Direktlänk till inlägg 27 november 2012

RD 4 - Vardagslyx!

Av Maria - 27 november 2012 06:11

Jag har alltid älskat kaffe, gärna 3 stora muggar på morgonen och en mugg till lunchen. Då det blev klart att vi skulle göra IVF så drog jag radikalt ner på koffeinet!
Numera är det 2-3 dl kaffe om dagen och då uteslutande på morgonen, den muggen jag njuter mest av, det kaffe som jag alltid tyckt smakast godast är Gevalia, och förra vinterna hittade jag en ny favorit.
 
Detta kaffe tar jg mellan varven i en fin lite mugg utan vare sig socker eller mjölk, detta ger mig alltid en superstart på dagen.


Idag är det RD 4, igår har det kommit små bruna kluttar av Crinon på toapappret, och idag även lite på hylsan första IVF:en hade jag lite rosa såg jag vid tillbakablick i bloggen, då var det sköra slemhinnor.
Så jag vet inte vad jag skall tro, biverkningarna av Crinonen sitter fortfarande kvar iform av svullna och ömma bröst, vid första IVF:en försvan det vid ruvdag 5!
Dock gör brösten inte extremt lika ont som senast, nu är dom bara ömma, antar att kroppen är smart och vänjer sig!


Hur har ni läsare gjort, vilka livstilsändingar har ni påbörjat sedan IVF:en gjorde intrång i erat liv?
* Mindre kaffe
* Försöker stressa ner
* Tar bara PW då jag är ombytt för det och inte då jag förflyttar mig mellan punkt A och B!

 
 
PiOmiO

PiOmiO

27 november 2012 10:07

De kaffet är super gott ! Den blåa förpackningen var god också=)
Som du säger ja, Mindre kaffe, mer grönsaker på tallriken, försöker träna lite mer än i vanliga fall ;)

http://www.piomio.blogg.se

 
Ingen bild

S

27 november 2012 19:10

hej hej!! här kommer en liten uppdatering från mig. I dag gjorde vi äggutplocket och om jag ska vara ärligt så trodde jag fan inte att de skulle göra så där jävla ont. Jag tog grinade hela tiden :(. Men jag hade mycket sammanväxningar på höger sida pga endometriosen så de var därför de gjorde så ont. Men vi fick ut 12 ägg så nu är de bara på att hoppas att de blir befruktade :). På tor är de insättning :)

Maria

27 november 2012 20:35

Har man endometrios så är det ju redan riktigt irriterat i magen så kan tänka mig att ÄP gör ondare då :-(
Skönt att det är gjort iallfall och hoppas nu många ägg blir befruktade och du får tillbaka en fin liten raring!

 
cohen

cohen

27 november 2012 19:59

Sedan stimuleringsstart 16 november har jag bara varit nere på gymmet 4 gånger (normalt för denna period hade varit 8), så har börjat trappa ner på hård fysisk träning. Inser att jag förmodligen måste lägga om mina träningsvanor helt då jag egentligen boxas 2ggr/v och kör spinning puls 3ggr/v... De sista dagarna vid stimulans och sedan äggplock har jag varken velat eller kunnat träna, gör ont och jag är alldeles för trött.

Första veckan under stimuleringen trappade jag ner från 20 till 5 cigaretter om dagen, och två dagar innan ÄP slutade jag helt!


Så, mina livstilsändringar är
1. motionerar i lagom dos, lunchpromenad och kanske någon lättare klass ett par dagar i veckan
2. slutat röka!
3. dricker mindre kaffe, 2-3 koppar istället för 5-10
4. försöker dricka mer vatten (brukar vara riktigt dålig på det iom allt kaffe)
5. börjat äta folsyra och d-vitamin varje morgon
6. försöker sakta ner tempot när jag går, att inte stressa när jag inte behöver

http://www.ettlivblirtill.wordpress.com

 
Ingen bild

Karly

28 november 2012 22:32

Hej! Vid första IVF visste jag inte att man skulle dra ner på koffeinet. Men vid de andra två försöken har jag slutat med koffein helt..bara grönt te och koffeinfritt kaffe. Tränar inte heller något under ruvning bara någon promenad.. men i mellan försöken försöker jag istället träna fyra gånger i veckan. Min kropp förstår nog inte riktigt vad som händer.. Jag vågar heller inte ta hudvärkstabletter trots att jag får migrän under ruvning, så har fått vara hemma ett par dagar varje gång. Överdriver säkert men vill inte ta någon risk. Får ni huvudvärk av Crinonen?

 
Maria

Maria

29 november 2012 06:25

jag vågar ta alvedo dock är det väl genomtänkt att ta en alvedon.

Jag får ingen huvudvärk av crinonen, däremot blir jag törstig och dricker mera och det reulterar i att kissa oftare, så vid varje gång, jobbigt att gå upp på natten, men det är det värt.

http://kampfisken.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 26 januari 2015 21:45


oj så konstigt det kändes att kliva upp och ha en tid att passa! Klev upp 05.45 och drack kaffe och åt frukost, jag har en fruktansvärt lång startsträcka på morgonen då jag har svårt att somna. Det blev ju inte galet många timmar sömn inatt, tog up...

Av Maria - 23 januari 2015 10:44

i lördags morse begav vi oss iväg på långresa för makens farmor gått bort och det var dags för begravning. Förr om åren tog resan 3,5 timmar, nu när vi åker tar det betydligt mycket längre tid då Max blir rastlös av att sitta för länge, vi planerar ...

Av Maria - 14 januari 2015 10:09

Efter babysimmet igår var vi bara hemma och vände i princip innan vi åkte ner till öppna förskolan och var där till 15.30 för att sedan bege oss hemmåt så Max fick röja med sin far innan jobbet. Mister är flyttad till annat ställe de 2 första nätter...

Av Maria - 13 januari 2015 12:09

När egon drog in fick vi mera snö, underbart! Mister såg sin chans att förena nytta med nöje för sin tjänstehund! Så fram med dragselen och så begav vi oss ut på en dragtur, Max tyckte det var superkul att åka pulka bakom Vidar. Turen gick till en...

Av Maria - 11 januari 2015 11:32

Det vräkte ner snö igår, på bara 2 timmar kom det runt 1 dm. Tyvärr är det töväder idag, men det hindrar inte oss att gå ut och roa oss i snön. Max hade väldigt bråttom till backen idag så jag fick springa ikapp honom. Han ville inte åka pulka upp...

 

Presentation

En blogg om våran utredning för ofrivillig barnlöshet, dessutom om våra kommande IVF försök.

Juvelen

Våran resa mot ett barn!

2007-2011: Vi försöker på egen hand!

September 2011:
Remiss för utredning skickas till Sophiahemmet i Stockholm för utredning!

11 januari:
träffar läkaren på sophiahemmet och lägger upp en utredningsplan.
Mister lämnar blodprover!

30 januari - 9 feb: Jag utreds med prover & undersökningar! samt ÅB till läkaren och remiss för IVF!

30 maj:
Inledande besök för IVF!


28 Augusti: IVF 1 (embryo)
Får mens på RD 11   

31 Okt: FET 1 (blastocyst)
Får mens RD 11   

13 Nov: IVF 2
+++GRAVID+++

121212:
Testdag - possetivt!
130102: Inskrivning MVC
130111: VUL på kliniken
130115: Läkarbesök MVC
130204: Nupp
130214: MVC
130215: Blodprov S-Ferritin & Tyeroidea
130227: Läkarbesök på MVC
130228: MVC

130319: RUL
130326: MVC

Bloggar jag följer!

Kategorier

Arkiv

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards