Alla inlägg under februari 2013

Av Maria - 20 februari 2013 06:23

klockan ringde 6.15 i morse, upp och slå upp första muggen kaffe nämligen äntligen lyckats med att ställa timmern perfekt nu så kaffet är nybryggt då klockan ringer och det är lite vardagslyx.

Måste pinsamt nog erkänna att jag kollar på farmen, och jag tyckte faktiskt om det då de gick tidigare säsonger även denna säsongen är ok, favoriterna är hon som är storbonde nu och Erik.
Iallfall brukar jag oftast kolla på farmen i mobilen påvägen till jobbet då jag brukar vara upptagen med annat den tidpunkten.

Men igår låg jag på soffan redan vid 18.45 oförmögen att orka göra något, spelade lite på mobilen, klappade på hunden och småpratade med maken.

Farmen började... och klockan 20.45 väckte maken mig och tyckte jag skulle borsta tänder och sova, lydigt borsta jag tänderna och tvättade mig snabbt.
Stöp sedan i sängen och tvärslocknade direkt igen och sov till klockan ringde så himmla skönt att sova men saknar endå det där pigga och energifyllda.


Idag är det ny vecka och ny trimester, delat upp allt i olika små delmål för att tiden skall gå och för att jag skall må bra.
 

igår var det ju 4 veckor kvar till RUL, känns som en evighet dit men jag har ju snart träff med MVC och läkaren samt BM. Så då kommer vi få lyssna på juvelen igen, och kanske har läkaren bra tips på andra järntabletter att kunna ta så jag får tillbaka lite ork och pigghet.
Men jag är mer än gärna jättetrött och har en sömnbehov på 10-12 timmar per dygn och en mage som cement trots alla huskurer är världen pga järntabletterna bara juvelen mår som h*n skall.

Av Maria - 19 februari 2013 06:58

Denna veckan är det bara fm tider vilket är så himmla skönt, jag börjar 7.45 eller 8.45
Så skönt att komma hem i bra tid och sedan göra lite måsten innan man förbereder sig för kvällen.
Somnar gör jag på soffan redan vid 20 tiden och lägger mig vid 21-22 men som sagt sommnar ju redan långt innan.
Magen växer faktisk på vilket är kul, kolla bilden jag tog innan jag gick till bussen :-)

Av Maria - 18 februari 2013 07:00

Fördelen med att vara konstant trött är att ta sovmornar både lördag och söndag är att kunna lägga sig tidigt på söndagskvällen och somna så fort huvudet landar på kudden!
Nackdelen blir iof att man inte heller vaknar utsövd, men åandra sidan är det skönt att veta att man sovit 9 timmar innan.

Igår var en riktigt härlig dag, med promenader och träffa nära och kära samt middag hemma hos mamma synd bara att en ledig helg går så fort, det var nyss fredag kväll och redan är det måndag morgon.

Idag blir det inte mycket annat än att jobba, fixa middag och ta det lugnt, blir nog samma visa fram till torsdag skulle jag tro, ev blir det att städa lite hemma och kanske köra en maskin tvätt.

Av Maria - 17 februari 2013 08:46

Järntabletter är dödenför min mage, verkligen en jätte katastrof får så ont och kramp vid toabesök att tårarna rinner... Mister satte sig och pluggade in på nätet om järnrik kost.
Min frukost är faktiskt bra i järnvärde med en portion fiberhavregryn och 2 fullkornsmackor, samma sak äter vi mycket kött och fisk.
Men vi planerar endå om matsedeln en hel del, salladen till maten får bli Roccula och grön paprika! istället för kokta morötter till mat där det passar till får det bli kokt broccoli och ad de där "gröna bönorna" nu heter   

Dessutom så blir det leverpastej på frukostmackan, och till mellanmålsmackan får det bli paltbröd. igårkväll på soffan mumsade jag på färska jordgubbar och 4 rutor mörk 70% choklad!

Enda järntillskottet jag tar rent fysiskt i tablettform blir då ACO kvinna som ligger på RDI!
Eller det var en halvlögn, jag skall var tredje dag ta en tablett Niferex var tredje dag och se vad som händer med magen.
Dagens plan blir nog en härlig långpromenad med en matsäck med en macka och varmchoklad för att pausa med en liten fika.

Av Maria - 16 februari 2013 08:43

Vi bor ju stort och rymmligt, men vi har ett litet badrum och jag/vi vill gärna ha skötbordet i badrummet på nedervåningen.
Vi hittade på Bigbaby ett jättefint skötbord som vi båda blev sålda på från Bri, ett Bri Wall det var både snyggt och stilrent samt stabild och robust utan att vara klumpigt.
Det enda som talade emot var priset, 2 200 kr för bara skötbordet.

Mister har suttit och kollat på både Tradera och blocket och plötsligt dök det upp ett jättefint Brio Wall skötbord för 800 kr så han åkte iväg och köpte det igår och som extra bonus bodde säljaren bara 300 meter från mitt jobb så Mister hängde kvar i city ett litet tag för att ta med mig hem då jag slutade.

Vi har faktiskt redan fyndad spjälsäng och resesäng på blocket för 450 kr för både och samt mitt fina spjälskydd från lundmyr of sweden!

  
Nu är dock spjälskyddet tvättat och inplastat och undanpackat madrasskyddet tvättat och madrassen mycket välvädrad och också undan packad.

Resesängen skall faktiskt transpoteras bort till makens föräldrar till sommaren för det är där den kommer att användas.

Tycker faktiskt det är lite kul och mysigt att göra fynd på blocket och tradera, håller på leta efter en skötbordsbyrå att ha på ovanvåningen som skall målas för att gå in med inredningen.

Första bilbarnstolen är redan klar, får ta min bror och frus för deras dotter växer ur den i april/maj och då vet man vad den har haft för historia innan och dessutom har dom lika bil som oss så snabbspännet som man trycker ner stolen i passar också våran bil.

Av Misters syster får vi en bärsele och en amningskudde så det är lite kul att ärva, få och låna!

Av Maria - 15 februari 2013 08:14

Igår efter jobbet begav jag mig till centrum för att möta upp Mister för att vi skulle till MVC, då jag var lite tidigt ute passade jag på att kolla på lite kläder på HM, hittade en jättesnygg topp.
 
Men inte riktigt min grej då den är så himmla tajt, och dessutom har jag inte berättat för alla på jobbet, men det kommer väl endå snart vara svårt att dölja.


Efter turen inne på HM satte jag mig faktiskt på ett fik, med ett glas jucie och ett winerbröd och bläddrade i min nyinköppte tidning.

 
Jag vill ju inte tappa allt och vill hålla mig fortsatt smidig och stark och denna tidning rättade ut en hel del frågetecken ang träning och så. Och jag har sett att jag inte är ensam om att ha dessa tankar och funderingar om träning så köp tidningen vet jag.

Sedan var det dags att rusa mot MVC glömde lite av tiden och att jag och Mister skulle ses på annan plats, och vi han dit i god tid, han klä av oss och gå på toa innan.
Blev lite allmänt prat där jag tog upp min trötthet, att jag fortfarande är konstant trött men att det "fungerar" på dagtid men att det på kvällarna är riktigt tungt och jobbigt och att jag varit så trött och "utmattad" att jag gråtit på jobbet tom.

 
Så vi gick iväg till ett annat rum och kollade HB och blodsockret, HB låg riktigt bra trots att jag innan fikat så landade blodsockret på 5,6   så jag behöver nog inte oroa mig för havandeskapsdiabetes, iallfall inte i dagsläget.
HB var inte alls så bra, för 5 veckor sedan låg det på 135 och igår landade vi på 110 i HB. (Jag har alltid haft ett grymt bra HB, då jag väntade min ängel så hade jag på sista besöket på MVC ett HB på 130, och då UTAN järntabletter och tillskott).
Jag har sedan läkarbesöket (också 5 veckor sedan) ätit järntabletter, Niferex då mina Järndepåer var låga med sin siffra 10.
Första 2,5 veckan duktigt 1 tbl om dagen men sedan strejkade magen allt för hårt utan där efter har jag tagit en tabl varannan var tredje dag och varje dag har jag tagit mina ACO Gravid som innehåller RDI av järn.
Så läkarbesök inbokat till den 27 februari för att jag skall få ett intyg om att inte arbeta kvällar och för att se om läkaren har ngt annat triumfkort i bakfickan ang järnet och sköldkörtelprovet (höga Antikropper i sköldkörteln 2 olika prover)
 
Så idag skall jag lämna nya blodprover dels på sköldkörteln och även kolla upp depåerna, vi får hoppas på att depåerna inte är tomma nu med tanke på att HB gått ner så pass trots järntillskott :-(

Som avslutning på besöket fick vi lyssna på den lilles hjärtljud och det lät som ljuv musik i våra ögon, fick lyssna i lite drygt 1,5-2 minuter och jag spelade in totalt 1 minut av tiden.

Så nästa besök hos BM för att lyssna på hjärtljuden är satta till den 28 februari om inte våran BM kan peta in oss efter läkarbesöket den 27:e.
Känns härligt att få veta att den lilla finns där inne med att få komma och lyssna på hjärtljuden med jämna mellanrum fram tills man känner rörelser, och att det inte blir så långt mellan besöken som det i normala fall blir.

Av Maria - 14 februari 2013 06:32

God morgon kära läsare, idag är det alla hjärtans dag och det firas inte på något särskillt sett här utan vi uppskattar varandra varje dag, eller firar gör vi faktiskt men inte stort om vi skall vara ärliga det brukar bli en liten bakelse och en ros och en hjärtformad godisbit!


 
Idag har jag gått 100 dagar av 280 dagar, småkul att ha små ministolpar/mål uppsatta, idag skall vi dessutom ner till MVC, skall be om en läkartid för ett intyg om att inte jobba kväll.
Jag var så trött igårkväll igen på jobbet att tårarna rann och jag gick hem, tack och lov är min närmsta chef mycket förstående!
Så jag somnade redan kl 20.45 igår och det var 30 minuter innan jag skulle slutat som jag somnat!

Så jag tänkte be om att få lämna HB prov idag och även ta med remissen på blodprovet som jag skall lämna den 26 (sköldkörteln) och be BM bocka i för att se hur mina depåer ser ut då.
Att jag skall lämna prov på sköldkörteln är för att jag har höga Anti-TPO och vi vill se att att sköldkörteln är opåverkad trots en reaktion i sköldkörteln.

Så jag önskar er en trevlig alla hjärtansdag.

Av Maria - 13 februari 2013 08:23

Gick in i vecka 15 idag, dagarna går framåt denna veckan är den sista veckan i Trimester 1, jag är faktsikt glad att jag fortfarande har ömma bröst och illamåendet är kvar till och från som innan och att jag fortfarande får kvälljningar så jag ibland kräks av cigarett rök.


 


För snart infaller spökperioden, då man mår toppenbra och alla symptom och trötthet är borta och man rent fysiskt ine känner sig gravid, och då är det att vänta på att känna av den lilla som gäller.


Igår var det 5 veckor kvar till RUL, längtar till det för att vi skall få den lilla igen men imorgon skall vi ner till MVC och förhoppningsvis få höra hjärtljuden på h*n.

 

Presentation

En blogg om våran utredning för ofrivillig barnlöshet, dessutom om våra kommande IVF försök.

Juvelen

Våran resa mot ett barn!

2007-2011: Vi försöker på egen hand!

September 2011:
Remiss för utredning skickas till Sophiahemmet i Stockholm för utredning!

11 januari:
träffar läkaren på sophiahemmet och lägger upp en utredningsplan.
Mister lämnar blodprover!

30 januari - 9 feb: Jag utreds med prover & undersökningar! samt ÅB till läkaren och remiss för IVF!

30 maj:
Inledande besök för IVF!


28 Augusti: IVF 1 (embryo)
Får mens på RD 11   

31 Okt: FET 1 (blastocyst)
Får mens RD 11   

13 Nov: IVF 2
+++GRAVID+++

121212:
Testdag - possetivt!
130102: Inskrivning MVC
130111: VUL på kliniken
130115: Läkarbesök MVC
130204: Nupp
130214: MVC
130215: Blodprov S-Ferritin & Tyeroidea
130227: Läkarbesök på MVC
130228: MVC

130319: RUL
130326: MVC

Bloggar jag följer!

Kategorier

Arkiv

RSS

Tidigare år

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards