Alla inlägg under augusti 2013

Av Maria - 6 augusti 2013 21:17

Sitter på Förlossningen med värkar och rinnande vatten!
Får se om vi möter bebis inatt eller som planerat imorgon...

Av Maria - 6 augusti 2013 18:22

Vi var på plats på DS vid god tid idag och passade på att gå till pressbyrån för att köpa varsin kaffe.
Sedan promenera hela vägen bort till patient hotellet mörby och vänta där ett tag!
Det visade sig att det var vi och 5 par till som skulle snittas i morgon, så först information i grupp om upplägg för förmiddagen idag och morgondagen.
Dom kör 3 snitt innan lunch och 3 efter.
Sedan fick vi träffa läkaren som skall göra snittet, sedan barnmorskan som tar emot barnet och därefter träffa narkos för info om ryggbedövningen.

Sedan åt vi lunch och värkarna har varit närvarande under hela tiden blev riktigt jobbiga.
Så förbi en annan avd och prata med dom.

Dom ville kolla kurva och ja värkarna var regelbundna och bm och läkare diskuterade om jag skulle stanna kvar och avvakta eller avvakta hemma.
Tack vare kort resväg blir det att avvakta hemma :-)

Imorgon smäller det!

Av Maria - 6 augusti 2013 06:09

Natten till igår vaknade jag en gång av en förvärk och under gårdagen fick jag 4-8 st.

På kvällen satt jag och Mr på terassen och spelande kort då jag sa till honom att det känns som om dom kommer tätare?
Så jag klockade hur tätt de kom och Mr hur länge det varade.
Mellan 5 och 9 min låg värkarna på och varade bara i 35-40 sek.

Efter 1,5 timme ringde jag isllafall och rådfrågade förlossningen som tyckte att jag skulle ta 2 st alvedon och duscha varmt och avvakta.

Sovit oroligt inatt, vaknat ett par ggr av värkar och kissnödighet.
Idag är det iallafall inskrivning inför bebisens ankomst i morgon så jag skall be BM kolla hur allt ser ut med tappen.

Av Maria - 5 augusti 2013 09:05

Igårkväll slog det mig att det var sista dagen på obestämd tid för en sovmorgon är idag.
Sagt och gjort blev det en liten sovmorgon fram till kl 8.15

Igår em/kväll umgicks vi med en kompis för att komma hem och landa i soffan 5 min innan Varg Veum började!

Blev även handlat på apoteket, så nu har vi verkligen allt hemma.

Imorgon bitti inskrivning ett par timmar. Sedan byta rent i sängen och duscha med descutan innan sänggång.

Var rädd om er och ha en finvecka.

Av Maria - 4 augusti 2013 09:23

Tidigt i våras möblerade vi om, flyttade upp vårat sovrum för att ha det mera praktiskt då MR börjar arbeta!
Men nya sovrummet är som en bastu nu, visst sovrummet nere var ingen isvak heller men det är stor skillnad mellan 27 grader uppe och 23 grader nere!

Mr erbjöd sig igår att köpa en ac men det fungerar ju inte med bebis sedan så bara att bita ihop.

Nu är det verkligen inte lång tid kvar, börjar bli nervös på riktigt, får se till att hålla mig rejält sysselsatt till tisdag kväll.

Av Maria - 3 augusti 2013 09:32

Då jag väntade min ängel så fick jag vattenavgång och etablerat värkarbets då jag gått 38+3!
Sedan blev det urakut snitt efter 12 slaget på natten.

Nog om det förgågna, måste fokusera på nutiden annars blir jag galen, så mycket rädslor och tankar om allt annars.

Idag skall det visst bli årets varmaste dag, och det blir 3 st olika middagar idag.
Lasange och köttfärsås till frysen (fick tag i fin kalvfärs) sedan till middag blir det något gott på grillen och rotsaker i ugnen.

Imorgon blir det också extra mat, kyckling gryta är tanken och så blir det grillat till middag.

Har ni andra bakat? Så ni har bullar och kakor i frysen att bjuda av?

Av Maria - 1 augusti 2013 14:44

Skrev ett långt inlägg igår, men det försvann visst, nåväl inget att gråta över ny dag idag blir dock inget med gårdagens inlägg att göra.

Idag var det sissta besöker på MVC!

Men klockan 8.15 ringde det en BM och upplyste att det är ont om BM nere på MVC pga sjukdom och att jag var där för 6 dagar sedan och så följde det en lång harang om att omföderskor minsann går var tredje vecka och bla, bla, bla och atr jon kunde boka om min tid till BF den 14 augusti istället!

Jag svarade antagligen rätt kort i tonen:
Så du tror vi bara bokat in denna tiden för skojskull?
1. Jag förlorade mitt förra barn i samband med förlossningen!
2. Detta är en IVF graviditet!
3. Jag har planerar snitt om 6 dagar.

Så jag fick träffa min BM idag iallafall, ett sista besök, nästa träff är efter kontroll i början av oktober :-)

Dagens värden blev iallafall:
BT: 120/80
SF: 36
Hjärtljud: 143
HB: 112
Glukos: 4,8

HB har sjunkigt från 116 till 112 på 6 dagar, antagligen pga mina numera sköra näslemhinnor som gör att jag blöder näsblod i tid och otid!
Skall ta 2 st duroferon istället för 1 fram till snittet nu!

 

Presentation

En blogg om våran utredning för ofrivillig barnlöshet, dessutom om våra kommande IVF försök.

Juvelen

Våran resa mot ett barn!

2007-2011: Vi försöker på egen hand!

September 2011:
Remiss för utredning skickas till Sophiahemmet i Stockholm för utredning!

11 januari:
träffar läkaren på sophiahemmet och lägger upp en utredningsplan.
Mister lämnar blodprover!

30 januari - 9 feb: Jag utreds med prover & undersökningar! samt ÅB till läkaren och remiss för IVF!

30 maj:
Inledande besök för IVF!


28 Augusti: IVF 1 (embryo)
Får mens på RD 11   

31 Okt: FET 1 (blastocyst)
Får mens RD 11   

13 Nov: IVF 2
+++GRAVID+++

121212:
Testdag - possetivt!
130102: Inskrivning MVC
130111: VUL på kliniken
130115: Läkarbesök MVC
130204: Nupp
130214: MVC
130215: Blodprov S-Ferritin & Tyeroidea
130227: Läkarbesök på MVC
130228: MVC

130319: RUL
130326: MVC

Bloggar jag följer!

Kategorier

Arkiv

RSS

Tidigare år

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards