Direktlänk till inlägg 22 november 2012

Väntan och smärta!

Av Maria - 22 november 2012 06:32

Igår gick jag på fulldos av alvedon, hade rejäl kramp i äggstockarna samt det spännde och drog, jag hade även som kramp i slidan vilket var rätt obehagligt.
 
Somnade vid 23 tiden igår och det var direkt då jag la huvudet mot kudden som omfamnade John Blund mig och jag sov en helt drömmlösnatt och vaknade när klockan ringde vid 6 tiden.
Idag gör det bara ont då jag går eller då jag sätter mig ner, men den konstanata molvärken är helt borta vilket känns skönt!

Mycket tankar snurrar så här på morgonen om att livet faktiskt är orättvist, det finns folk som använder abort som ett form av preventivmedel och så finns det vi som verkar vara väldigt många som inte kan på egen hand, utan måste hjälpa naturen lite på traven.
Vi verkarkar vara betydligt många flera än vad vi först trodde, de flesta verkar känna ett eller 2 par i sin närmiljö som genomgår eller genomgått IVF.

Dessutom, IVF är ingen dans på röda rosor utan med handen på hjärtat så är det djäkligt tufft. Nu har vi bara kört den korta metoden men endå, jag är ingen stor idol av spruter men fixade det endå på egen hand att ta dessa gonal-f sprutor vissa kändes inte alls medans andra sved riktigt rejält och det blev stora blåmärken efteråt.
En sprutan gav mig ångest Oraglutran sprutan, svår att sticka in i skinnet trög att få in även sista biten på mig gör det ont både fysiskt och psykiskt.
Väntan och oron, blir det några äggblåsor hur ånga ägg kommer det att plockas och av skörden hur många kommer att befruktas och utvecklas som dom skall, det gör ont i bröstet dom tankarna, den oron.

Jag finner äggplocket riktigt jobbigt om jag skall vara helt ärlig, första äggplocket var jag helt väck på och fick igår reda på att jag var så pass panikslagen redan innan så utöver morfinet gav dom mig hyggligt startkt lugnande som ger stora minesluckor och behaglig känsla.
Så det plocket gick bra, riktigt bra, men stor ångest innan och ont i nedre regionerna efteråt.

Gårdagens plock gav ångest och oro, underbara barnmorskan förklarade extremt tydligt alltihopp likaså den underbara läkaren, jag klarade detta på morfin, även om jag ojade och ajade mig så fixade jag det och blev stolt.


Nu har jag ont, ont i själen och hjärtat orolig att det skall gå fel med äggen och att vi inget skall få tillbaka att vi inte skall gå in i julstämmningen förhoppsfulla och "nästan gravida"

Imorgon är den jobbiga väntan förbi, då kommer nästa tunga väntan, Ruvningen med alla tankar där omkring, kommer vi komma förbi RD 11 kommer ägget att stanna osv, osv!

Ber nog lite om ursäkt för en rätt 4-kantig och tråkig blogg idag det var massa virriga tankar som ville ut och jag släppte iväg dom i bloggen starkt reducerat.  

 
 
Linda

Linda

22 november 2012 07:09

Det ÄR sjukt jobbigt både psykiskt och fysiskt. Det går inte ens att föreställa sig om man inte varit med om det. All denna väntan, osäkerheten och ovetskapen skulle kunna driva vem som helst till vansinne. Om man bara hade garantier skulle ju allt kännas betydligt lättare. Men det går ju aldrig att få och just därför är det hjärtskärande och skitjobbigt.

När jag läser ditt inlägg så känner jag; fasen va starka vi är! Vi klarar ju faktiskt det här, hur jobbigt det än är så på något konstigt sätt så repar man sig förvånansvärt snabbt och klarar av att ta nya tag. Vi är grymma.

Tack för ditt ärliga och öppna inlägg. Hoppas din dag blir bra med positiva besked. Kram!!

http://meumvita.blogspot.se

 
Cohen

Cohen

22 november 2012 16:51

Ibland behöver man skriva av sig allt som snurrar omkring och bankar i huvet och bröstet, och jag tycker du formulerar dig riktigt bra, känner igen mig så mycket i det du skriver.

Vi går på samma klinik (läste inlägget under). Jag ska ditt på vul

http://www.ettlivblirtill.wordpress.com

 
Cohen

Cohen

22 november 2012 16:53

J*vla telefon, råkade komma åt "klar"-knappen.

Ska till Fertilitetscentrum på vul imorgon bitti, med ev äl på tis/ons nästa vecka. Vårt första försök och jag är nervös för precis allt!

http://www.ettlivblirtill.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 26 januari 2015 21:45


oj så konstigt det kändes att kliva upp och ha en tid att passa! Klev upp 05.45 och drack kaffe och åt frukost, jag har en fruktansvärt lång startsträcka på morgonen då jag har svårt att somna. Det blev ju inte galet många timmar sömn inatt, tog up...

Av Maria - 23 januari 2015 10:44

i lördags morse begav vi oss iväg på långresa för makens farmor gått bort och det var dags för begravning. Förr om åren tog resan 3,5 timmar, nu när vi åker tar det betydligt mycket längre tid då Max blir rastlös av att sitta för länge, vi planerar ...

Av Maria - 14 januari 2015 10:09

Efter babysimmet igår var vi bara hemma och vände i princip innan vi åkte ner till öppna förskolan och var där till 15.30 för att sedan bege oss hemmåt så Max fick röja med sin far innan jobbet. Mister är flyttad till annat ställe de 2 första nätter...

Av Maria - 13 januari 2015 12:09

När egon drog in fick vi mera snö, underbart! Mister såg sin chans att förena nytta med nöje för sin tjänstehund! Så fram med dragselen och så begav vi oss ut på en dragtur, Max tyckte det var superkul att åka pulka bakom Vidar. Turen gick till en...

Av Maria - 11 januari 2015 11:32

Det vräkte ner snö igår, på bara 2 timmar kom det runt 1 dm. Tyvärr är det töväder idag, men det hindrar inte oss att gå ut och roa oss i snön. Max hade väldigt bråttom till backen idag så jag fick springa ikapp honom. Han ville inte åka pulka upp...

 

Presentation

En blogg om våran utredning för ofrivillig barnlöshet, dessutom om våra kommande IVF försök.

Juvelen

Våran resa mot ett barn!

2007-2011: Vi försöker på egen hand!

September 2011:
Remiss för utredning skickas till Sophiahemmet i Stockholm för utredning!

11 januari:
träffar läkaren på sophiahemmet och lägger upp en utredningsplan.
Mister lämnar blodprover!

30 januari - 9 feb: Jag utreds med prover & undersökningar! samt ÅB till läkaren och remiss för IVF!

30 maj:
Inledande besök för IVF!


28 Augusti: IVF 1 (embryo)
Får mens på RD 11   

31 Okt: FET 1 (blastocyst)
Får mens RD 11   

13 Nov: IVF 2
+++GRAVID+++

121212:
Testdag - possetivt!
130102: Inskrivning MVC
130111: VUL på kliniken
130115: Läkarbesök MVC
130204: Nupp
130214: MVC
130215: Blodprov S-Ferritin & Tyeroidea
130227: Läkarbesök på MVC
130228: MVC

130319: RUL
130326: MVC

Bloggar jag följer!

Kategorier

Arkiv

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards