Direktlänk till inlägg 24 november 2012

Ruvdag 1 & Forskning!

Av Maria - 24 november 2012 08:12

Återförande gick riktigt bra igår fast jag blev tvungen att kissa innan för jag var sprängfylld, kanske inte smart att 1,5 timma innan utsatt tid få panik för att jag inte var kissnödig och då svepte 6 dl vatten direkt, och sedan 30 min senare 3 dl vatten till och i bilen svepte jag lite mera än halva vattenflaskan (5 dl) sedan PANG djäkligt kissnödig och förklarade läget och fick order om att kissa lite försiktigt tills det slutade göra ont!
Man vill ju så gärna göra rätt att man riskerar att göra fel...

Embryologen sa att vi fick tillbaka ett toppen embryo och de andra 2 skulle odlas vidare. Efteråt får man det fina infobladet:
 
Och ett graviditetstest från testlagret.

Dessutom tog vi en folder i receptionen om forskning som vi skall ställa upp i.
 
Studien följer de kortsiktiga och långsiktiga effekterna av IVF av barnet då de har en tendens med lite lägre födelsevikt.
Dom skall även kolla varför vissa har lättare att bli gravida än andra, faktorer som påverkar missfall.

Hur det påverkar oss deltagare är pyttelite:
* Ett blodprov tas innan hormonbehandlingen startar på oss båda, vi får med oss ett rör hem för att ta salivprov.
* Besvarar 2 st enkäter den första vid första besöket svarar på frågor om mig själv och livstilen. den andra ankäten har som syfte att se om man gjort livstilsändringar sedan IVF behanlingen inleddes.
* Vid förlossningen tas prov från: Fostervatten, navelsträng och moderkaka (inget prov tas från barnet)

Att tacka ja innebär att "Uppstart får tillgång till mina Jornaler från MVC och förlossningen och barnets förlossninggs och BVC jornal!

Jag och maken kommer att deltaga om det blir ett tredje IVF.

Ruvdag 1 då?
Känner inget, jag har inte känt av vare sig Ovitrellsprutan eller Crinonen, och jag brukar inte känna av något av det så kommer det några symptom framöver så har andra IVF kanske tagit sig.
Så nu är det den jobbiga väntan som inleds.
Tänker inte tjuvtesta, tidigare ET och FET har jag fått blödning på RD 11 så går vi vidare till RD 13-14 så är det nog kanske svårt att motstå impulserna att tjuvtesta.

 
 
Linda

Linda

24 november 2012 10:53

Märkligt att de har så olika rutiner på klinikerna. Många måste ju vara fastande vid ÄP, inte på min klinik. Och det här med att vara kissnödig vid återföringen. Inte på min klinik. Undrar varför?

Grattis till ruvningen och hoppas att du kan njuta och inte tänka så mycket på det. Och håller även tummarna för att de resterande växer till sig till frysen.

Kram och trevlig helg!

http://meumvita.blogspot.se

 
Johanna

Johanna

24 november 2012 17:57

Håller med, vi fick inga förhållningsorder alls inför återförandet. Konstigt!

Grattis till ruvningen och vi hoppas att det lilla vill stanna hos er!

http://kampenmotklockan.blogg.se

 
Ingen bild

s

24 november 2012 19:55

vad kul att du ruvar igen, lycka till :)

Maria

24 november 2012 21:13

Tackar :-)

 
Ingen bild

Maria

25 november 2012 01:12

Håller tummar för att det ska gå bra för er! Har själv fått vår kallelse till vårt första ivf-möte i slutet av december på Fertilitetscentrum Sthlm. Hur långt tog det tills ni fick starta med behandlingen efter första mötet?

 
Maria

Maria

25 november 2012 07:37

vi fick kallelse och tid i juni om vi velat kunde vi startat nästkommande menstration.
Men vi ville vänta tills man kollat upp min livmoder ordentligt då dom såg ngt avvikandet på ultraljudsledda spolningen.
Så har ni kallelse i december så startar ni med största säkerhet i januari för dom är effektiva där.

http://kampfisken.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maria

26 november 2012 09:54

Tack för ditt svar! Vore verkligen spännande och fantastiskt om vi fick sätta igång redan i januari. Jag har ingen egen mens så jag vet inte hur man gör då. Kommer ju få reda på allt när vi ska dit i slutet av december, men man är ju så nyfiken och längtar så!

 
Maria

Maria

26 november 2012 18:21

Superspännande, underrätta mig hur det går där!

http://kampfisken.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maria

27 november 2012 08:22

Absolut, ska jag göra det! Jag fortsätter följa dig och er resa :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 26 januari 2015 21:45


oj så konstigt det kändes att kliva upp och ha en tid att passa! Klev upp 05.45 och drack kaffe och åt frukost, jag har en fruktansvärt lång startsträcka på morgonen då jag har svårt att somna. Det blev ju inte galet många timmar sömn inatt, tog up...

Av Maria - 23 januari 2015 10:44

i lördags morse begav vi oss iväg på långresa för makens farmor gått bort och det var dags för begravning. Förr om åren tog resan 3,5 timmar, nu när vi åker tar det betydligt mycket längre tid då Max blir rastlös av att sitta för länge, vi planerar ...

Av Maria - 14 januari 2015 10:09

Efter babysimmet igår var vi bara hemma och vände i princip innan vi åkte ner till öppna förskolan och var där till 15.30 för att sedan bege oss hemmåt så Max fick röja med sin far innan jobbet. Mister är flyttad till annat ställe de 2 första nätter...

Av Maria - 13 januari 2015 12:09

När egon drog in fick vi mera snö, underbart! Mister såg sin chans att förena nytta med nöje för sin tjänstehund! Så fram med dragselen och så begav vi oss ut på en dragtur, Max tyckte det var superkul att åka pulka bakom Vidar. Turen gick till en...

Av Maria - 11 januari 2015 11:32

Det vräkte ner snö igår, på bara 2 timmar kom det runt 1 dm. Tyvärr är det töväder idag, men det hindrar inte oss att gå ut och roa oss i snön. Max hade väldigt bråttom till backen idag så jag fick springa ikapp honom. Han ville inte åka pulka upp...

 

Presentation

En blogg om våran utredning för ofrivillig barnlöshet, dessutom om våra kommande IVF försök.

Juvelen

Våran resa mot ett barn!

2007-2011: Vi försöker på egen hand!

September 2011:
Remiss för utredning skickas till Sophiahemmet i Stockholm för utredning!

11 januari:
träffar läkaren på sophiahemmet och lägger upp en utredningsplan.
Mister lämnar blodprover!

30 januari - 9 feb: Jag utreds med prover & undersökningar! samt ÅB till läkaren och remiss för IVF!

30 maj:
Inledande besök för IVF!


28 Augusti: IVF 1 (embryo)
Får mens på RD 11   

31 Okt: FET 1 (blastocyst)
Får mens RD 11   

13 Nov: IVF 2
+++GRAVID+++

121212:
Testdag - possetivt!
130102: Inskrivning MVC
130111: VUL på kliniken
130115: Läkarbesök MVC
130204: Nupp
130214: MVC
130215: Blodprov S-Ferritin & Tyeroidea
130227: Läkarbesök på MVC
130228: MVC

130319: RUL
130326: MVC

Bloggar jag följer!

Kategorier

Arkiv

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards