Alla inlägg under maj 2013

Av Maria - 3 maj 2013 07:57

i regel är ju inte sammandragningar fallit eller skadligt, kollade upp tappen förut hos läkaren för min BM tyckte det var tidigt att ha sammandragningar för ca5-6 veckor sedan.
Tappen var då opåverkad och sammandragningarna kom 6-8 ggr per dag.

Igår kom sammandragningarna betydligt oftare, men inte alls regelbundet rutinen vid det är vila så nu vilar vi, kopplade tom in Nitendo wii spelet i nya TV:n så jag kan roa mig med det i vilan.


Jag skall även lämna urinprov idag för att utesluta UVI, senast jag lämnade urinprov för bakterieodling var nog på "stenåldern"
Hämtade remissen:
 
Och fick instruktioner om hur man lämnar ett prov... Inte kissa på MINST 3 timmar innan (blev 3,5 timmar) tvätta underlivet noga.
Sätt bomull i slidöppningen eller in med en tampong.

Sedan kissa i röret?????
 
Hallå, röret var ju pyttelitet, möjligtvis att en karl kan kissa i röret men inte en gravid kvinna. Mister hade huvudet på skaft antagligen pga att han tagit såmånga drogtester på folk sa... kissa i en engångsmugg och slå i röret.

Så klart...

Önskar er en fin helg, nu skall jag strax äta lite frukost och bege mig ner till labb med urinprovet, dom vill ha det innan kl 9 för det skall iväg på odling!

Av Maria - 2 maj 2013 12:03

Har haft mera sammandragningar än innan, betydligt många flera.
Så ringde min BM och skall nu vila, lämna urinprov imorgon och träffa läkaren den 8:e.
Får jag mera sammandragningar, blir orolig och vill kollas upp direkt skall jag kontakta förlossningen.

Av Maria - 1 maj 2013 06:00

Första maj idag, en riktig vårmånad och inte alls lika instabil som april och efter denna månad går vi in i den första sommarmånaden.

Imorgon är det 5 månader sedan jag tjuvtestad och det blev ett pluss, just där och just då trodde jag inte att tiden skulle gå så fort som den faktiskt gör.

 

 

Presentation

En blogg om våran utredning för ofrivillig barnlöshet, dessutom om våra kommande IVF försök.

Juvelen

Våran resa mot ett barn!

2007-2011: Vi försöker på egen hand!

September 2011:
Remiss för utredning skickas till Sophiahemmet i Stockholm för utredning!

11 januari:
träffar läkaren på sophiahemmet och lägger upp en utredningsplan.
Mister lämnar blodprover!

30 januari - 9 feb: Jag utreds med prover & undersökningar! samt ÅB till läkaren och remiss för IVF!

30 maj:
Inledande besök för IVF!


28 Augusti: IVF 1 (embryo)
Får mens på RD 11   

31 Okt: FET 1 (blastocyst)
Får mens RD 11   

13 Nov: IVF 2
+++GRAVID+++

121212:
Testdag - possetivt!
130102: Inskrivning MVC
130111: VUL på kliniken
130115: Läkarbesök MVC
130204: Nupp
130214: MVC
130215: Blodprov S-Ferritin & Tyeroidea
130227: Läkarbesök på MVC
130228: MVC

130319: RUL
130326: MVC

Bloggar jag följer!

Kategorier

Arkiv

RSS

Tidigare år

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards