Alla inlägg under februari 2013

Av Maria - 4 februari 2013 18:20

Varit så himmla nervös innför detta, livrädd att det återigen skulle vara fel på barnet, rädd att behöva ta bort h*n och rädd att vi inte skulle lyckas igen osv.

Så mycket tankar har snurrat sista tiden och varit så livrädd.

Den som gjorde ultraljudet var himmla trevlig och bra, och direkt då hon såg bebisen sa hon och hjärtat slår fint och så zoma hon ut och vi såg en livlig liten krabat som mellan varven sög på tummen och sparkade.
Resultatet har ni förstått, vi är så himmla glada!

 
Efter KS åkte vi till Stinsen och kollade lite i affärer köpte faktiskt 2 par mamma byxor på rean idag (2 par för 340 kr var ett bra pris tycker jag) vidare köpte jag lite nya trosor model större!
Avslutade med ett varv inne på Lindex och köpte en kofta och ny BH, innan jag förunades att lyckas på IVF fyllde inte jag ut en A-cupa dagens BH var av strl C i cupan!

Min IBS mage har slagit bakut rejält idag, att inta vara regelbundet på toaletten för mig är faktiskt smärtsamt så jag fick faktiskt gå in på apoteket och fråga om råd, och råd fick jag och tja nu är magen snäll igen och gör inte ont!

Av Maria - 4 februari 2013 05:37

Både nervös och förväntansfull inför idag, vet inte vilket som känns mest just nu i denna tidiga morgontimma! Det tog tid innan jag somnade igår och jag vaknade hela tiden inatt, var det inte för att gå på toa så var det för att kolla på klockan.

Strax är kaffet urdrucket så då blir det en vända in i duchen innan det blir frukost och sedan jobbet.

Mister plockar upp mig efter jobbet och då bär det av till KS!

Av Maria - 3 februari 2013 08:56

Idag eller i rättare sagt ikväll är det 9 vecckor sedan jag tog och tjuvtestade och fick det trädde fram ett svagt litet pluss på RD 9!
Det känndes så himmla overkligt, så underbar kännsla att det gick vägen denna gången.

Imorgon är det dags för KUB/NUPP och jag är så förväntansfull, och i samma veva är jag så rädd och nästintill panikslagen, men tankarna försöker slå bort räddslan och vi tänker att allt är bra och inte ta ut några tråkigheter i förskott.

När jag väntade min ängel, hade jag inte så mycket "mage" som jag har nu har hört och sett att det är vanligare att magen kommer tidigare med 2:an vilket verkar stämma.
Att ligga på rygg och dra in magen för att knäppa jensen är ingen höjdare det gör ont i magen då man ställer sig upp, så numera är gylfen bara halvt uppdragen knappen okäppt eller "knäppt" är den med en gummisnodd mellan knapphålet och knappen och sedan skärpa för att få byxorna att stanna på höfterna.

Ser allt bra ut i morgon kommer jag köpa nya byxor.

Av Maria - 1 februari 2013 09:34

Första saken till Juvelen inhandlat, visst det är lite tidigt men kunde inte låta bli då jag snubblade över ett spjälskydd som blev kärlek vid första ögonkastet.
Hittade det på Tradera för 250 kr (Ord pris 599:-), använd ytterst sparsamt, bara 4-5 nätter då jag fick hem det var det helt i nyskick, såg inget att det skulle används.

 


Spjälskyddet är ett Lundmyr of sweden och ett riktigt fynd, känner mig himmla nöjd med det inköpet fungerar till både pojke och flicka.

 

Presentation

En blogg om våran utredning för ofrivillig barnlöshet, dessutom om våra kommande IVF försök.

Juvelen

Våran resa mot ett barn!

2007-2011: Vi försöker på egen hand!

September 2011:
Remiss för utredning skickas till Sophiahemmet i Stockholm för utredning!

11 januari:
träffar läkaren på sophiahemmet och lägger upp en utredningsplan.
Mister lämnar blodprover!

30 januari - 9 feb: Jag utreds med prover & undersökningar! samt ÅB till läkaren och remiss för IVF!

30 maj:
Inledande besök för IVF!


28 Augusti: IVF 1 (embryo)
Får mens på RD 11   

31 Okt: FET 1 (blastocyst)
Får mens RD 11   

13 Nov: IVF 2
+++GRAVID+++

121212:
Testdag - possetivt!
130102: Inskrivning MVC
130111: VUL på kliniken
130115: Läkarbesök MVC
130204: Nupp
130214: MVC
130215: Blodprov S-Ferritin & Tyeroidea
130227: Läkarbesök på MVC
130228: MVC

130319: RUL
130326: MVC

Bloggar jag följer!

Kategorier

Arkiv

RSS

Tidigare år

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards