Direktlänk till inlägg 26 mars 2013

Halvvägs! Vecka 20 (19+6)

Av Maria - 26 mars 2013 06:28

Idag har vi kommit halvvägs vi har gått lika många dagar  nu som det är kvar till BF, dvs140 dagar.
Pratade igår med en bekant om att vi nu var halvvägs och hon har 1 barn själv sedan innan sa "ja och de första 35-50 dagarna är man ju inte ens medveten om".
Hon vet inte om att vi gjort IVF och att det dag ett var den dagen våran FET misslyckades och att dag 2 var äp och att man varje dag helt enkelt haft en medvetenhet om vägen mot ett barn.

 

Igår var det dags för RUL, jag var så nervös att jag mådde illa då vi satt i väntrummet dessutom drog det ut på tiden så vi kom in i rummet ca 20 minuter efter utsatt tid.
Läkaren som gjorde Ultraljudet var helt underbar och kollade verkligen allt för oss, 1 timma och 25 minuter tog undersökningen varav hjärtat kollades i säkert 30 minuter med olika flöden i blodkärlen!
Ett tag ångrade jag att jag detta utökade ultraljudet, men nu är jag lugn, helt lugn.

bebisen är helt frisk, iallfall av allt det som kollades upp extremt nogrant, vi fick tillochmed se den lilla bebisen i 3D i ansikte och händer :-)

 
Massor av bilder fick vi också hela 8 st, och det är på händer och fötter, i 3 d och i vanligt.

Och just det.... En liten pojke är det!

 
 
Ingen bild

Camilla

26 mars 2013 07:33

Åh så härligt!! Vi är exakt lika långt gångna. Jag är också på 140 dagar idag. Jag har också gjort ivf. Men väntar en liten flicka. :)

Maria

27 mars 2013 08:19

Aha, vad kul! passar på att skriva grattis till dig!

 
Ingen bild

SanS

26 mars 2013 09:43

Åh, vad skönt! Grattis!!
Gulligt med en liten kille. Vi är också halvvägs, efter ICSI med en liten liten pojk i magen :-)

Nu kanske du kan våga njuta lite mer. Lycka til framåt, och hoppas du mår bra!

Maria

27 mars 2013 08:22

Ja nu kommer jag att våga njuta betydligt mycket mera, nu har all rädsla släppt avseende det.
Och vill även passa på att gratulera dig/er för en härlig graviditet.

 
Cohen

Cohen

26 mars 2013 17:49

Åh vad skönt att allt såg bra ut!!!!!! Otroligt glad för din/er skull!! Och vad kul att du också bär på en liten pojke :-) vilken lyx att få ett sådant långt och utförligt ultraljud, måste kännas skönt att ni/de gjort allt de kan för att utesluta samma missöde igen.

Stor kram!

http://www.ettlivblirtill.wordpress.com

Maria

27 mars 2013 08:24

Ja, det var verkligen riktigt lyxigt att få ett så pass utförligt ultraljud, extremt nervöst innan men så skönt efteråt att den extra nervositeten innan var enormt värt det!

 
J

J

26 mars 2013 20:02

Åhh va roligt! Stort grattis!! Kraaaaam
(jag har gjort en ny blogg som är helt anonym för jag känner mig helt låst i den jag har, hojta till om du vill följa med)

http://www.nalgot.se

Maria

27 mars 2013 08:24

tackar, klart jag vill fortsätta följa dig7er. mailar om ett tag så du får maila mig länken =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 26 januari 2015 21:45


oj så konstigt det kändes att kliva upp och ha en tid att passa! Klev upp 05.45 och drack kaffe och åt frukost, jag har en fruktansvärt lång startsträcka på morgonen då jag har svårt att somna. Det blev ju inte galet många timmar sömn inatt, tog up...

Av Maria - 23 januari 2015 10:44

i lördags morse begav vi oss iväg på långresa för makens farmor gått bort och det var dags för begravning. Förr om åren tog resan 3,5 timmar, nu när vi åker tar det betydligt mycket längre tid då Max blir rastlös av att sitta för länge, vi planerar ...

Av Maria - 14 januari 2015 10:09

Efter babysimmet igår var vi bara hemma och vände i princip innan vi åkte ner till öppna förskolan och var där till 15.30 för att sedan bege oss hemmåt så Max fick röja med sin far innan jobbet. Mister är flyttad till annat ställe de 2 första nätter...

Av Maria - 13 januari 2015 12:09

När egon drog in fick vi mera snö, underbart! Mister såg sin chans att förena nytta med nöje för sin tjänstehund! Så fram med dragselen och så begav vi oss ut på en dragtur, Max tyckte det var superkul att åka pulka bakom Vidar. Turen gick till en...

Av Maria - 11 januari 2015 11:32

Det vräkte ner snö igår, på bara 2 timmar kom det runt 1 dm. Tyvärr är det töväder idag, men det hindrar inte oss att gå ut och roa oss i snön. Max hade väldigt bråttom till backen idag så jag fick springa ikapp honom. Han ville inte åka pulka upp...

 

Presentation

En blogg om våran utredning för ofrivillig barnlöshet, dessutom om våra kommande IVF försök.

Juvelen

Våran resa mot ett barn!

2007-2011: Vi försöker på egen hand!

September 2011:
Remiss för utredning skickas till Sophiahemmet i Stockholm för utredning!

11 januari:
träffar läkaren på sophiahemmet och lägger upp en utredningsplan.
Mister lämnar blodprover!

30 januari - 9 feb: Jag utreds med prover & undersökningar! samt ÅB till läkaren och remiss för IVF!

30 maj:
Inledande besök för IVF!


28 Augusti: IVF 1 (embryo)
Får mens på RD 11   

31 Okt: FET 1 (blastocyst)
Får mens RD 11   

13 Nov: IVF 2
+++GRAVID+++

121212:
Testdag - possetivt!
130102: Inskrivning MVC
130111: VUL på kliniken
130115: Läkarbesök MVC
130204: Nupp
130214: MVC
130215: Blodprov S-Ferritin & Tyeroidea
130227: Läkarbesök på MVC
130228: MVC

130319: RUL
130326: MVC

Bloggar jag följer!

Kategorier

Arkiv

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards