Alla inlägg under april 2013

Av Maria - 17 april 2013 06:09

Lapp i lådan, föreningen har stddag nu i helgen städdagen är 2 ggr per år vår och höst.

Sedan ombildningen till bostadsrätter för 4 år sedan har inte vi varit med på en enda städdag, inte för att vi inte vill eller att vi struntar i dem, men vårens dagar har vi endera varit bortresta eller som nu i helgen... Jobbat!
Höstens städdag har infallit på den lördagen som vi firar våra födelsedagar och innebär att långtväga besök osv kommer.
2 lediga helger i oktober har vi (eller maken) och en av dessa firar vi våra kalas så...

Idag är det ny vecka, vecka 24 (23+0) tydligen ringer man förlossningen vid ev akuta frågor nu och inte till gynakuten, så det känns som en ny etapp av graviditeten passerats nu.
Förr i tiden var det ju vecka 28...
 

Vi var på IKEA för ett par dagar sedan och handlade lite till hemmet, bla ett nytt sängöverkast och täcken m.m plock och bra och ha grejer.
Hittade även denna:
 
Värdens sötaste lilla badlakan för bebisar och de är tydligen utgående sortiment så vi passade på att slå till på denna.

Av Maria - 14 april 2013 10:55

Fredagen avlöpte väl, operation av hunden gick bra och besöket på kyrkogården kändes fint och lugnt berättade för Juvelen att hans storebror är hans skyddsängel i framtiden.

Mister kollade på Blocket nu i helgen och hittade ett jättefint klädpaket med massor av märkeskläder (skit samma märke eller ej, men det var så fina kläder)

 
Det var 10 par byxor strl mellan 50-62!

 
Massor av Bodys i strl mellan 50-62

 
En fleceoverall och 2 st dressar/pyjamasar och 3 söta mössor.

 
Det var även med en Onepice och 2 st hoodtröjor.
Det mesta är helt i nyskick, och vissa är använt så det är lite noppigt, men allt i paketet är faktiskt användbart, gav bara 600 kr för hela lasset och det ger 20 kr plagget så det känns som ett litet fynd.

Idag har det blivit en koppelpromenad för hunden var himmla skönt att komma ut och röra på sig även om både jag och hunden gärna gått betydligt mycket längre.
Veterinären gav ju oss anpassade råd om hur långt vi får gå nu under läkningen, hunden är ju i mkt god kodition så en 4 km förmiddagspromenad är okej, men vi hade gärna gått längre!

Hoppas ni haft en fin helg!

Av Maria - 12 april 2013 06:21

Idag är det min ängels födelse och dödsdag, idag är det prick 4 månader sedan officiella testdagen från kliniken (Jag tjuvtestade dock redan 10 dagar tidigare)!


Idag skall min hund opereras, det enda datumet som passade under denna månaden var just idag, så kl 10 idag lämnar Mister in hunden på kliniken, jag hade så gärna velat vara med men kan inte då jag hade oturen att vara sjuk i början av månaden.
Men Mister är med min hund tills den lugnande sprutan tagit sedan är han rastlös ett par timmar.

Operationen är ett rutin ingrepp, men magkänslan inför sövningen känns inte alls bra vid förberedelsen inför denna operation så tog min hund åt sig rejält av narkosen.

Dessutom kommer min stackars hund att ha ont efteråt, gjort ingreppet på en tidigare hund och han hade jätteont, och likaså även kompisens hund.

Så nu i helgen kommer jag och min hund sova i gästrummet, jag på en madrass på golvet för att kunna ge min utslagna/drogade hundd och sedan smärtpåverkade hund trygghet.

Ha en trevlig helg ni som läser min blogg!

Av Maria - 10 april 2013 05:30

Mår inte sådär jättebra, efter den här senaste magsjukan har jag ett illamående som ligger kvar i botten som gjort att jag mår illa nästan konstant.
Vaknar på nätterna av illamåendet och sedan sitter det i hela dagen, igår kräktes jag jag på jobbet.
Kontaktade MVC sm inte hade någon koll på vad det kunde vara och dom hade ingen läkartid, så idag tänkte jag ringa min husläkare och se vad han kan göra för mig.


Kissnödig på natten har jag blivit, går upp varannan, var tredje timma så det fixar jag i princip i sömnen just nu känns som en förberedelse på det som skall komma.

Av Maria - 6 april 2013 08:31

Nu har jag iof varit hemma och varit sjuk tisdag  tom fredag men har 99% av tiden haft ryggläge i soffan eller i sängen. Men igår kände jag att krafterna faktiskt började återvända, tex orkade jag vara upp större delen av dagen så jag hoppas det fortsätter så här nu.
Dessutom hoppas jag verkligen att detta är sista gången på många år som jag är magsjuk, sliter fruktansvärt mycket på kroppen att vara magsjuk, och dessutom vara det 2 ggr på en månad.

Helgen har vi rätt oskriven, Mister tänker träna lite och jag funderar på att ta en tur på centrum för att fika med vänner men vi får se.
Middagen skall iallfall bli något gott och vällagat, saknar hederlig rejäl mat just nu.

Imorgon skall vi förhoppningsvis till IKEA...

Ha en underbar helg kära läsare.

Av Maria - 4 april 2013 08:35

Här i veckan var vi och kollade på barnvagn på barnen hus och då passade vi på att kika lite på bebiskläder och såg dina bodysar.

Så vi stod där och kikade runt i lådorna och fastnade för 3 st fina bodysar, 1 i strl 50 och 2 st i 56.

 
Den randiga är köpt dagen efter RUL, eller snarare uthämtad dagen efter RUL det är en gratis body från kapahl.


Mister passade även på att köpa en liten dreggel lapp till den lilla.
 


Jag satt igår och gick igenom det som är sparat från min ängel, hittade en overall och en stickad kofta och hätta som jag sparde, 2 fina sparkdräckter, 1 pyjamas, samt en liten dress med kalle och hans vänner på i strl 50!

Det mesta som var nytt sålde jag månaderna efter att han blev en ängel.

Fö är det denna månad som han blev en en ängel för många år sedan.

Av Maria - 3 april 2013 08:10

Jobbade påsken enligt lite felplanering från min sida, det gick helt ok endå han med middag och umgås med nära och kära endå.

Måndagen en dag ledig, men såklart vaknade jag mitt i natten och var kissnödig och kände mig illamående, kissade och tvättade händerna sedan var det bara att dyka över toastolen och kräkas så jag fick dödångest :-(
Sedan kräktes jag som en galning + diarré.
Drack dessutom för dåligt eftersom jag inte kissat så fick tips och råd från sjukvårdsrådgivningen och klarade mig från att åka in iallfall.

Nu mår jag bättre tror jag, fortfarande akuta toabesök och ett dovt illaamående i botten, men mår som sagt bättre.

Trösten i att vara så himmla risig är att Juvelen kommit igång så rejält med rörelserna och sparkarna, jag känner honom högt som lågt och hela magen flyttar på sig, tom Mister har känt av sparkarna ett par ggr nu.


 
Idag skall jag kolla upp graviditetsförsäkring, lutar nog åt folksam då allt utom de 4 benta ligger hos dom.

 

Presentation

En blogg om våran utredning för ofrivillig barnlöshet, dessutom om våra kommande IVF försök.

Juvelen

Våran resa mot ett barn!

2007-2011: Vi försöker på egen hand!

September 2011:
Remiss för utredning skickas till Sophiahemmet i Stockholm för utredning!

11 januari:
träffar läkaren på sophiahemmet och lägger upp en utredningsplan.
Mister lämnar blodprover!

30 januari - 9 feb: Jag utreds med prover & undersökningar! samt ÅB till läkaren och remiss för IVF!

30 maj:
Inledande besök för IVF!


28 Augusti: IVF 1 (embryo)
Får mens på RD 11   

31 Okt: FET 1 (blastocyst)
Får mens RD 11   

13 Nov: IVF 2
+++GRAVID+++

121212:
Testdag - possetivt!
130102: Inskrivning MVC
130111: VUL på kliniken
130115: Läkarbesök MVC
130204: Nupp
130214: MVC
130215: Blodprov S-Ferritin & Tyeroidea
130227: Läkarbesök på MVC
130228: MVC

130319: RUL
130326: MVC

Bloggar jag följer!

Kategorier

Arkiv

RSS

Tidigare år

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards