Alla inlägg under oktober 2012

Av Maria - 16 oktober 2012 16:32

Ringde till kliniken och medelade att jag fick min mens igår!
Då jag har en väldigt kort cykel så skall jag in på VUL redan på fredag och se hur det ser ut med äggblåsa så vi kan planera in ÄL-sprutan och sedan FET!
Som vi längtar och hoppas!

Dock är jag orolig att blastocysten klarar upptiningen och att vi hoppas för mycket, jag VET ju hur djäkla ont bakslagen gör, men nu skall vi helt enkelt hoppas på det bästa i ett steg i taget.

Av Maria - 16 oktober 2012 06:13

jag har alltid haft rikliga menstrationer och till och från kraftig mensvärk, fick ju mensen igår vid 17 tiden och klockan 20 blev jag tvungen att ha dubbla skydd skydd då jag kände hur det rann och det kom stora klumpar av koagulerat blod så då fick det bli både binda och tampong.
Vid 21 tiden kom mensvärken på riktigt, kramp i gynmagen och ända ner i slidan   

Vid 22 bytte jag skydd och la mig och sov och vaknade vid 1 tiden av att jag blödigt igenom både bindan och tampongen, så upp och duscha av sig och sätta i nya skydd och lägga sig igen för att vakna strax efter 4 för att inse att jag blödigt igenom tampongen rejält så upp igen   

Så när klockan ringde klockan 5.30 var jag trött och kunde lätt sova ett bra tag till    men det var bara att bita ihopp och kliva upp och åter igen byta skydd och försöka vakna till liv.

Helt otroligt att jag blöder igenom grön OB på bara ett par timmar på natten... men dom hittade inget fel utan det skall tydligen vara normalt!

Om ett par timmar skall jag ringa kliniken och medela mensstarten   

Av Maria - 15 oktober 2012 17:38

 
Förra gången den dök upp så bröt jag ihopp, vårat första IVF hade misslyckats och det kändes så hopplöst, tungt och ledsamt jag satt på jobbet, med tårarna rinnande och visste inte hur jag skulle klara av att ta mig igenom kvällen på jobbet.
Nu när den dök upp vrålade jag JAAAAAAAAAAAAAA skickade ett SMS till Mister, så imorgon skall jag ringa kliniken om tid för ett vul och för att förbereda vårat FET!

Så djäkla skönt att vara på banan igen och vara i startgroparna för ett FET!

Av Maria - 15 oktober 2012 07:12

Fått en finne eller snarare en liten kvissla mitt i pannan och blev faktiskt glad, det innebär förhoppningsvis att min mens är i antågande!
Att det kanske med väldigt mycket tur och välgång om allt går i våran väg så kanske, kanske blir det ett FET denna månaden.

Skulle ägget inte klara upptiningen så siktar vi in oss på IVF nr 2 i november istället!

Nu blickar vi framåt, annars riskerar vi att bli stående på en fot.

Av Maria - 14 oktober 2012 08:48

Sovit dåligt inatt, drömmt mycket många tankar dyker upp på natten då sömnen är ryckig!

Så idag äter jag en långfrukost en lite lyxigare frukost, äggmacka och havregrynsgröt med färska bär i samt dricker juice till det.
Efter frukosten skall jag ut i det härliga vädret på en långpromenad, inte planera något utan bara gå kanske låta hunden bestämma hur vi skall gå, kanske uppleva nya platser och se nya saker och helt enkelt försöka se det vackra som finns inpå.

Sedan skall jag ta ännu mera egentid med ett långt bad för att sedan raka benen och andra ställen, noppa ögonbrynen och medans jag fixar naglarna med olja och piffa till nagelbanden skall jag ta mig en hårinpackning och en ansiktsmask det enda som fattas då är att färga håret men det tar jag nästa helg tänkte jag.
Förhoppningsvis kommer egentiden och pysslet ge mig ett rejält krafttag inför veckan som kommer då jag arbetar 6 dagar på raken för att vara ledig 1 dag innan 7 nya dagar drar igång!

Mycket jobb blir det, men i november kommer det kännas skönt i plånboken, alltid något.

Av Maria - 13 oktober 2012 08:43

Jag är en minneslund människa, den dagen jag slutar mina dagar önskar jag att hamna på en minneslund  mina efterlevande önska en fast grav att gå till motsätter jag mig inte det, det är inget jag skulle må dålig av.

Men jag älskar tanken med minneslund, det är alltid en vacker och rofyld plats på kyrkogårdar.
Min son ligger på en minneslund, en vacker minneslund som är en gammal gravsättningsplatts för vikingar, det är kullar och lummig träd, en vacker bänk att sitta på vid lunden.
Där trivs jag, där får jag ro... flyttar vi långt bort finns det där en kyrkogård med en minneslund kan jag sitta där istället.
Jag blir inte låst till en gravplats, det är det som är det fina med minneslunden tycker jag, var som helst, vilken kyrkogård som helst.


 
Min son hade en begravning, min familj var med mis (oss) då samt mina närmsta vänner det var en vacker tillställning med mycket tårar, men endå vacker.
Kistan var så liten, så liten men kärleken till min son var så stor, så stor så den hade inte fått plats där i.

Älskad var han innan han kom, av mig, av min familj samt av mina vänner!


Något annat, det är nu bara 2-3 dagar kvar till BIM, enda känning jag haft är lite dragning i ljumskarna typ i morse annars inget så vet i tusan om dragningen är en signal att mensen är på väg, misstänker att min mens kanske dyker upp först om 1-2 veckor.
Jag har faktiskt aldrig längtat efter mensen så här mycket, vill vara igång igen vill vara en ruvare och sedan få ett plus.
Men vi skyndar långsamt, är försiktigt possetiva och tar inget för givet utan tar ett steg i taget...

Vi har ett FET att se fram emot och hoppas på (Förhoppningsvis om ägget klarar sig) fungerar inte det har vi 2 st IVF försök kvar att göra och har vi tur, om allt går väl med stimuleringen blir det till frysen också.
Och vill det sig himmla väl, att allt fungerar så kanske får vi vårat efterlängtade plus och en liten bebis.

Önskar alla en trevlig helg!

Av Maria - 12 oktober 2012 08:27

 
Till BIM känner mig rätt förväntansfull för att snart vara på banan igen med nytt försök och att jag kanske är en ruvar om ca 2-2,5 vecka!

MEN det känns inte alls som om jag faktiskt skall ha mens om 4 dagar, jag har fortfarande den perfekta hyn, inga ömma bröst eller inte ens en gnutta dåligt humör... Jag är helt enkelt skittrevlig och len som honung och inte som taggtråd som är brukligt innan mens!

En sak som oroar mig lite är att jag tappar hår, inga små mängder utan rejäla tussar betydligt mycket mera än man tappar normalt.
Till och med Mister har reagerat på att jag tappar hår, jag TROR det startade efter ÄL sprutan men jag är inte säker om det var i sammband med den.

I vilket fall tänkte jag ta upp det med kliniken då jag ringer på mensstartdagen och har dom inget bra svar att ge kommer jag vända mig till husläkaren för att be dom ta lite blodprover för att se hur det ser ut med vitaminer och mineraler i blodomloppet.
Antagligen är jag frisk som en nötkärna men det är inget kul att tappa tussar och hårborsten blir full av hår.

Önskar mina läsare en jättetrevlig helg!

Av Maria - 11 oktober 2012 05:49

Och vaknade redan klockan 5, försökte sommna om men det gick inge vidare låg och slösurfa lite i mobilen men märkte att Mister började röra på sig så jag klev helt enkelt upp så han skulle få sova i lugn och ro tills han vaknar.
Idag är det 5 dagar kvar till BIM och jag trodde rent kalendermessigt att den skulle komma redan om 4 dagar, men nu sitter jag i tankar om att den faktiskt kommer komma senare   

Jag har nämligen inga känningar alls för mensen, inga ömma bröst, inga nypningar i gynmagen, ingen tråkig hy, så jag undrar om det kanske efter IVF:en störde min kropp lite så att den inte är lika "säker" som i vanliga fall med mensen att dyka upp regelbundet.

Får väl helt enkelt ge mig till tåls, att vänta in mensen och se om den dyker upp den 16:e eller "förr eller senare" det har hänt en gång för ca 1 år sedan att min cykel slog bakut och det blev 35 dagar.

så avvakta och invänta gäller, dessutom märkte jag aldrig av någon äl flytning denna cykeln så småspännande är det när den skall dyka upp.

 

Presentation

En blogg om våran utredning för ofrivillig barnlöshet, dessutom om våra kommande IVF försök.

Juvelen

Våran resa mot ett barn!

2007-2011: Vi försöker på egen hand!

September 2011:
Remiss för utredning skickas till Sophiahemmet i Stockholm för utredning!

11 januari:
träffar läkaren på sophiahemmet och lägger upp en utredningsplan.
Mister lämnar blodprover!

30 januari - 9 feb: Jag utreds med prover & undersökningar! samt ÅB till läkaren och remiss för IVF!

30 maj:
Inledande besök för IVF!


28 Augusti: IVF 1 (embryo)
Får mens på RD 11   

31 Okt: FET 1 (blastocyst)
Får mens RD 11   

13 Nov: IVF 2
+++GRAVID+++

121212:
Testdag - possetivt!
130102: Inskrivning MVC
130111: VUL på kliniken
130115: Läkarbesök MVC
130204: Nupp
130214: MVC
130215: Blodprov S-Ferritin & Tyeroidea
130227: Läkarbesök på MVC
130228: MVC

130319: RUL
130326: MVC

Bloggar jag följer!

Kategorier

Arkiv

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards