Alla inlägg under mars 2013

Av Maria - 3 mars 2013 08:24

Förra året kollade jag på nästan hela vasaloppet, jag  hade då köpt 100 meter för 100 kr, det var en ung tjej som sålde varje meter kommer tyvärr inte ihåg vad hon tog per meter av vasaloppet.

Hon lyckades iallfall sälja hela sitt Vasalopp och varje krona gick till förening Ung cancer.

Tjej som åkte vasan där har cancer, hon har opererat bort allt nere i bäckenhålan pga sin cancer, hon är inte frisk hon var inte frisk då och har dödsstämpel på sig med sin diagnos, men hon kämpar, kämpar stenhårt ho har inte tagit sin identitet som canersjuk utan är fortfarande samma människa som innan.

Efter att jag hittade hennes blogg via FB förra året, så gav det mig en enorm kämparglöd visst är det fel att jämnföra cancer med ofrivillig barnlöshet, men att se upp till någon som kämpar så stenhårt oavsett vad så....

Jag bestämmde mig för att försöka vara stark jag ville vara lika stark men det skulle jag nog inte klara av men hon gav mig endå styrkan till att kämpa.

Bloggen hittar ni här: Livmordet

den är inte uppdaterad sedan i november, men hon har skrivit i komentarsfältet i allfall.

Av Maria - 2 mars 2013 08:28

Igår var det en riktigt lugn och skön dag som startade med en långfrukost till nyhetsmorgon innan det blev en långpromenad.
Efter promenaden skrevs det en inköpslista och sedan rörde vi oss mot centrum och vi handlade, då vi var färdighandlade så åkte Mister hem och jag fortsatte nere på centrum för att möta upp en vän för en fika.

Men då fika tiden var kl 12 blev det faktiskt en lunch som var så himmla god, västenbottenost paj jag funderar lite på varför man inte äter paj oftare för det är ju så gott och så mättande och känns riktigt frächt med en sallad till.

Efter maten tog jag bara en Chi-Latte...

 
Vilket är den stora fika favoriten för mig.

Blev faktiskt en hel del graviditetsprat då min kompis är höggravid, och har också hon haft en tuff resa till att få en liten då hon vid förra graviditeten förlorade sina tvilligar i vecka17...


Dagen idag har jag planerat till att ta en rejäl långpromenad, samt ta hand om hemmet ordentligt, på städschemat står det att "vårstäda" köket och skura badrummet från golv till tak.
Sedan tänkte jag dammtorka resten av hemmet innan jag laddar upp för en lugnare kväll, jag har inte bestämt mig för TV kväll hos vänner eller hemma.
Mister jobbar ju, och jag är så himmla trött på kvällar så det skönaste är ju att vara hemma...

Av Maria - 1 mars 2013 09:01

Igåslutade jag rätt tidigt så Mister plockade upp mig efter jobbet så åkte vi förbi en anbbmatskedja och handlade skräpmat och som åts i bilen påvägen till mötesplatsen.
Vi träffade nämligen en bunt vänner för lite hundträning så vi startade det kl 16 och hadett par trevliga timmar med hundträning innan vi rörde oss hemmåt vid 20 tiden.
Vanan trogen somnade jag så fort jag landade i soffan och vaknade till bara för att borsta tänder och sova.

Idag blir det en långsam morgon, innan det är dags att gå ut med hunden och sedan ner på centrum och fika och umgås med än vän som är i vecka 34 som vet våran historia bakom plusset.

Skall även passa på att handla lite innan jag rullar hemmåt förden planerad mycket lugna ensamma hemmakvällen och somna när jag vill och sova gott hela natten.


resten av helgen kommer bli att träffa familjen och fixa iordning lite hemma inför resan på onsdag.

Önskar mina läsare en underbar helg!

 

Presentation

En blogg om våran utredning för ofrivillig barnlöshet, dessutom om våra kommande IVF försök.

Juvelen

Våran resa mot ett barn!

2007-2011: Vi försöker på egen hand!

September 2011:
Remiss för utredning skickas till Sophiahemmet i Stockholm för utredning!

11 januari:
träffar läkaren på sophiahemmet och lägger upp en utredningsplan.
Mister lämnar blodprover!

30 januari - 9 feb: Jag utreds med prover & undersökningar! samt ÅB till läkaren och remiss för IVF!

30 maj:
Inledande besök för IVF!


28 Augusti: IVF 1 (embryo)
Får mens på RD 11   

31 Okt: FET 1 (blastocyst)
Får mens RD 11   

13 Nov: IVF 2
+++GRAVID+++

121212:
Testdag - possetivt!
130102: Inskrivning MVC
130111: VUL på kliniken
130115: Läkarbesök MVC
130204: Nupp
130214: MVC
130215: Blodprov S-Ferritin & Tyeroidea
130227: Läkarbesök på MVC
130228: MVC

130319: RUL
130326: MVC

Bloggar jag följer!

Kategorier

Arkiv

RSS

Tidigare år

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards