Direktlänk till inlägg 21 juni 2014

Så stolt!

Av Maria - 21 juni 2014 11:09

Lilleman har knäckt koden med att stapla burkar på varandra!
Men han har inte en ängels tålamod utan han blir redigt förbannad då det inte går hans väg och då kastar han burkarna genom rummet!

Igår var det midsommae och vi var uppe och kollade på midsommarfirande och stångresningen Max tyckte det var väldigt spännande med dansen kring stången.

[Bild]

Nu till ngt tråkigare!

Maken har sedan -99 jobbat VARJE midsommar, inte extra utan blivit scemalagd till det.
Så vi har firar midsommar fram till kl 18-19 tiden alltså tills han skall till jobbet, men iår var han hemma för VAB.

Varför? Jo jag skulle resa mig upp från golvet med hjälp från soffan och hade armarna ut 90 grader från kroppen, tryckte ifrån och vred väl på något sätt men ont som fan gjorde det och jag kunde inte röra armen i vissa lägen :-/
Maken fick VABBA 30 min innan han börja jobba, och så åkte vi till närakuten och jag fick träffa världens mest nonchalanta läkare som knappt undersökt mig!
Dock sjukskrev han mig 7 dagar med orden:
- du kommer vara bättre i morgon och markant mycket bättre om inte helt bra på ett par dagar!
Sjukskrev mig med diagnosen Mylo (muskelsmärta) och att jag inte kan lyfta armen bakåt :-(
MEN jag kunde lyfta armen både rakt framåt och rakt bakåt, däremot inte utåt/uppåt eller uppåt framåtroterat.

Onsdagen kom och inte bättre, knaprat Alvedon och sedan Naproxen till natten sedsn jag gjorde illa mig!
Så på makens inrådan ringde jag till husläkaren och fick tid redan samma dag.
Undersöktes noga där rörelser kollades NOGA och hon spg problem och dissa tidigare läkares diagnos!
Hon trodde smällen/knäpper jag kände var ledkulan som höll på att luxera men endå gick ner i sitt läger.
Misstänkte att det blivit en spricka så remmis till akutröntgen samt medeciner!
- Alvedon
- 2*500 mg pronaxen
- Lanzo
Satte även upp en telefontid tills dagen efter!

Upp till sjukan och röntga axeln och sedan hem, och fixa med nya bilen :-)
DÅ ringer läkaren och medelar att svaret på röntgen kommit.
Blev lite chokad och ställd då hon ringde så jag la inte mkt på minnet tyvärr.

Men röntgen visade lös ben eller broskbit uppe i leden, så jag skall fortsätta ta det lugnt och käka antiinflamatoriskt och så skulle vi höras på måndagen :-(

Kul sommar med kaput arm och värk :,(

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 26 januari 2015 21:45


oj så konstigt det kändes att kliva upp och ha en tid att passa! Klev upp 05.45 och drack kaffe och åt frukost, jag har en fruktansvärt lång startsträcka på morgonen då jag har svårt att somna. Det blev ju inte galet många timmar sömn inatt, tog up...

Av Maria - 23 januari 2015 10:44

i lördags morse begav vi oss iväg på långresa för makens farmor gått bort och det var dags för begravning. Förr om åren tog resan 3,5 timmar, nu när vi åker tar det betydligt mycket längre tid då Max blir rastlös av att sitta för länge, vi planerar ...

Av Maria - 14 januari 2015 10:09

Efter babysimmet igår var vi bara hemma och vände i princip innan vi åkte ner till öppna förskolan och var där till 15.30 för att sedan bege oss hemmåt så Max fick röja med sin far innan jobbet. Mister är flyttad till annat ställe de 2 första nätter...

Av Maria - 13 januari 2015 12:09

När egon drog in fick vi mera snö, underbart! Mister såg sin chans att förena nytta med nöje för sin tjänstehund! Så fram med dragselen och så begav vi oss ut på en dragtur, Max tyckte det var superkul att åka pulka bakom Vidar. Turen gick till en...

Av Maria - 11 januari 2015 11:32

Det vräkte ner snö igår, på bara 2 timmar kom det runt 1 dm. Tyvärr är det töväder idag, men det hindrar inte oss att gå ut och roa oss i snön. Max hade väldigt bråttom till backen idag så jag fick springa ikapp honom. Han ville inte åka pulka upp...

 

Presentation

En blogg om våran utredning för ofrivillig barnlöshet, dessutom om våra kommande IVF försök.

Juvelen

Våran resa mot ett barn!

2007-2011: Vi försöker på egen hand!

September 2011:
Remiss för utredning skickas till Sophiahemmet i Stockholm för utredning!

11 januari:
träffar läkaren på sophiahemmet och lägger upp en utredningsplan.
Mister lämnar blodprover!

30 januari - 9 feb: Jag utreds med prover & undersökningar! samt ÅB till läkaren och remiss för IVF!

30 maj:
Inledande besök för IVF!


28 Augusti: IVF 1 (embryo)
Får mens på RD 11   

31 Okt: FET 1 (blastocyst)
Får mens RD 11   

13 Nov: IVF 2
+++GRAVID+++

121212:
Testdag - possetivt!
130102: Inskrivning MVC
130111: VUL på kliniken
130115: Läkarbesök MVC
130204: Nupp
130214: MVC
130215: Blodprov S-Ferritin & Tyeroidea
130227: Läkarbesök på MVC
130228: MVC

130319: RUL
130326: MVC

Bloggar jag följer!

Kategorier

Arkiv

RSS

Tidigare år

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards