Direktlänk till inlägg 9 juli 2013

Årsweekend! Vecka 35 (34+6)

Av Maria - 9 juli 2013 08:44

I lördags åkt vi till uppsala och vårat hotell  som vi bodde på då vi var nygifta, vi hade även bokat bord på den resturangen där bröllopsmiddagenhölls, dock blev det redan till lördagen då det var stängt på söndagen.

Vi chekade in på hotellet och kommer upp på världens minsta rumsängen gick från vägg till vägg och tryckt mot fönstret, dessutom var den bara 140 cm bred och denn som ligger innerst måste klättra över den som ligger ytterst.

Ner till receptionen och förklara läget och undrar vad som hänt, de beklagar felet och uppgraderar vårat rum för 200 kr extra per natt och vi får sådant rum som förra året.

Instalerar oss och hundar i rummet och gör oss sedan i ordning för att gå och äta middagen på våran resturang.

likt förra året supergod mat, och mycket bra personal :-)

Förätten:

Picklad  gös, med syrade grönsaker, blommkålspuré och brynt smör. Samt melonsoppa.

Varmrätten blev:

Helstekt renytterfilé med confiterad potatis, sparris, älgörtsky och lingon.

Kvällen rundades av med en riktigt god efterätt:

Vit chokladmousse med soavekokt rabarber och rabarbersorbet.

maten smält i munnen och mätta och belåtna hämtade Mister upp hundarna i hotellet och vi tog en mycket långsam promenad i uppsala och stannade ofta.
In på hotellet kom vi igen vid 22.45
Vi borstade tänderna och gjorde oss klara för sängen, och varmt var det.

Mister somnade snabbt och jag led och Mister vaknade till efter ett tag, luften i rummet stod stilla och det var över 30 grader varmt oavsett vart jag var i rummet.
Öppnade man fönstert var det livat pga bargatan och vi som förra året hade ett svalt och skönt rum bara 3 dörrar ifrån detta rummet förstod inget.

så vid 2 tiden dygnsur av svett ordagrant så gick jag ner till receptionen och krävde nytt rum annars chekar vi ut och åker hem.

Fick ett nytt rum 2 våningar upp och där fungerade ventilationen och AC:n himmelsrike dock inte så kul att flytta rum mitt i natten med massa packning och stora hundar.

Morgonen efter var det dags för hotellfrukost

Och efter frukost blev det en vända till receptionen för att diskutera kompensation av den förstörda nattsömnen.
Fick reda på att dom jobbat med vetilationen på hotellet och det skulle blivit klart i fredags men så var det inte utan det räknades med att bli klart i mitten av veckan.
Så dom beklagade så mycket att vi drabbades och dom tog bort tillägget för uppgradering och så fick vi frukostkuponger att kunna äta hotellfrukost ner som.

Men jag undrar liksom hur dom tänker då det är 27 grader ute och dom hyr ut ett rum i den delen av hotellet där inte ventilationen fungerar?

Utsikten från rummet var inte alls fel, utan riktigt mysig.

Söndagen ägnades åt att vara ute ett par timmar och titta på folk och äta glass, promenadmässigt och rörelsemässig blev det dock inga sträckor, men hundarna blev trötta och nöjda av miljön och vara med ute.

Innan vi skulle iväg på bröllopsdagens middag så besökte vi relaxen....

Och svalkade ner oss ordentligt i poolen och sedan gjorde vi oss i ordning och gick iväg till en mysig resturang vid vattnet och åt fisk.

hemresan var igår och efter frukosten ringde vi min bror och hämtade upp bilbarnstolen.

Tyvärr passade inte basen i våran bil utan mister köpte en annan bas som man satte fast med bältet.