) Ja precis man ska ju trivas med sig själv!

 
Ingen bild

s

15 november 2012 16:36

jag tänkte faktiskt oxå ta den vid 19.00 tiden.. å så tar jag sprayen 18.00 bara en puff fram till den 23/11 . När har du äggplock?

Maria

15 november 2012 17:17

Jag kör ju korta metoden alltså bara sprutor, skall på VUL på måndag på min klinik får då reda på när ÄP beräknas bli skulle tro att det blir torsdag eller fredag!

 
Ingen bild

s

15 november 2012 22:39

åhåå gu vad spännande :). Håller tummar å tår att de går vägen för oss båda :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 26 januari 2015 21:45


oj så konstigt det kändes att kliva upp och ha en tid att passa! Klev upp 05.45 och drack kaffe och åt frukost, jag har en fruktansvärt lång startsträcka på morgonen då jag har svårt att somna. Det blev ju inte galet många timmar sömn inatt, tog up...

Av Maria - 23 januari 2015 10:44

i lördags morse begav vi oss iväg på långresa för makens farmor gått bort och det var dags för begravning. Förr om åren tog resan 3,5 timmar, nu när vi åker tar det betydligt mycket längre tid då Max blir rastlös av att sitta för länge, vi planerar ...

Av Maria - 14 januari 2015 10:09

Efter babysimmet igår var vi bara hemma och vände i princip innan vi åkte ner till öppna förskolan och var där till 15.30 för att sedan bege oss hemmåt så Max fick röja med sin far innan jobbet. Mister är flyttad till annat ställe de 2 första nätter...

Av Maria - 13 januari 2015 12:09

När egon drog in fick vi mera snö, underbart! Mister såg sin chans att förena nytta med nöje för sin tjänstehund! Så fram med dragselen och så begav vi oss ut på en dragtur, Max tyckte det var superkul att åka pulka bakom Vidar. Turen gick till en...

Av Maria - 11 januari 2015 11:32

Det vräkte ner snö igår, på bara 2 timmar kom det runt 1 dm. Tyvärr är det töväder idag, men det hindrar inte oss att gå ut och roa oss i snön. Max hade väldigt bråttom till backen idag så jag fick springa ikapp honom. Han ville inte åka pulka upp...

 

Presentation

En blogg om våran utredning för ofrivillig barnlöshet, dessutom om våra kommande IVF försök.

Juvelen

Våran resa mot ett barn!

2007-2011: Vi försöker på egen hand!

September 2011:
Remiss för utredning skickas till Sophiahemmet i Stockholm för utredning!

11 januari:
träffar läkaren på sophiahemmet och lägger upp en utredningsplan.
Mister lämnar blodprover!

30 januari - 9 feb: Jag utreds med prover & undersökningar! samt ÅB till läkaren och remiss för IVF!

30 maj:
Inledande besök för IVF!


28 Augusti: IVF 1 (embryo)
Får mens på RD 11   

31 Okt: FET 1 (blastocyst)
Får mens RD 11   

13 Nov: IVF 2
+++GRAVID+++

121212:
Testdag - possetivt!
130102: Inskrivning MVC
130111: VUL på kliniken
130115: Läkarbesök MVC
130204: Nupp
130214: MVC
130215: Blodprov S-Ferritin & Tyeroidea
130227: Läkarbesök på MVC
130228: MVC

130319: RUL
130326: MVC

Bloggar jag följer!

Kategorier

Arkiv

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards