Alla inlägg under september 2012

Av Maria - 19 september 2012 17:26

Enligt Periodtracker, och enligt ÄP är det i övermorgon.


Att ruva är grymt jobbigt mentalt och med gårdagens minus i ruggen så känns det lite hopplöst   


Men ikväll skall jag och mister äta gott och mysa i soffan framför någon film och vara mycket hoppfulla.

Av Maria - 19 september 2012 05:41

Vaknade inatt vid 3 tiden och var helt dyngsur av svett var inte fuktig utan det var som efter ett träningspass håret låg klistrat i pannan och svettpärlor på bröstkorgen.
Sov med sovrummsfönstret öppet så det var inte särskillt varmt i sovrummet så undrar om jag håller på att bli sjuk eller om det var en hormonvallning?


Det småtråkiga var att jag bytte rent i sängen igårkväll och nu blir det att byta rent i sängen igen, massor av tvätt blir det.


Just det... Drömmde att jag jobbade på en bilverkstad, alla mina kollegor var män och så gick jag på toa och insåg att mensen hade kommit och jag hade inga bindor eller tamponger med mig och bilverkstden låg i ett industriområde flera mil från närmsta affär och jag fick lite panik i frågan om hur jag skulle få tag i skydd, och så ringde väckarklockan...
Snacka om ett I-landsproblem i sömnen och drömmarnas land.


Tror drömmen hänger ihop med minuset igår och den väntade mensen på torsdag/fredag!

Av Maria - 18 september 2012 17:26

Var himmla skönt att åka iväg och jobba idag då höll jag mig på benen och kunde inte tänka så mycket på det negativa gravtestet i morse.
Tack och lov var det riktigt mycket att göra så dagen sprang iväg och sedan hem och promenera med hunden och maken innan vi satte igång med middagen, vi hoppas verkligen att testa på dag 8 är förtidigt det är ju endå ett par dagar kvar till beräknad menstrationstart.


Hoppet är ju det sista som överger en.

Av Maria - 18 september 2012 05:38

Sovit riktigt dåligt inatt, kunde inte somna låg och vände och vred på mig fram till 2 rycket   , efter det så har jag slummrat av.
Kl 5.20 stängde jag av väckarklockan som skulle ringa 10 min senare och klev upp, kommer blir en riktigt lång dag på jobbet känner jag.
Ruvdag 8 idag... tjuvtestade och fick ett stort fett MINUS      så jag ställer helt enkelt in mig på att mensen kommer torsdag/fredag om inte Crinonen gör att den skjuts upp ett par dagar.

Självklart hoppas jag innerligt att jag testade för tidigt och det var därför jag fick ett stort minus, att slutas hoppas kommer jag inte göra.

Av Maria - 17 september 2012 17:21

Stalkat brevbäraren min lediga dag, då hon kom till området och tömde lådan för att fylla på cykeln gick jag farm till henne och fråga om jag kunde ta våran post redan nu.
Det var såklart inga problem, har verkligen gått på nålar fredag och idag iväntan på posten och idag kom brevet... Det efterlängtade BREVET från fertilitetcentrum.
1 av de 2 äggen som skulle odlas vidare till blastocyster har fryst ner, känns så skönt att veta att vi har ett ägg i frysen.

Av Maria - 17 september 2012 15:28

Kan inte sätta fingret på vad det är, men magkänslan skriker om att mensen kommer dyka upp på torsdag eller fredag!
Hoppas innerligt magkänslan är fel :-/

Av Maria - 17 september 2012 07:28

Men är ju bara på ruvdag 7, känns verkligen som absolut tidigaste laget så jag väntar till ruvardag 9 tänkte jag för även om det i bästa världar skulle tagit sig så är det inte alls säkert att testet visar possetivt!
Mina ömma bröst försvann ruvardag 5 men dom är fortfarande svullna, rejält nestan mera för varje dag.


idag är brösten ömma igen, vet inte om det är för väntande BIM, enligt "Period tracker" skall den komma på torsdag, räknar jag ÄP som ägglossningsdag skall mensen komma på fredag.


Så idag känns det som om ruvningen gick in i en annan fas... den fasen då det börjar närma ig tiden för menstrationen, är känningarna man får biverkningar av Crinonen, PMS eller gravsymtom!
För att skona mig själv så konstaterar jag bara att jag har ont i brösten, hyn är något sämmre osv
Lägger inte några värderingar i det, vill inte skruva upp förväntningarna eller ta ut något negativt i förskott utan bara konstatera och försöka fokusera på annat.

Idag är jag ledig, funderar på att bege mig ut i skogen på en svamptur eller bärplockning det får visa sig vad jag hittar där ute.
Endera blir det något gott bakat i em/kväll eller annars blir det smörstekt svamp till middagen  och en svampsås.

Av Maria - 16 september 2012 11:08

Jag har sedan Lindex släppte bombshell bh:arna varit storkonsument av dessa, kört på 70A jag har inte fyllt upp kupan men med en tajt topp så har jag endå haft något som är som bröst under tröjan   
Visst kanske lite falsk marknadsföring, men vem vill inte känna sig kvinnlig och Mister vet ju vad som döljer sig under min tröja IRL   

iallfall, BH:n har glipat rejält vid brösten, men nu... Nu väller dom över BH:n och jag är mitt i denna IVF och oro faktiskt rätt nöjd med mina bröst nu, känns faktiskt rätt skönt att vi kan skratta åt detta ihopp.

 
Så från att inte ens fylla upp en A kupa till att dom svämmar över i befintliga BH:ar, jag har dessutom verkligen försökt att lägga dom tillrätta i BH:n så det inte skall svälla över.

Är det flera än jag/vi som faktiskt uppskattar denna biverkning?

 

Presentation

En blogg om våran utredning för ofrivillig barnlöshet, dessutom om våra kommande IVF försök.

Juvelen

Våran resa mot ett barn!

2007-2011: Vi försöker på egen hand!

September 2011:
Remiss för utredning skickas till Sophiahemmet i Stockholm för utredning!

11 januari:
träffar läkaren på sophiahemmet och lägger upp en utredningsplan.
Mister lämnar blodprover!

30 januari - 9 feb: Jag utreds med prover & undersökningar! samt ÅB till läkaren och remiss för IVF!

30 maj:
Inledande besök för IVF!


28 Augusti: IVF 1 (embryo)
Får mens på RD 11   

31 Okt: FET 1 (blastocyst)
Får mens RD 11   

13 Nov: IVF 2
+++GRAVID+++

121212:
Testdag - possetivt!
130102: Inskrivning MVC
130111: VUL på kliniken
130115: Läkarbesök MVC
130204: Nupp
130214: MVC
130215: Blodprov S-Ferritin & Tyeroidea
130227: Läkarbesök på MVC
130228: MVC

130319: RUL
130326: MVC

Bloggar jag följer!

Kategorier

Arkiv

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards