Alla inlägg under mars 2013

Av Maria - 18 mars 2013 08:05

Haft en skön helg, skulle haft middagsgäster i lördags men ställde in det redan i torsdags då jag var dålig och visste inte om Mister skulle bli sjuk också.
Men Mister klarade sig, så lördagen gick till att handla en del till kyl och frys och kvällen blev det att ta det lugnt i soffan.

I söndags träffade vi vänner och var ute hela förmiddagen innan vi packade in oss i bilen och åkte mot Bromma Blocks för att äta en kombinerad lunch/middag, blev en Skaldjurslassså himmla god.

Idag jobbar jag em så det blir en lugnare morgon idag, så önskar er en trevlig arbetsvecka.

Av Maria - 15 mars 2013 08:55

Sitter i morgonrock, håret åt alla håll och kanter blek och mossig i ansiktet och hålögd. Smuttar på min blåbärsoppa och knaprar på en skora och en rostad macka.
Var faktskt uppe 3 ggr i natt och åt och drack vilket känns helt ok, för tillfället mår jag bara lätt illa av att äta men det fungerar, inte kräkts ngt sedan kl 16 igår.
Att vara magsjuk är något av det värsta jag vet, men tack och lov var jag så pass sjuk att jag har sovit dygnet runt, bara vaknat för att tja toabestyr, äta och dricka... Sjukvården vill ju inte ens ta i en med tång då man är magsjuk, men är efter samtal med MVC lugn för juvelen.

Då vi var på våran weekend passade mister på att handla en jättesöt babyfilt:
  

Jag hittade även en liten picknickskål eller snarare husvagnsskål i vårat fall, suverät med locket och så.
 

Vi fick även en jättesöt sparkdräckt som kommer enda från Singapore, det var Misters bror med sambo som köpt den på deras semester:

  

Just det innan vi åkte iväg på minitrippen så gillade jag 2 st fb sidor och fick då en MAM napp och en bra matningsked från Bambino.
Gratis saker är ju aldrig fel, skall leta rätt på länkarna till det så ni också kan ta del av dessa erbjudanden.
      

Nu har världen slutat att snurra för mig, eller den snurrar iallfall betydligt mycket mindre så nu skall jag våga mig in i duschen och se om jag kanske kommer må ännu något bättre!

Av Maria - 13 mars 2013 07:48

Igår morse hade jag vattendiarre så pass mkt och illa att det faktiskt för första gången i mitt vuxna liv kom i trosorna och inte av att jag skulle fisa utan det helt enkelt läckte ut (Ursäkta det äckliga detaljerna).
Efter toabesök och en dusch så tänkte jag prova äta frukost, mådde riktigt illa men jag trodde det var för att jag var hungrig varje tugga växte i munnen på mig och efter 2 tuggor gav jag upp och ringde faktiskt sjukvårdsrådgivningen med frågeställningen om jag var sjuk eller inte?
Sjukvårdsrådgivningen tyckte sjuk och skulle dricka lite och ofta och fick tips och råd på vad jag skulle ta, då vi la på telefonen och jag sjukanmält mig till jobbet var det dags att vända ut och in på tarmarna.

Sedan låg jag på soffan resten av dagen, var uppe med jämna mellanrum för toabesök därimellan sov jag och gluttade lite på nätet i telefonen.
När Mister vaknade så gick direkt till affären och köpte bananer och blåbärsoppa och efter farmen igårkväll så släckte jag lampan och sov, vaknade till en kortis, gick och kissade och tog 1 dl blåbärsoppa så under natten fick jag väl i mig 3 dl blåbärsoppa.


Idag, vattendiarré och illamående skall idag jaga fatt på husläkaren!

Just det ny vecka idag, gått in i vecka 19 nu =)

 

Av Maria - 12 mars 2013 08:09

behöver jag skriva något mera   

Av Maria - 11 mars 2013 05:43

Dessa lediga dagar har sprungit iväg, har varit fyllda av trevligheter hela tiden och det har även funnits rum för mycket vila också.

Vi har fikat med den äldre generationen, vi har umgåtts och bökat och stökat handlat samt slappat och diskuterat och spelat spel, alltså helt enkelt bara haft det trevligt.

Resan hem igår gick bra, även om det är rätt träligt att sitta stilla i en bil så pass länge, och om sanningen skall fram så sov jag faktiskt 90% av resetiden t/r.


Nu är det vardag igen, har en hel del att stå i här hemma under vecka, massor av saker skall faktiskt fixas till i hemmet då det skall möbleras om och lite annat smått och gott.

Det tunga kommer faktiskt min bror att hjälpa till med, så det blir en härlig middagsbjudning på fredag med att släpa möbler, fika och umgänge.
Söndagen, är det "dejt" med vänner från morgon till kväll som gäller så dagarna lär flyga iväg misstänker jag.

Idag är det 2 veckor kvar till RUL!

Av Maria - 6 mars 2013 10:10

Somnade rätt tidigt igår vilket var himmla skönt, ingen större koll på när jag somnade samma sak vet jag att jag varit uppe och kissat inatt men kan inte alls komma ihåg om det var 1 eller 2 ggr.
Senaste dagarna har jag vaknat hungrig, eller snarare har jag i tillståndet mellan sömn och vaken haft tankarna på mat och vanligtvis brukar jag vilja dricka kaffet i lugn och ro och sedan tvätta mig i ansiktet och klä på mig.
Men nu fixar jag frukost samtidigt som jag dricker min kaffe, sedan känns alla rutiner fel på morgon kommer liksom lite ur balans då g tappar en så invand rutin.

 

Idag gick vi in i ny vecka vilket känns härligt, har satt upp lite olika milstolpar att ha nedräkning till den första ä 50% tiden och RUL det blir i princip samma dag.
Därefter är det vecka 24 som jag har som nästa delmål för då har barnet en god chans att klara sig. Sedan är det naturligt att ha nästa sikte på Trimister 3 som infaller i vecka 29.
Sedan har vi lite roligheter inplanerat så som Ullared och därmed premiärturen med husvagnen i maj, och i juni blir det en vecka i värmland närmare bestämt på Hammarö i Kalstad.

Slutligen kommer jag bara jobba ett par veckor innan det är första Juli och då går jag från jobbet på resterande semestertid och sedan vänta in Juvelens ankomst.
Känns som om tiden kommer att fortsätta att gå undan, eller hoppas jag iallfall.


Idag är det dessutom ett underbart vårväder ute men tyvärr skall det inte hålla i sig, snön smälter i en rasande fart och det börjar komma fram lite barmark här och var, och efter en längre promenad med hunden i vårvädret så passade jag faktiskt på att unna mig en Chilatte från min tassimo då vi kom in.
 
Så nu är den snart urdrucken medans jag suttit och skrivit ihopp detta inlägget, sedan är det dags att ta en duch och packa ner det som skall med på våran långweekend på 60 årskalas och umgås med Misters familj och övriga släkt.

Av Maria - 5 mars 2013 07:55

Att arbeta denna veckan, imorgon åker vi iväg på en liten tripp söder ut i landet då svärmor fyller 60 år kommande helgen.
Så schemat är redan fullbokat de närmsta dagarna eller snarare hela trippen, men det finns även tid för mig att vila och ta det lugnt för att orka med dagarna och så är det lite skönt med miljöombyte.

En sak som jag är rätt glad över är att jag trots det är vecka 18 i morgon inte har kommit in i spökerioden ännu, mina bröst är fortfarande ömma och illamåendet känns av lite till och från och jag känner mig frtfarande gravid.
Sedan längtar jag efter att få känna fosterrörelser, detta är ju andra barnet för mig.Med min ängel började jag känna rörelser vid vecka 18, moderkakan låg då i bakvägg men nu ligger den i framvägg och då kan det dröja lite med att känna rörelserna.


Jag njuter mer och mera av att vara gravid nu, jag är inte lika rädd längre! Men med min ängel gick jag ju en hel graviditet utan några som helst problem men sedan, vid förlossningen så uppenbarade sig massor av fel som gjorde att bebisen avled.


Det är ju därför mitt rutinultraljud flyttades fram 6 dagar från den 19:e mars till den 25:e mars. Ultraljudet skall utföras av en läkare istället för en specialutbildad BM och utöver det vanliga ultraljudet kommer vi kolla in alla organen extra nogrant, könsdelar skall kollas till bättre och så även ansiktet skall granskas nogrant.

Om vi får grönt ljus där efter att allt ser OK ut, så tror jag att all oro och all nervositet kommer att släppa! men i samma veva som jag håller på att längta ihjäl mig till RUL så är jag endå livrädd inför att göra det, men nu skall vi tänka possetivt.

Önskar mina läsare en riktigt fin dag nu.

Av Maria - 4 mars 2013 14:18

Idag inne istan var det riktigt varmt och skönt, de var helt vindstilla såjag gick utan mössa och med jackan uppknäppt, det enda dom saknades var faktiskt solglasögon.
Igår beställde jag en babybox på webben och idag hämtade jag ut den på Apoteksgruppen


 
Som ni ser 2 st Nappar för 0-3 månader, 2 st tidningar och lite varuprover!

Vill ni ha en babybox klicka här Baby to Be!

Håller å kika på färg till en byrå som skall målas vit, det är en skötbordsbyrå i furu, och jag har inte bestämmt om täckande vit färg eller om den skall bli vitlaserad så man ser ådringen i träet igenom.
tror det blir fint oavsett hur den blir men misstänker att det tyvärr blir mister som får måla, tror inte färgen är lämplig för mig, men jag får göra förarbetet som att slipa och göra rent vilket alltid är något för mig!


hoppas alla får en fin vecka.

 

Presentation

En blogg om våran utredning för ofrivillig barnlöshet, dessutom om våra kommande IVF försök.

Juvelen

Våran resa mot ett barn!

2007-2011: Vi försöker på egen hand!

September 2011:
Remiss för utredning skickas till Sophiahemmet i Stockholm för utredning!

11 januari:
träffar läkaren på sophiahemmet och lägger upp en utredningsplan.
Mister lämnar blodprover!

30 januari - 9 feb: Jag utreds med prover & undersökningar! samt ÅB till läkaren och remiss för IVF!

30 maj:
Inledande besök för IVF!


28 Augusti: IVF 1 (embryo)
Får mens på RD 11   

31 Okt: FET 1 (blastocyst)
Får mens RD 11   

13 Nov: IVF 2
+++GRAVID+++

121212:
Testdag - possetivt!
130102: Inskrivning MVC
130111: VUL på kliniken
130115: Läkarbesök MVC
130204: Nupp
130214: MVC
130215: Blodprov S-Ferritin & Tyeroidea
130227: Läkarbesök på MVC
130228: MVC

130319: RUL
130326: MVC

Bloggar jag följer!

Kategorier

Arkiv

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards