Alla inlägg under juli 2013

Av Maria - 11 juli 2013 09:04

Igår gick vi in i ny vecka, dagarna springer just nu förbi.
Igår var det även dags för besök hos barnmorskan som var ny för oss då våran har semester men skall träffa min vanliga igen om 14 dagar :-)

Iallafall blev lite förvirrad igår då SF måttet togs, magen har alltid legat precis över mitten kurvan och ganska långt från övre sträcket och följt sin kurva klockrent.
Igår när BM kände på Bebis var han fixerad och så tog hon SF måttet och vi landade på övre kurvan, blev ett jätte hopp uppåt då kurvan brukar plana lite denna veckan.
Dessutom när bebis fixerat sig skall ju inte SF måttet dra iväg sådära :-/
BM förklarade det med olika sätt att mäta.

BT 120/80 (högt för mig) fick vila 120/65!
Socker 5,9
HB 113

Hurra, HB gått upp från 103 till 113! Helt klart värr blodpuding, persikor, blodbröd och järntabletter och massor av jordgubbar.

Av Maria - 9 juli 2013 08:44

I lördags åkt vi till uppsala och vårat hotell  som vi bodde på då vi var nygifta, vi hade även bokat bord på den resturangen där bröllopsmiddagenhölls, dock blev det redan till lördagen då det var stängt på söndagen.

Vi chekade in på hotellet och kommer upp på världens minsta rumsängen gick från vägg till vägg och tryckt mot fönstret, dessutom var den bara 140 cm bred och denn som ligger innerst måste klättra över den som ligger ytterst.

Ner till receptionen och förklara läget och undrar vad som hänt, de beklagar felet och uppgraderar vårat rum för 200 kr extra per natt och vi får sådant rum som förra året.

Instalerar oss och hundar i rummet och gör oss sedan i ordning för att gå och äta middagen på våran resturang.

likt förra året supergod mat, och mycket bra personal :-)

Förätten:

Picklad  gös, med syrade grönsaker, blommkålspuré och brynt smör. Samt melonsoppa.

Varmrätten blev:

Helstekt renytterfilé med confiterad potatis, sparris, älgörtsky och lingon.

Kvällen rundades av med en riktigt god efterätt:

Vit chokladmousse med soavekokt rabarber och rabarbersorbet.

maten smält i munnen och mätta och belåtna hämtade Mister upp hundarna i hotellet och vi tog en mycket långsam promenad i uppsala och stannade ofta.
In på hotellet kom vi igen vid 22.45
Vi borstade tänderna och gjorde oss klara för sängen, och varmt var det.

Mister somnade snabbt och jag led och Mister vaknade till efter ett tag, luften i rummet stod stilla och det var över 30 grader varmt oavsett vart jag var i rummet.
Öppnade man fönstert var det livat pga bargatan och vi som förra året hade ett svalt och skönt rum bara 3 dörrar ifrån detta rummet förstod inget.

så vid 2 tiden dygnsur av svett ordagrant så gick jag ner till receptionen och krävde nytt rum annars chekar vi ut och åker hem.

Fick ett nytt rum 2 våningar upp och där fungerade ventilationen och AC:n himmelsrike dock inte så kul att flytta rum mitt i natten med massa packning och stora hundar.

Morgonen efter var det dags för hotellfrukost

Och efter frukost blev det en vända till receptionen för att diskutera kompensation av den förstörda nattsömnen.
Fick reda på att dom jobbat med vetilationen på hotellet och det skulle blivit klart i fredags men så var det inte utan det räknades med att bli klart i mitten av veckan.
Så dom beklagade så mycket att vi drabbades och dom tog bort tillägget för uppgradering och så fick vi frukostkuponger att kunna äta hotellfrukost ner som.

Men jag undrar liksom hur dom tänker då det är 27 grader ute och dom hyr ut ett rum i den delen av hotellet där inte ventilationen fungerar?

Utsikten från rummet var inte alls fel, utan riktigt mysig.

Söndagen ägnades åt att vara ute ett par timmar och titta på folk och äta glass, promenadmässigt och rörelsemässig blev det dock inga sträckor, men hundarna blev trötta och nöjda av miljön och vara med ute.

Innan vi skulle iväg på bröllopsdagens middag så besökte vi relaxen....

Och svalkade ner oss ordentligt i poolen och sedan gjorde vi oss i ordning och gick iväg till en mysig resturang vid vattnet och åt fisk.

hemresan var igår och efter frukosten ringde vi min bror och hämtade upp bilbarnstolen.

Tyvärr passade inte basen i våran bil utan mister köpte en annan bas som man satte fast med bältet.

Av Maria - 6 juli 2013 09:14

Det hotellet vi bodde på efter vårat lilla bröllop skall besökas nu i helgen.

När vi gifte oss med ett liter bröllop så åkte vi efteråt till ett hotell, båda våra familjer med syskon och syskonbarn.

Efter vi instalerat oss på hotellet satte vi oss i en skön soffa och tog en drink och öppnade paket innan vi gick till resturangen för att inta en trerätters.

Iår åker vi själva för att fira bomulls/pappers bröllop. Eller själva åker vi inte, i år följer hunden med.

Av Maria - 3 juli 2013 09:01

Mister jobbar och jag är såklart hemma men roar mig med att planera pappersbröllopet.
Hotell är bokat 2 nätter, samma hotell som vid bröllopet.

Resturang är bokat till lördagen, samma ställe som bröllopsmiddagen och söndagen som är våran eg bröllopsdag skall vi kolla runt lite, "våran" resturang har inte öppet på söndagar tyvärr eller bara vid större bokningar.

Idag ny vecka, nu har jag gått 34 fulla veckor, och skulle bebis vilja komma nu tänker dom inte hindra honom enligt senaste läkaren på DS!
Men han får gärna stanna tills han är färdigbakad, har lite roligheter att se fram emot nu i juli :-)

En blogg om våran utredning för ofrivillig barnlöshet, dessutom om våra kommande IVF försök.

Juvelen

Våran resa mot ett barn!

2007-2011: Vi försöker på egen hand!

September 2011:
Remiss för utredning skickas till Sophiahemmet i Stockholm för utredning!

11 januari:
träffar läkaren på sophiahemmet och lägger upp en utredningsplan.
Mister lämnar blodprover!

30 januari - 9 feb: Jag utreds med prover & undersökningar! samt ÅB till läkaren och remiss för IVF!

30 maj:
Inledande besök för IVF!

28 Augusti: IVF 1 (embryo)
Får mens på RD 11

31 Okt: FET 1 (blastocyst)