Alla inlägg under oktober 2012

Av Maria - 23 oktober 2012 05:45

Skall till fertilitetscentrum idag, fösta besöket där utan att Mister följer med men kliniken tyckte det var helt ok att han var hemma för det är ju inte alltid läge och lätt att ta ledigt i sista minuten för ett vanligt ultraljud bättre då att spara de tillfällerna till en annan gång.


Idag är det CD 9 och jag trode på omslag på stickan tills idag eller i morgon, men cykeln kan ju ruckats lite pga IVF:en det lär ju visa sig, skall ju på VUL idag för att se hur min äggblåsa är.


Tar även med mig ett godkänande till socialstyrelsen, tydligen behövs det ett nytt godkännande vid varje återinförande av ett ägg.

Av Maria - 22 oktober 2012 07:32

Hade en helt underbar dag igår, jag och Mister fick en trevlig fm sedan åkte han och handlade medans jag tog ett par timmar vid vid simhallen och fikade.
När jag sedan kom hem lagade vi mat ihopp och sedan bakade jag råkbullar med russin i.

Jag vaknade vid kl 5 tiden i morse och var jätte kissnödig, min klocka var ställd på 7 och enligt CB skall man vara okissad 4 timmar innan testet, så det tog ett redigt tag att kunna somna om där efter men jag lyckades.
När klockan ringde så var det ännu värre nästintill att det gjorde ont.
Ingen glad gubbe idag heller så vem vet imorgon är det dags för VUL och det vore kanske skönast att ta en ÄL-spruta endå för att styra det lite inför FET?

En annan tanke slog mig också, tänk om inte jag får någon ägglossning denna månaden? Utan vi får vänta ytterligare en månad på FET?
De gånger jag kört med ÄL-stickor har jag förvisso alltid fått ägglossning men endå, nu är man ju helt på nålar och extremt förväntansfull.

Av Maria - 21 oktober 2012 08:34

Känns så skönt att vara ledig idag efter avverkat mina 6 dagar nu!

Var hemma kl 19.30 igår och åt min matlåda kl 17 så middagen blev inte ihop med Mister, men när jag kom hem var det ljus tända en vag doft av vanilj i hemmet och så var en film hyrd.
Vi la oss faktiskt i sänggen och kollade på film istället för att sitta i soffan, så det blev lite extra mysigt och slappt.

Nu har vi ätit lite frukost och skall sedan ut på en långpromenad med hunden i skogen och sedan skall jag baka lite bröd innan det blir en träff med en vän, ev blir det en tur till simmhallen för att röra lite på sig.

CD 7 idag och tog 3:e ägglossningstestet som såklart inte visade på ÄL ett par dagar kvar, men följer klinikens order till punkt och pricka!

Av Maria - 20 oktober 2012 09:00

Riktigt ruggigt höstväder idag igen så att jobba em och kväll känns faktiskt riktigt ok, hoppas på fint väder i morgon är faktiskt riktigt sugen på att fota hösten men det har inte riktigt varit läge till det ännu, endera har jag inte varit ledig men oftast har det varit blött och grått ute och inget fint ljus.

Är idag på CD 6 och väntar på ÄL, det är andra dagen med äl-test idag, och jag gillar faktiskt CB testet men det är onödigt dyrt, skall beställa från annat ställe så tack PioMio för tipset om tester, har tidigare kört testlagret men skall ge detta stället en chans också.

Hoppas ni lediga får en fin dag med bättre väder än här!

Av Maria - 19 oktober 2012 09:05

Är på CD 5 idag, och slipper numera dubbla skydd på natten!

Iallfall var jag lite nervös inför dessa digitala ÄL test, känns inte riktigt lika pålitligt som de vanliga hederliga stickorna kändes dessutom rätt komplicerade att använda.
Men nu har jag endå testat dom och det var inte så bökigt som manualen gav gällande smidigt och lätt och sedan räkte det med en snabb koll för att se att ingen ÄL var på G.
Riktigt smidigt att få resultatet på dom kan jag faktiskt erkänna, MEN så ovärt i priset 255 kr för 7 st stickor, när man kan köpa ett 28 pack stickor från testlagret för 228 kr.

Nåväl nog om det, idag är det fredag och jag har efter idag bara 1 dag kvar att jobba så har jag gjort mina 6 arbetsdagar sedan blir jag ledig söndagen innan det blir 9 dagar på raken (Såg fel på schemat) innan jag blir ledig nästa gång.
Så det blir väldigt mycket jobb framöver!

Önskar mina läsare trevlig helg!

Av Maria - 18 oktober 2012 08:54

Att jobba sedan har jag gjort mina 6 st arbetsdagar sedan ledig på söndag, är lite småtrött idag var segt som tusan att komma upp idag.

Har till viss del mig själv att skylla, låg och talade i telefon riktigt länge igårkväll sedan kollade jag lite på TV innan jag somnade så sömnen blev lite undanskuffad men lägger mig nog tidigt ikväll som en liten kompensation.

Imorse läste jag bruksanvisningen på ÄL testet det digitala, har aldrig testat dom innan utan nu fick jag köpa det som fanns på apoteket för att jag skall ha dom redan tills i morgon.
Tycker dom verkar bökiga om jag skall vara ärlig, man kan få felkoder av för mycket urin, förlite urin, om testet inte hålls rätt osv, osv!
vanliga stickor känns ju så mycket enklare.

Så jag skall beställa hem lite ägglossningstest så jag har "vanliga" stickor hemma sedan ifall man behöver göra FET vid annat tillfälle! 

Av Maria - 17 oktober 2012 19:39

Fredagens ultraljud skjuts framm till tisdag och då jag har så pass korta menstrations cykler om 22-23 dagar har jag ju en väldigt tidig ägglossning   
Ägglossningen kan komma redan under helgen eller måndagen eller tisdag.


Läkaren jag skulle träffa hade inte tid utan blev tvungen att stå på operation den dagen, men världens bästa klinik hade iallfall en backupplan.
Så jag gick in på apoteket då jag kom från jobbet... första apoteket slut, andra apoteket SLUT det tredje apoteket hade 1 paket kvar av:


 
Ägglossningstest!


Har aldrig testat denna digitala varianten innan och 7 st test gick lös på 255 kr så planen är den att jag skall köra ägglossningstest fredag, lördag, söndag, måndag samt tisdag!
Så vi inte missar min ägglossning har den inte dykt upp till tisdags tas ett VUL!


Så det blir väl att plugga in sig på denna digitala varianten nu då!

Av Maria - 17 oktober 2012 06:15

Sovit illa inatt med, en mensvärk som känns som om livmodern skall slitas i stycken och dessutom måste jag upp 2 ggr för att byta skydd, inatt ställde jag klockan för att slippa duscha och så.

När klockan ringde sista gång kl 5.30 och det var dags att kliva upp var jag skittrött och nästintill gråtfärdig jag ville sova vidare var så trött, och nu en mugg kaffe senare och en frukost så är jag ändå helt under isen av trötthet.

Och med tröttheten kommer missmodet och tankarna, negativa och tunga tankar varför kan inte vi få ett barn på egen hand vi som försökt så länge, en liten skulle bli så älskad och få det så bra.

Varför fungerade inte vårat första IVF, slemhinnan var fin, ägget var fint och det placerades fint inne i livmodern så varför ville det inte fästa?
Tänk om blastocysten inte klarar upptiningen och vi får vänta till nästa mens med att köra igång med IVF 2... Ja ni hör vilken tankebana jag hamnar i, och det är fel man skall inte blicka bakåt man skall blicka framåt gå vidare rikare på erfarenheter som formar mig/oss till de vi är idag.

Så nu skall jag fixa iordning mig det sista och röra mig till jobbet...


Idag är det en bra dag, idag är jag stark! (Kenta)

 

Presentation

En blogg om våran utredning för ofrivillig barnlöshet, dessutom om våra kommande IVF försök.

Juvelen

Våran resa mot ett barn!

2007-2011: Vi försöker på egen hand!

September 2011:
Remiss för utredning skickas till Sophiahemmet i Stockholm för utredning!

11 januari:
träffar läkaren på sophiahemmet och lägger upp en utredningsplan.
Mister lämnar blodprover!

30 januari - 9 feb: Jag utreds med prover & undersökningar! samt ÅB till läkaren och remiss för IVF!

30 maj:
Inledande besök för IVF!


28 Augusti: IVF 1 (embryo)
Får mens på RD 11   

31 Okt: FET 1 (blastocyst)
Får mens RD 11   

13 Nov: IVF 2
+++GRAVID+++

121212:
Testdag - possetivt!
130102: Inskrivning MVC
130111: VUL på kliniken
130115: Läkarbesök MVC
130204: Nupp
130214: MVC
130215: Blodprov S-Ferritin & Tyeroidea
130227: Läkarbesök på MVC
130228: MVC

130319: RUL
130326: MVC

Bloggar jag följer!

Kategorier

Arkiv

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards