Alla inlägg under september 2012

Av Maria - 5 september 2012 08:41

Ikväll är det dags att ta ägglossningsprutan det blir det sista sprutan jag tar innan äggplocket på fredag, längtar till fredag em att äggplocket skall vara avklarat är orolig för det, men det måste ju gås igenom för att vi skall få vårat efterlängtade plus.
Mycket tankar snurrar just nu under vårat första IVF försök förhoppningarna är stora men hur mycket vågar man hoppas och längta att allt skall gå vägen.
Skall man våga tänka att vi kommer att plussa och att det kommer komma en liten i juni eller kommer fallet bli för hårt då, sorgen att det inte gick bra?


Nä, nu svammlar jag tänka possetivt är det som gäller, men kanske lugna sig med tankar framåt utan att försöka stanna och leva i nuet.


iövrigt har jag blivit rätt svullen om magen, mina jeans som hasar ner till höfterna i vanliga fall sitter nu uppe av sig själv och tillochmed klämmer lite grann trots att inget hänt på vågen.

Av Maria - 4 september 2012 07:43

Igår var det dags hur många äggblåsor som har växt på sig med sprutorna, på höger äggstock var det 4 st fina blåsor och på den vänstra var det 3 st blåsor!
Då jag har en kortare cykel på runt 23-24 dagar så är det dags för äggplockning redan till på fredag!


Så idag är det dags att ta de sista av sprutorna Gonal-f och Orgalutranen och på onsdag skall jag ta ägglossningsprutan Ovitelle.
På torsdag blir det inga sprutor alls.


Samma dag som äggplocket är så får vi reda på hur hur många dagar som dom skall odla äggen, jag tror att det inte blir någon blastocystodling då det är så pass få blåsor som 7 st?


Nu håller vi tummarna för att det inte är allt för jobbigt med äggplocket och att vi får fram 7 st ägg och att samtliga tar sig under helgen så vi får ett fint ägg tillbaka och några till frysen också.

Av Maria - 2 september 2012 14:23

Inte jag då jag igår på sprutdag nr 5 även fick ta en spruta med Orgalutran och imrogon så är det dags för ultraljudet för att se hur många äggblåsor jag utvecklat, är både förväntansfull och nervös.. Tänk om det inte hänt något att inga äggblåsor kommer att synas.
I vilket fall Gonal f sprutan kan jag ta i sömnen, smidig och enkel som den är att ta, men Orgalutransprutan var seg att trycka in i skinet tyckte jag, dessutom småsved det då jag sprutade in medecinen och även ett bra tag efteråt.


För att återgå till rubriken, igår lunchade vi med ett par vänner och fick reda på att dom väntar barn igen, jag blev så glad att mina tårar började att rinna av glädje, jag och Mister kände inget annat än glädje för deras skull för i våras drabbades dom om värsta tänkbara då dom i vecka 17-18 förlorade sina tvillingar helt oväntat.
Så vi önskar verkligen dom all lycka och välgång med denna graviditeten att den skall bli helt utan komplikationer.

Av Maria - 1 september 2012 08:06

Ikväll är det dags för att starta med sprutan Orgalutran, läste i fass att sprutan helst skall tas i låret och blev lite virrig för jag har inget minne av att kliniken sa något om det vare sig på kliniken eller på telefonsamtalet i måndags   
Vill ju inte att det skall bli fel, så nu blev jag faktiskt lite orolig, skall kasta ut frågan på FL och se om någon där kan reda ut mina frågetecken
Mister är bombsäker på att alla sprutorna skulle tas i magen.


Riktigt tråkigt väder idag igen vilket känns lite tråkigt då vi är lediga i helgen. Att det var tråkväder igår gjorde inget då det var jobb som gällde för hela slanten.
Så idag blir det  garanterat innomhusaktiviteter, kanske skall passa på att baka och planera veckans matsedel och fylla upp frysen med goda matlådor.

 

Presentation

En blogg om våran utredning för ofrivillig barnlöshet, dessutom om våra kommande IVF försök.

Juvelen

Våran resa mot ett barn!

2007-2011: Vi försöker på egen hand!

September 2011:
Remiss för utredning skickas till Sophiahemmet i Stockholm för utredning!

11 januari:
träffar läkaren på sophiahemmet och lägger upp en utredningsplan.
Mister lämnar blodprover!

30 januari - 9 feb: Jag utreds med prover & undersökningar! samt ÅB till läkaren och remiss för IVF!

30 maj:
Inledande besök för IVF!


28 Augusti: IVF 1 (embryo)
Får mens på RD 11   

31 Okt: FET 1 (blastocyst)
Får mens RD 11   

13 Nov: IVF 2
+++GRAVID+++

121212:
Testdag - possetivt!
130102: Inskrivning MVC
130111: VUL på kliniken
130115: Läkarbesök MVC
130204: Nupp
130214: MVC
130215: Blodprov S-Ferritin & Tyeroidea
130227: Läkarbesök på MVC
130228: MVC

130319: RUL
130326: MVC

Bloggar jag följer!

Kategorier

Arkiv

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards