Alla inlägg under januari 2013

Av Maria - 7 januari 2013 07:28

Denna vecka blir det VUL, mycket och många tankar snurrar ang VUL tänk om ngt är fel, inget hjärta som pickar, inget foster i säcken osv, osv!

Faktiskt rätt jobbigt med denna nervositeten och rädslan som slog till med full kraft i helgen, jag längtar och bävar inför vul, ivilket fall skall jag försöka få tiden ändrad idag när kliniken öppnar idag, går det inte att få den ändrad får vi helt enkelt köra på planerade tiden.


Önskar er en fin ny vecka!

Av Maria - 5 januari 2013 09:12

Igår jobbade jag sent och kom hem sent, fick kämpa hårt för att inte somna på hemresan och när jag sedan kom hem kl 23 så var det att tvättasig samt borsta tänderna innan jag stupade i sängen och jag tror minsann att jag somnade innan huvudet landade på kudden.
Uppe och kissade 2 ggr inatt och sedan vaknade jag till när Mister någon gång i morse kröp ner i sängen och pussade mig i nacken.

På måndag öppnar våran IVF klinik igen efter julledigheten så jag kommer hänga på låset för att försöka flytta VUL tiden endera ett par timmar eller byta dag, kört ihop sig med scheman m.m och det känns lättare och mindre stressande att flytta lite på VUL tiden om det är möjligt.

Inga större planer idag, utöver en långpromenad ihop med en vän och en tripp till centrum så blir det nog till att småstäda lite hemma och umgås med Mister.
Kvällen planeras iallfall till att ligga på soffan och kolla på en film.

Av Maria - 3 januari 2013 06:48

Igår var jag och Mister nere på MVC för hälsosamtalet och inskrivningen, vi fick en väldigt trevlig barnmorska och jag lämnade hela min historia med IVF:en och en riktig fördjupning om min Ängel.
Barnmorskan var extremt trevlig och förstående så inga av mina/våra önskemål blev konstiga.

Så den 15 januari, så är det dags att träffa läkaren för att få remiss till NUPP och utökad organscrening dessutom kommer jag även om jag vill få göra ett VUL då.

Mellan NUPP och RUL kommer jag att få ett extra UL och vi bokade även in ett extrabesök hos BM i februari för att lugna mina nervösa nerver.
Jag behöver bara ringa för att få en tid så snabbt som möjligt för att få lyssna på hjärtljud oc annat om jag skulle bli orolig och jag kommer få gå på tätare kontroller hela graviditetn upplagt efter mina önskemål.


Det normala är ju inskrivning och ev KUB/NUPP sedan träffar man inte sin BM igen förren efter RUL i vecka 21-23 typ, så det känns skönt att få lite extra övervakning.

5 rör blod lämnades igår, blodtrycket togs och det var bra 110/75 dessutom stick i fingret för HB som också var bra med 135 (ACO GRAVID innehåller ju dagsransonen av järn och den har jag ätit i en månad) Dom tar även och kollar upp järndepåerna vilket jag uppskattar mycket då jag vid tidigare tillfällen haft 0 i järndepåerna men endå normalt HB.
Dom passade även på att kolla min sköldkörtel då jag tidigare haft skyhögt anti-TPO värden så dom vill se att dessa värden ligger bra också, vi kollade även blodsocker med ett stick i fingret och det låg också fint med 5,1.

Så frisk som en nötkärna var jag och urinprovet var UA!

Av Maria - 1 januari 2013 09:05

Blev en riktigt härlig dag och kväll igår!

För att göra plats för all mat så startade vi "firandet" med en hal, blöt samt skitig promenad på 1,5 timma sedan in och dammsuga och torka golv och småstäda och plocka.

Nyårsmaten var himmla god och mycket så vi fick vänta rätt länge med efterätten, så efter maten la vi oss i soffan och kollade på Hamilton 2 och när den var slut var det dags för kvällsrunda redan kl 21 och därefter in och fixa efterätten och kolla på nästa filmen Kvarter skatan.

När andra filmen var slut blev det att kolla på SVT och sändningen från skansen och 12 slaget skålade vi i Trocadero och kollade på fyverkerierna från ovanvåningen.

Sedan blev det att röja i köket, borsta tänder och hoppa i sängen.

Idag skall vi faktiskt ta och städa ut julen, älskar verkligen julen och sliter fram precis allt till första Advent sedan lagom till nyår är jag med handen på hjärtat rätt less på allt julpynt.

 

Presentation

En blogg om våran utredning för ofrivillig barnlöshet, dessutom om våra kommande IVF försök.

Juvelen

Våran resa mot ett barn!

2007-2011: Vi försöker på egen hand!

September 2011:
Remiss för utredning skickas till Sophiahemmet i Stockholm för utredning!

11 januari:
träffar läkaren på sophiahemmet och lägger upp en utredningsplan.
Mister lämnar blodprover!

30 januari - 9 feb: Jag utreds med prover & undersökningar! samt ÅB till läkaren och remiss för IVF!

30 maj:
Inledande besök för IVF!


28 Augusti: IVF 1 (embryo)
Får mens på RD 11   

31 Okt: FET 1 (blastocyst)
Får mens RD 11   

13 Nov: IVF 2
+++GRAVID+++

121212:
Testdag - possetivt!
130102: Inskrivning MVC
130111: VUL på kliniken
130115: Läkarbesök MVC
130204: Nupp
130214: MVC
130215: Blodprov S-Ferritin & Tyeroidea
130227: Läkarbesök på MVC
130228: MVC

130319: RUL
130326: MVC

Bloggar jag följer!

Kategorier

Arkiv

RSS

Tidigare år

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards